Permalänk
Medlem

Hur fungerar ATIs drivrutiner?

Sitter på ett 5850 och sist jag testade linux (ubuntu 9.1) så funkade inte ATI drivrutinerna alls för mitt kort, 100% fläkthastighet + väldigt låg upplösning, dåliga färger och låg refresh rate. Kunde inte få det att funka tillfredsställande hur mycket jag än googlade.

Är det bättre nu eller är det bara o vänta på bättre tider?

Permalänk
Medlem

Jag har inte ett 5-serie kort men ett 4-serie kort (4550) och det fungerar finfint i ubuntu 10.04, rätt upplösning utan någon som helst behov att ändra någon inställning. Hårdvaruacceleration lär väl däremot inte fungera.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Det är tyvärr 5000 serien det har varit problem med :(, vet inte om dem har lyckats rätta till det än dock.

Permalänk

Inte alls brukar det låta på IRC kanalerna. Jag har dock för mig att AMD sa att det skulle bli bättring snart

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarmlessWarrior:

Inte alls brukar det låta på IRC kanalerna. Jag har dock för mig att AMD sa att det skulle bli bättring snart

har dom väl sagt i flera år? Ändå laggar dom efter. Nvidia har stöd 1-2 veckor efter nya kort kommer ut oftast. Därför man gör sig en tjänst att undvika ati tills det blir bättring nån gång i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

har dom väl sagt i flera år? Ändå laggar dom efter. Nvidia har stöd 1-2 veckor efter nya kort kommer ut oftast. Därför man gör sig en tjänst att undvika ati tills det blir bättring nån gång i framtiden.

Dom kommer nog bättra sig i samma veva som ventrilo släpper sin linux client

Permalänk
Medlem

dvs aldrig?