Stereo Mix (What u hear) i ASUS-datorer?

Permalänk

Stereo Mix (What u hear) i ASUS-datorer?

Hej.
Har en ASUS K52JR, men jag hittar inte Stereo mix någonstans... Så jag googlade lite och kom fram till att ASUS har döljt stereo mix på något sätt... Tror jag.

Kan man fixa fram den på nåt sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racemouse:

Hej.
Har en ASUS K52JR, men jag hittar inte Stereo mix någonstans... Så jag googlade lite och kom fram till att ASUS har döljt stereo mix på något sätt... Tror jag.

Kan man fixa fram den på nåt sätt?

Windows 7 ? Gå in på kontrollpanelen -> Ljud -> inspelning.. Högerklicka i det "tomma vita" ... Klicka på "Visa inaktiverade enheter" ... Då får du fram Stereo Mix .. Högerklicka .. Aktivera.. Sen är det bara att använda.

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

Windows 7 ? Gå in på kontrollpanelen -> Ljud -> inspelning.. Högerklicka i det "tomma vita" ... Klicka på "Visa inaktiverade enheter" ... Då får du fram Stereo Mix .. Högerklicka .. Aktivera.. Sen är det bara att använda.

Det jag menar är att den inte finns där heller...
Men det ska finnas på något sätt, vet inte bara hur jag ska göra för att få fram det.

Citerar detta(http://www.stereo-mix.com/stereo-mix-issues/enabling-stereo-m...: "Well, Analog Devices never published reference drivers for SoundMAX audio codecs, so we should use drivers from motherboard’s manufacturers. As I know, audio drivers from ASUS doesn’t support the “Stereo Mix” input, but audio drivers from Intel did the trick."