Reklamerat min TV till Dustin, TVn utgått - Vad kan jag förvänta mig?

Permalänk
Medlem

Reklamerat min TV till Dustin, TVn utgått - Vad kan jag förvänta mig?

Hej. Hoppas jag lagt denna tråd i rätt del nu.

Jag köpte en TV från Dustin vid mitten av förra månaden (LG 42LH3000) på avbetalning, med planer att betala av hela vid slutet av denna månad. TVn visade sig ha minst 4 döda Pixlar på skärmen lite här och där. Enligt LGs support har de 100% pixelgaranti på alla deras Full-HD skärmar, så jag skickade tillbaka den till Dustin.
Hon jag pratade med på Dustins support sa att TVn har utgått och att jag kommer få en annan TV, men de ska ringa och försöka komma överens med mig om (lura på mig?) en annan TV.

Vad jag undrar är, vad kan jag kräva? Jag vill inte ha en mindre TV och jag vill inte ha en som INTE är Full-HD. Jag köpte TVn trots allt pga att den var full-HD.
Eftersom TVn är på avbetalning gissar jag på att köpet lär hävas, men jag köpte TVn eftersom den var så pass billig och hade rätt så bra omdömen (jag själv tyckte den var asbra jämfört med en kompis TV som kostade det tredubbla) så det känns ganska surt om det kommer hända...

Permalänk
Medlem

Skulle gissa på att du får ersättaren till LH3000, tror årets modell är LG 42LD420 tror jag, verkar väl inte vara sämre allafall
LG 42LD420 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om LCD-TV

Jag skulle tagit den...

Permalänk
Medlem

Kommer få denna som utbyte istället:
(42LD450)
LG 42LD450 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om LCD-TV

Lite dyrare, men vad tycker ni? Bättre? Sämre?
Enligt prisjakt är den inte Comhem-godkänd (gissa vad jag har?). Den har dessutom endast 1 HDMI-port till skillnad från den gamla som hade 3st. Mina prylar kommer alltså få dela på samma sladd. Inte mycket att klaga på, men men.
Positiva är att den har snabbare responstid samt att denna ska vara 60Hz till skillnad från den andra som tydligen var 50Hz (dock kunde jag köra den i 60Hz genom datorn utan problem :/ ).

Kan inte hitta mycket recensioner och info om TVn så jag vet inte direkt hur mycket bättre/sämre den är än min förra.
Antar att jag bara bör tacka och ta emot?

Permalänk
Medlem

Här är 4 st köpare som har skrivit ner sina omdömen för LG 42LD450 Customer Reviews Of LG 42" 1080p LCD TV 42LD450

Specifikation finns för LG 42LD450 finns på denna sida Newegg.com - LG 42" 1080p LCD TV 42LD450

Full specifikation för LG 42LD450N (jag antar att N står för Nordisk version) finns på denna sida, Edit ändrat till svenska sidan 42LD450N TV TV/Audio/Video

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Om de extra HDMI-portarna är viktiga för dig tror jag att du ska kunna förhandla dig till en annan TV, så länge de är i samma prisklass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av janee:

Här är 4 st köpare som har skrivit ner sina omdömen för LG 42LD450 Customer Reviews Of LG 42" 1080p LCD TV 42LD450

Specifikation finns för LG 42LD450 finns på denna sida Newegg.com - LG 42" 1080p LCD TV 42LD450

Full specifikation för LG 42LD450N (jag antar att N står för Nordisk version) finns på denna sida, Edit ändrat till svenska sidan 42LD450N TV TV/Audio/Video

Aaaaah tackar tackar!

Woshie,
Känns lite surt att behöva växla mellan konsol, dator och laptop med samma sladd, men inget jag direkt kommer dö av.
Enligt LGs hemsida så står det dock att skärmen har 2st HDMI portar, en på sidan och en på baksidan, så alltför illa verkar det inte iallafall!

Permalänk
Medlem

gå in på prisjakt bocka i spec samt din tvs inköpspris och komplett som butik.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Majora:

Woshie,
Känns lite surt att behöva växla mellan konsol, dator och laptop med samma sladd, men inget jag direkt kommer dö av.
Enligt LGs hemsida så står det dock att skärmen har 2st HDMI portar, en på sidan och en på baksidan, så alltför illa verkar det inte iallafall!

Detta är värre än du tror. I själva verket så behöver du en switch om du har tre enheter men bara en HDMI port. Att dra sladdarna ut och in kommer bara att slita ut dina portar och kraftigt minska livslängden på din TV. Dessutom lär du löpa risken att potentialskillnader mellan apparaterna gör att du sappar dem. Så det är verkligen inte att rekommendera att flytta sladdarna fram och tillbaka. Detta gör att du i princip får en merkostnad om du accepterar den föreslagna TV'n.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Hade du haft en reciever med hdmi-switch hade bytet varit fördelaktigt.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!