Permalänk

Lämna gamla grafikkortet i datorn?

Hej!

Har köpt ett nytt grafikkort. Det är nu inne och fungerande, men det har kommit ett problem...

Det gamla grafikkortet hade en sladd i sig, som jag nu inte får loss på något sätt. Kan jag helt enkelt lämna det gamla kortet i burken (jag ser självfallet till att kortet inte ramlar runt och skadar någon annan del)? Eller hur ska jag lösa detta?

Permalänk
Medlem

Vadå är sladden fastlödad på det gamla kortet elr vad är det frågan om? Om det är en molex kontakt som sitter i det gamla kortet så kan det vara lite vickande och våld som behövs ibland för att få ut det. Om det är en pci-E sladd som sitter där så brukar man bara behöva trycka ner en liten plastbit för att få ut den. Skulle verkligen inte rekommendera att låta det ligga kvar i datorn iaf.

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk

en PCI-E ström kontakt har en liten hake man vickar upp för att lossa den, vad är de för sladd?

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya