Permalänk
Medlem

En kärna plötsligt väldigt varm?

Hej!

Senast igår vart allt normalt, idle ligger tempen runt 40 grader, load runt 50.. Nu idag ligger den ena normalt men den andra 86 grader idle och 88 i load..

Dammade ur datorn för bara ett par dagar sen med tryckluft..

Det är en acer 5930g laptop..

Behöver jag oroa mig? ska jag prova lägga på ny kylpasta eller skita i de o anta att sensorn är kass?

Mvh

Permalänk
Medlem

du borde aldrig anta att någon sensor har pajat osv, har du försäkring på datorn så lämna in den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quickzor:

du borde aldrig anta att någon sensor har pajat osv, har du försäkring på datorn så lämna in den

Har ingen försäkring..

Nu har båda kärnorna blivit cirka 70 grader i idle istället.. Detta kommer ju inte fungera i längden, antar jag får ta och byta kylpasta.. Det finns ingen processorfläkt, den är passivt kylt med kopparrör till grafikortets fläkt, idiotiskt :S

Men men brukar det gå att få loss kylaren till processorn hyffsat lätt på en laptop ?

Permalänk
Medlem

Kan knappast vara kylningen. ända som kan förklara temprutdiffen mellan två kärnor som delar samma kylningen är sensorfel eller någon applikation som använder ena kärnan utan din vetskap. kan vara så enkelt att du fått ett virus.

Permalänk
Medlem

Acer gör kassa laptops imo

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pathway:

Acer gör kassa laptops imo

Ja, det kan ju vara så, men då skulle de inte sälja så bra som de ändå gör? Tyvärr är det inte bara Acer som har tempprobs på sina Laptops, men så blir det när allt skall samsas på ett litet område

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

kolla hur varm den blir bios om det går att se