Permalänk
Cdon.com
Skrivet av holymelo:

Hej!
Har en fråga om ett moderkort, undrar om detta är uppdaterade revisionen 1.3?
http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_z68x-ud3h-b3_-_lga1155-...

Tja

Ja det är det.

Mvh Edin

Skrivet av Keyser Soze:

Hej CDON (Edin?)!
Har suttit och väntat (och bevakat) några veckor på att beställa Dell u2412m
http://cdon.se/hemelektronik/22-24inch_dell_u2412m_ultrasharp...
till priset ni hade då, 2290;-
Ser ni till min stora besvikelse att ni idag/inatt höjt priset till 2690;- och ligger därmed i nivå med övriga ÅF. Kommer detta pris ligga kvar?
Hoppas på att kunna beställa den till det gamla priset då jag gärna handlar av er, om inte blir det nog från comtech den här gången.
Mvh,
Kund 2731122

Hej

PM:a mig så ser jag vad jag kan göra.

MVH Edin

Skrivet av Dahle86:

Enligt mig så kommer total priset ändras men du får gärna förklara hur det inte gör de.
Gamla köp1: 1000*0,95%=950:-
Gamla köp2: 1000*0,95%=950:-
Gamla köp3: 1000*0,95%=950:-
Summa: 2850:-
Nya köp1: 1000*0,95%+49=999:-
Nya köp2: 1000*0,95%+49=999:-
Nya köp3: 1000*0,95%+49=999:-
Summa: 2997:- + 3*50kr rabatt som jag inte har användningför pga att de inte kan användas samtidigt som 5% rabatt.

Skrivet av Dahle86:

Så du menar att jag ska lägga en order till på t.ex. en skiva för att spara 21 kronor istället för att lägga med skivan när jag köper komponenter? Vem var snål?
Sen köper jag aldrig film/musik pga skivor är skräp och inte köper man skräp och fyller hyllorna med? Spel köper jag som nedladdningar av precis samma skäl.
Sen var det inte snålhet detta handlade om utan att "cdon" påstår något som jag bevisat är fel.

Skrivet av Dahle86:

Ska man vara petig blir det 971*0,95+49=971,45 för frakten var alltid 29 kr innan.
Men iaf får hoppas du har rätt men tror tyvärr du har fel.

Skrivet av Sealarn:

Ska man vara extra petig så fick CDON in 0kr för frakten innan men nu får dem 49, så om fraktpengarna läggs på att sänka varornas pris blir det som jag sa

Hej

Utan att gå in på exakt hur så tror inte jag att någon har varit besviken på våra priser, och så kommer det att fortsätta att vara naturligtvis.

Mvh Edin

Skrivet av lord_tito:

Hej,
Jag undrar när ni tänkte börja justera priserna för HD7970/HD7950 korten?
Tex Komplett har sänkt en hel del.
Mvh

Hej

Vi tar och kikar på det omgående och åtgärdar.

MVH Edin

Skrivet av Electrix:

Problemet skulle bli löst om man kunde använda fler rabattkoder per order ALT. en 50-rabattkod tillsammans med SWEC-rabatten.
Även jag har en order från 2010-09-16 där frakt ingick över 600:-.

Hej

Vi håller på och tittar på det.

MVH Edin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Semplezz:

bärbar dator till flickan min, och ett nytt sibera till mig:)
nej jag har inte använt tidigare,

beställde endå, hade dok varit rätt trevligt med lite rabatt..

Koden gäller endast komponenter, dvs. lösa delar. Så varken en bärbar dator eller headsetet kvalar in.
http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av supremevarg:

skulle inte rekommendera.
har försökt beställa men bara en massa prat och helt omöjligt att få tag i någon om nånting. vill ni ha service så handla på dustin eller något, det slutade så sist för mig iallafall. servicen är ett skämt om ett skämt. leveransen är bara skitsnack, inte bara jag som haft problem med cdon. otrevliga när man väl får tag i dem och detta är endast över deras mailtjänst..! riktigt dålig service, oseriösa för att vara så stora, priserna är det enda som lockar. men jag betalar gäääärna mer, någon annanstans, för då vet jag att jag faktiskt får grejerna. ÄR man en "internet" jätte så får man fan ta tag i sånt här, dålig stil som fan och rekommenderas starkt att undvika. tråkigt nog.
STYR UPP ER, bli trovärdiga, det kommer kosta.

Hej

Kan du PM:a mig ditt ordernr så kikar jag på vad som gått snett.

MVH Edin

Skrivet av RoleX:

Ja självklart ska de göra specialare för mig och skicka produkten på engång, givetvis direkt från fabrik med nattflyget, Varför nöja sig med mindre?.
Nej, det är oftast inte det datumet som står som gäller utan det ändras och det finns många faktorer varför de skjuter fram tiden.
Antagligen har du aldrig beställt saker som datumet justerats på. Sist jag beställde en kylare till cpun, ändrades datumet 2 gånger, efter 2 veckors väntetid mailade jag och frågade hur det låg till, det visade sig att produkten var helt slut hos deras återförsäljare/grossist och det skulle dröja ett bra tag för att få in dessa från fabrik.
Så visst vill man lita blint på datumet på sidan som du verkar göra så får man det. Men jag föredrar att fråga så slipper man onödig irritation/gnällade som denna tråden består av till 50%.

Hej

Datumet som vi sätter ut är alltid preliminära datum och vi försöker att ha så bra träffsäkerhet som möjligt, men ibland blir det fel tyvärr.
Att fråga en gång för mycket är inga problem, så det är rätt.

MVH Edin

Skrivet av necry:

Ett tips till CDON skicka inte varor som är kännsliga i brev. blev chockad när jag fick reda på att mina ram skickades i ett litet väldigt oskyddat brev nått vitt me väldigt dåligt skydd. vet ni inte att postbäraren släpper ner i brevlådan? chansade rätt och så var fallet med mina. minnernas paket var skadat i ena kanten pga det. Så förstår inte varför man skickar nånting som är så ömtåligt på det sättet. Förövrigt så skulle jag ge er 7/10 betyg

Hej

Helt rätt, jag tar det med lagret direkt.

MVH Edin

Skrivet av Nivity:

Dustin står för frakten vid återköp.
Något inet, cdon, komplett, webhallen etc etc INTE gör, stort jävla plus till dustin för det.
Sparat mig 1000+ kr
Har haft flertaler service ärende och dustin är nr1 för mig om man räknar ihop allt, alltid snabb service, bra service, skickar ut dubletter om något är trasigt så jag ska slippa vänta, aldrig varit något problem med återköp heller, osv osv.
Så dustin > alla under alla mina år av handlande.

Hej

Det är tyvärr inget som skickas per automatik, men frågar man efter en retursedel så fixar vår kundtjänst det.

MVH Edin

Skrivet av Mattiiss:

Jag skickade in en hårddisk för ca 1 vecka sedan nu för att den var sönder. Hur lång tid brukar detta ta och kan jag följa den på något vis?

Tja

PM:a mig ditt ordernr så kikar jag på det.

MVH Edin

Skrivet av necry:

aldrig stått för någon frakt med problem med produkter hos inet. Men det jag gillar med inet över dustin och cdon är att det är lättare att navigera. Och att man får retur fraktsedlar på mail istället för att slösa 3 dagar som med dustin. smaksak . alla tre är bra på olika delar och vissa samma

Hej

Jag håller absolut med och det är något som kommer att fixas väldigt väldigt snart, så håll ut!

MVH Edin

Skrivet av hau5mau5:

Hej!

Undrar om det finns några tider på när denna produkt kan vara i lager, när den är beställd osv..

http://cdon.se/hemelektronik/sapphire_radeon_hd6850_hdmi_disp...

Hej

Preliminärt dyker den upp i nästa vecka tis/ons.

Mvh Edin

Skrivet av Semplezz:

Hej

PM:a mig ditt ordernr.

MVH Edin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Semplezz:

det funkar bara på datorkomponenter :/

Permalänk

Så, nu ska jag skicka in mitt defekta moderkort till CDON. Hoppas det går smärtfritt!

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem

köpte dirt3 av er nu när ni hade spel rea men nu när jag sak regg keyn på steam så vill den inte fungera har ni fler som har problem med keys lr

Permalänk
Medlem

Tänkte bara slänga in en post och berätta hur fruktansvärt nöjd jag är med CDONs support!
Tror ni lyft hela min helg.
Leveranstiden har blivit väldigt bra med.

Helt klart ett bra ställe att handla på och om man inte är ett godis monster så är risken att det är bästa stället med

Visa signatur

[CPU: Intel i5 13600KF] - [Moderkort: Asus TUF Z790] - [Minnen: Corsair Vengeance 2x16 5600MHz] - [GPU: Asus GeForce TUF 4070 Ti] [SSD: Samsung EVO 960 250GB, Samsung 850 500GB] - [Skärm: Msi 27" MAG274QRF-QD] - [Övrigt: Sennheiser HD650, Schiit Modi 2, Schiit Magni 3, Logitech G Pro, Ducky One 2 SF]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semplezz:

5% SWEC-rabatten funkar enbart på komponenter, ej på laptops eller headsets.

Citat:

Citat:

Just nu får du som är medlem på Sweclockers rabatt på alla komponenter på CDON.COM.
Priset på produkten sänks automatiskt med 5% när du anger följande rabattkod i kassan: SWEC1202
OBS! Rabattkoden kan endast användas en gång per månad, en gång per medlem!

M.a.o. moderkort, grafikkort, hårddiskar osv.

Edit: Jävla Chrome-cachning av sidor.. Ser att du redan fått svaret på detta.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Jag har fått ett mail nu som det står följande i.
"Hej.

Vi har mottagit din retur och kontrollerat den.
Din retur har blivit godkänd och därav kommer köpet bli hävt.

Har du betalat med kort så kommer du att få beloppet för produkten återbetalat inom 3-5 bankdagar.
Tänk på att det är det kontot du använde vid köptillfället.

Ha en trevlig dag"

Mitt problem är att jag INTE ska ha tillbaka några pengar för min hårddisk som är sönder, utan jag ska ha en ny hårddisk. Eftersom hårddiskarna är dyrare idag än när jag köpte den så kräver jag att få en ny hårddisk som är av samma modell men hel och felfri. Varför skulle jag vilja ha pengarna tillbaka när jag inte bett om det? Garanti är garanti och jag kräver således att få en ny, hel och fungerande hårddisk som jag köpte och inga pengar.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 64 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: Corsair RM 1000e W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mattiiss:

"Hej.

Har du betalat med kort så kommer du att få beloppet för produkten återbetalat inom 3-5 bankdagar.

Ha en trevlig dag"

Mitt problem är att jag INTE ska ha tillbaka några pengar för min hårddisk som är sönder, utan jag ska ha en ny hårddisk. Eftersom hårddiskarna är dyrare idag än när jag köpte den så kräver jag att få en ny hårddisk som är av samma modell men hel och felfri. Varför skulle jag vilja ha pengarna tillbaka när jag inte bett om det? Garanti är garanti och jag kräver således att få en ny, hel och fungerande hårddisk som jag köpte och inga pengar.

Vilken hårddisk köpte du, hur mycket kostade den och hur mycket kostar den idag?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Vilken hårddisk köpte du, hur mycket kostade den och hur mycket kostar den idag?

http://cdon.se/hemelektronik/seagate_barracuda_green_5900.3_2...

kostar nu 899 kr. Jag köpte den för 711 kr. Eftersom den inte finns i lager så förväntar jag mig en snarlik för samma pengar eller dyrare.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 64 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: Corsair RM 1000e W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattiiss:

"Hej.

Ha en trevlig dag"

Lite sen nu, men när det gäller trasiga diskar brukar det vara bättre att vända sig direkt till tillverkaren, så är man garanterad att få samma typ av HDD tillbaka. Eller större, vilket har hänt mig ett par gånger, skickat in trasiga Seagate 300GB, fått tillbaka 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotcpu6:

Lite sen nu, men när det gäller trasiga diskar brukar det vara bättre att vända sig direkt till tillverkaren, så är man garanterad att få samma typ av HDD tillbaka. Eller större, vilket har hänt mig ett par gånger, skickat in trasiga Seagate 300GB, fått tillbaka 500GB

Tycker jag verkligen inte ska behövas.

Visa signatur

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av grollish:

köpte dirt3 av er nu när ni hade spel rea men nu när jag sak regg keyn på steam så vill den inte fungera har ni fler som har problem med keys lr

Tja

Var och frågade spelavdelningen och där visste de inte om att folk haft problem, men de skulle undersöka det.

MVH Edin

Skrivet av Mattiiss:

"Hej.
Ha en trevlig dag"

Hej

PM:a mig ditt ordernr så löser vi en ny disk till dig.

MVH Edin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sitter och skummar igenom tråden och är det bara jag som ser hur mycket tid och tålamod Edin lägger ned? I vartenda fall av problem säger han skicka ordernummer. Detta många gånger för att hans medarbetare har gjort fel! Beundransvärt!
Go Edin & Cdon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ackee22:

Sitter och skummar igenom tråden och är det bara jag som ser hur mycket tid och tålamod Edin lägger ned? I vartenda fall av problem säger han skicka ordernummer. Detta många gånger för att hans medarbetare har gjort fel! Beundransvärt!
Go Edin & Cdon!

Håller med...min nya hovleverantör.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej

Tyvärr går inte alltid vår bransch att förstå, varken priser eller tillgängligheten följer några specifika lager som gäller i den vanliga vardagen känns det som.

Mvh Edin

Mvh Edin

börjar förstå det nu, ser att den är sänkt till 739kr..
gåtan om cdon´s hårddiskprissättning fortsätter, känns surt att lägga så många % extra.. hade förstått det hela om första priset var kampanjpris..

Permalänk
Medlem

Tja Cdon. tänkte höra när/om ni ska ha någon mer 15% rabbat erbjudande för oss sweclockers medlemmar. förra gången ni hade det var det väldigt mkt Nvidia på grafikkortsfronten och näst intill dött på AMD. bara en fundering.

MVH

Visa signatur

Dator 1: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Strix B650E-F Gaming Cpu: AMD Ryzen 7800x3d Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Corsair VengeanceKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Dator 2: Chassie: Lian li O11 Dynamic mini Moderkort: Asus Prime B660 Cpu: Intel 12600k Gpu: Radeon 7900GRE Minne: 64 Corsair VengeanceKylning:Custom loopLagring:2tb Samsung 990pro PSU: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gloremir:

Tja Cdon. tänkte höra när/om ni ska ha någon mer 15% rabbat erbjudande för oss sweclockers medlemmar. förra gången ni hade det var det väldigt mkt Nvidia på grafikkortsfronten och näst intill dött på AMD. bara en fundering.

MVH

Jag ställde samma fråga som dig för ett tag sedan, fick till svar att de brukar ha det i slutet av varje månad av en medlem här på forumet, det står nog ett par sidor bak om du vill titta. Hoppas det gav dig svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gloremir:

MVH

Runt den 25:e varje månad.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael R:

Jag ställde samma fråga som dig för ett tag sedan, fick till svar att de brukar ha det i slutet av varje månad av en medlem här på forumet, det står nog ett par sidor bak om du vill titta. Hoppas det gav dig svar

Skrivet av Gorham:

Runt den 25:e varje månad.

tackar, bara hoppas på att dom har lite AMD kort med denna gång ist för näst intill enbart nvidia

Visa signatur

Dator 1: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Strix B650E-F Gaming Cpu: AMD Ryzen 7800x3d Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Corsair VengeanceKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Dator 2: Chassie: Lian li O11 Dynamic mini Moderkort: Asus Prime B660 Cpu: Intel 12600k Gpu: Radeon 7900GRE Minne: 64 Corsair VengeanceKylning:Custom loopLagring:2tb Samsung 990pro PSU: Corsair SF750W

Permalänk

Hej Edin. Kan ni inte ta in lite asrock moderkort i sortimentet. Ex
asrock.com/mb/overview.asp?Model=Fatal1ty%20Z68%20Professional%20Gen3

Mvh

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem

Är det bara jag, eller har ni slutat med gratis frakt på ordrar över 600 Kr, och i sådana fall, varför?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Är det bara jag, eller har ni slutat med gratis frakt på ordrar över 600 Kr?

Yes de har slutat, men deras frakt är billig och du spara in på deras "rabbatkoder" ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Är det bara jag, eller har ni slutat med gratis frakt på ordrar över 600 Kr?

Man får ett presentkort istället värt 50kr, så man sparar 31kr men då måste du köpa någonting för presentkortet.

Permalänk
Avstängd

Nej man får en rabattkod värd 50kr och den kan inte kombineras med andra rabatter typ swec rabatten...

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hej
Är era Intel I7 3930k C1 eller C2 stepping om de har hunnit till Sverige?
Har handlat av er en heldel och har bara gott att säga om en "nya" hemelektronik.
Att RMA sker mot tillverkaren är helt ok det brukar gå fort när man har med dem att göra direkt så slipper man skicka den först till er sen vidare till firman. Fortsätt att konkurrera mot de andra firmorna marginalerna är små men det gör mycket till oss kunder i slutänden.

Visa signatur

| AMD 5700X3D | ASUS PRIME B550-PLUS | Corsair 32gb 3600MHz | PowerColor Radeon RX 7900 GRE Hellhound | Asus TUF 1000w | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | En HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av wartech:

Hej Edin. Kan ni inte ta in lite asrock moderkort i sortimentet. Ex
asrock.com/mb/overview.asp?Model=Fatal1ty%20Z68%20Professional%20Gen3

Mvh

Ja det hade vart fint, och crucials m4 SSDer http://www.crucial.com/store/ssd.aspx

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kortleken:

hade förstått det hela om första priset var kampanjpris..

Varför då om jag får fråga???
Har man köpt en vara med garanti så har man väl rätt till en fungerande vara (heller liknande om samma ej finns) det spelar ingen roll om det var ett kampanjpris på 10:- och den nu kostar 30000:-

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!