Permalänk
Medlem

ADLS Problem med Smart Call 4200?

Har problem att få full uppkoppling via ADSL.

Vad jag har felsökt så verkar det vara en Smart Call 4200 som stör ut.

Första jacket sitter i ett rum, därifrån har jag dragit kabel(hel utan skarvar) till rummet med modemet.
Smart Callen sitter i köket och när jag kopplar ur den verkar det som att jag får full bandbredd ~2 Mbit (800 kbps upp).
Med Smart Call inkopplad så ligger jag på 1-1.2 Mbit (190 kbps upp) om jag har tur.
Smart Call kan inte kopplas bort eftersom det bor folk här som behöver den (in case of emergency )
så nån som vet om det är så att den har blivit kopplad till fel telefonjack? Ska den sitta på första jacket som ADSL? eller är det något annat som kan störa ut?
Har försökt med olika saker i 1 månad nu och börjar bli tokig. Måste alla telefonjack vara seriellt kopplade för att allt ska gå runt? För vissa telefonjack har tyvärr inte seriell koppling då det bara går in 2 kablar för nedre delen av telefonjacket.

Tips och hjälp uppskattas!

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer