CDON.com: Hemelektronik

Permalänk

Hej Josefine!
Kan du hjälpa mig i ärende 95DA49B905
Eran snubbe på "elektronikavdelningen" verkade inte förstå mitt problem / min fråga över huvudtaget.
Tack

Edit: Herregud vilken dålig service man får hos er... Ska berätta mer när jag vet hur allt löser sig.

Visa signatur

Jag | Har | Fina | Datorkomponenter | FYI

Permalänk
Linksys

Hej,
Det kan jag absolut förstå att du tycker, jag menade mer att jag personligen inte hört om detta. Efter mitt inlägg så har jag också hittat trådarna du nämner, detta har jag också haft som referens när jag jagar ett svar.

Mvh
Mattias

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mattias

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av kissemisse:

Hej Josefine!
Kan du hjälpa mig i ärende 95DA49B905
Eran snubbe på "elektronikavdelningen" verkade inte förstå mitt problem / min fråga över huvudtaget.
Tack

Edit: Herregud vilken dålig service man får hos er... Ska berätta mer när jag vet hur allt löser sig.

Hej hej

Har pratat med kundtjänst om ditt ärende nu och Andreas hos oss hör av sig till dig för att lösa det.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej! Någon chans att få lite fart på mitt ärende så jag slipper sitta på en svart dator?
Jag tjatar för att jag fick spelet jag vill ägna mig åt i går

05E5709185

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Jag har dragit frågan vidare till Crucial, återkommer med svar.

MVH Josefin

Behöver svar idag då jag annars får köpa en ny då jag måste hinna installera allt och fixa innan man drar iväg på DH nästa onsdag.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Typen:

Hej! Någon chans att få lite fart på mitt ärende så jag slipper sitta på en svart dator?
Jag tjatar för att jag fick spelet jag vill ägna mig åt i går

05E5709185

Hej hej

Pratade precis med supporten, de har visst lagt upp en order på ett nytt kort till dig nu efter lunch och du ska ha fått mail från dem.

MVH Josefin

Skrivet av Stidt-O:

Behöver svar idag då jag annars får köpa en ny då jag måste hinna installera allt och fixa innan man drar iväg på DH nästa onsdag.

Hej hej

Se de 2 svaren från Crucial några poster upp.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Linksys
Skrivet av Stidt-O:

Behöver svar idag då jag annars får köpa en ny då jag måste hinna installera allt och fixa innan man drar iväg på DH nästa onsdag.

Hej, Mattias här från Crucial.

Har tyvärr inte fått ett svar ännu, men fortsätter att jaga, då dagen snart är slut tror jag inte att jag kommer få svar idag.
Hörde bara från våra ingenjörer att du vill du skulle testa det och det, och jag återkom med att allt detta har Stidt-O redan testat, så vi vill ha ne lösning snarast.

Jag är ledsen för det inträffade men kommer att hålla denna tråden uppdaterad med vad jag får fram.

MVH

Mattias Hansson

Visa signatur

Mattias

Permalänk
Medlem

Hej Josefin!

Tänkte bara höra om du vet hur tillgången ser ut för Wii U enheterna. Om jag skulle boka en premium idag eller imorgon, kommer jag då att få den på releasedagen? förutsatt att leveransen inte strular då.
Eller är de oklart hur många enheter ni kommer att få in?

Tack på förhand

Mvh Mathias

Visa signatur

Chassi:Thermaltake Level 10 GT CPU:AMD FX-8150 8x4,4Ghz CPU Kylare:Corsair H80 MB:Gigabyte GA-990FXA-UD3
RAM:Corsair Vengeance 4x4GB 1600Mhz GPU:Radeon hd6950 2GB PSU:Corsair HX650w
System disk: Samsung 830 128GB Lagring:WD 1TB, WD 320GB
Skärm: Samsung B2330, LG 47lv355n Ljud: Jamo PP3000

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av matte.90:

Hej Josefin!

Tänkte bara höra om du vet hur tillgången ser ut för Wii U enheterna. Om jag skulle boka en premium idag eller imorgon, kommer jag då att få den på releasedagen? förutsatt att leveransen inte strular då.
Eller är de oklart hur många enheter ni kommer att få in?

Tack på förhand

Mvh Mathias

Hej hej

Information från vår spelavdelning:
"Alla som har bokat kommer att få sin konsol men det kan vara så att leveranserna missar releasedagen."

Lite luddigt svar, men gick inte att få det klarare just nu. De som bokade för en månad sedan skulle ha sina till release alternativt senast veckan efter, dessutom har Nintendo höjt priserna pga brist. Jag gissar på att du inte kommer att få den till release ifall du bokar idag/imorgon tyvärr.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Information från vår spelavdelning:
"Alla som har bokat kommer att få sin konsol men det kan vara så att leveranserna missar releasedagen."

Lite luddigt svar, men gick inte att få det klarare just nu. De som bokade för en månad sedan skulle ha sina till release alternativt senast veckan efter, dessutom har Nintendo höjt priserna pga brist. Jag gissar på att du inte kommer att få den till release ifall du bokar idag/imorgon tyvärr.

MVH Josefin

Aha okey, men då vet jag.

Tack så mycket för svaret

Mvh Mathias

Edit: Råkade bli en beställning ändå, hehe.
Får se när den dyker upp

Visa signatur

Chassi:Thermaltake Level 10 GT CPU:AMD FX-8150 8x4,4Ghz CPU Kylare:Corsair H80 MB:Gigabyte GA-990FXA-UD3
RAM:Corsair Vengeance 4x4GB 1600Mhz GPU:Radeon hd6950 2GB PSU:Corsair HX650w
System disk: Samsung 830 128GB Lagring:WD 1TB, WD 320GB
Skärm: Samsung B2330, LG 47lv355n Ljud: Jamo PP3000

Permalänk
Skrivet av kissemisse:

Hej Josefine!
Kan du hjälpa mig i ärende 95DA49B905
Eran snubbe på "elektronikavdelningen" verkade inte förstå mitt problem / min fråga över huvudtaget.
Tack

Edit: Herregud vilken dålig service man får hos er... Ska berätta mer när jag vet hur allt löser sig.

Hej igen Josefine. Fick "jättebra" hjälp av din kollega Henrik som skulle lösa allt åt mig, allt var frid och fröjd. MEN INTE!??!?!?!?! Nu imorse så har jag fått ett mail där det står att ni avbeställt ordern. Jag förstår ingenting. När jag går in på hemsidan och kollar min order så står det att ni postat den, men ingen orderbekräftelse eller liknande. Och om så inte är fallet, så har ni fortfarande inte gett tillbaka min pengar, och guess what, jag behöver dom för att beställa mina datorkomponenter.

Fy vad dåligt ni har skött det här.

http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_geforce_gtx_660_oc_2gb_...

Hahahahaha ironiskt nog så står det 1-3 arbetsdagar igen på kortet jag ville ha från början.
Jag har sån jävla lust att bara skrika åt er allt vad jag tycker, jag börjar förstå varför ni inte har telefonsupport.

Visa signatur

Jag | Har | Fina | Datorkomponenter | FYI

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av kissemisse:

Hej igen Josefine. Fick "jättebra" hjälp av din kollega Henrik som skulle lösa allt åt mig, allt var frid och fröjd. MEN INTE!??!?!?!?! Nu imorse så har jag fått ett mail där det står att ni avbeställt ordern. Jag förstår ingenting. När jag går in på hemsidan och kollar min order så står det att ni postat den, men ingen orderbekräftelse eller liknande. Och om så inte är fallet, så har ni fortfarande inte gett tillbaka min pengar, och guess what, jag behöver dom för att beställa mina datorkomponenter.

Fy vad dåligt ni har skött det här.

http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_geforce_gtx_660_oc_2gb_...

Hahahahaha ironiskt nog så står det 1-3 arbetsdagar igen på kortet jag ville ha från början.
Jag har sån jävla lust att bara skrika åt er allt vad jag tycker, jag börjar förstå varför ni inte har telefonsupport.

Hej hej

Tydligen beror avbeställningen på att vi inte kunde dra pengar från ditt konto. Vi får alltså ett meddelande från din bank att du inte har täckning för ordern när vi försöker dra beloppet, kan vi inte dra kostnaden från ordern så avbeställs den. Du ska ha fått ett mail från Henrik nu med en eventuell lösning.

Kortet du nämner ovan fick vi in 10st av i lager igår. Vill du byta tillbaka till det så ta det samtidigt med Henrik.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk

Rabatt för Sweclockers?

Hej,

Någon rabatt för Sweclockersmedlemmar?

Skall köpa några datorkomponenter av er idag.

Tack på förhand!

Visa signatur

_______________________________________________________________________________
CPU: i7-2600K @ 3.4GHz MB: m-ATX Z77 Gigabyte G1.Sniper M3 Mem: Corsair Vengeance Low Profile 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz GPU: ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1070 8GB GAMING HDD: Samsung 840 SERIES 240 GB HDD: 2TB HDD Case: Fractal Design Arc Mini R2 PSU: CoolerMaster 620W OS: Win10

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Arbetshäst:

Hej,

Någon rabatt för Sweclockersmedlemmar?

Skall köpa några datorkomponenter av er idag.

Tack på förhand!

Hej hej

Vi har 5% på komponenter med kod, du hittar koden här: http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej Josefin,

skulle du kunna kika om ärende 160E93053D börjar komma till en lösning snart?
Tycker inte att det är okej att ni skickar begagnade grafikkort när man beställer nytt!

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Rotty:

Hej Josefin,

skulle du kunna kika om ärende 160E93053D börjar komma till en lösning snart?
Tycker inte att det är okej att ni skickar begagnade grafikkort när man beställer nytt!

Hej hej

Ditt ärende kom in igår kväll, men det låter som om det pågått väldigt länge med tanke på din formulering. Kan du bekräfta när du skickade in och kontaktade oss? Bara så det inte är något galet med våra mailservrar eller liknande.
Jag har bett service här ta hand om ditt ärende omgående.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej, har ni fortfaran 10-15% rabatt för SweC medlemmar när det börjar närma sig den 25:e? Så jag vet ifall jag kan hålla mig i 10 dagar med att beställa ett 670

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philippk:

Hej, har ni fortfaran 10-15% rabatt för SweC medlemmar när det börjar närma sig den 25:e? Så jag vet ifall jag kan hålla mig i 10 dagar med att beställa ett 670

Alla saker funkar inte med 15% rean, de väljer ut själva.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Philippk:

Hej, har ni fortfaran 10-15% rabatt för SweC medlemmar när det börjar närma sig den 25:e? Så jag vet ifall jag kan hålla mig i 10 dagar med att beställa ett 670

Hej hej

Som simme300 säger så är det på utvalda produkter, inte alla komponenter. Däremot har vi vår vanliga 5% för SweClockers igång hela månaden, se adress i min signatur.

Trevlig helg allihop!

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Angående Xperia P så är den röda slut och det kommer inte in fler tyvärr

MVH Josefin

Såg precis att ni fått in den röda nu trots allt
http://cdon.se/hemelektronik/sony_lt22i_xperia_p_red-20313524...

Perfa för mig iallafall då kan jag lägga hela min order hos er och slipper splitta den

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Som simme300 säger så är det på utvalda produkter, inte alla komponenter. Däremot har vi vår vanliga 5% för SweClockers igång hela månaden, se adress i min signatur.

Trevlig helg allihop!

MVH Josefin

Okej, men det blir en 15% rea den 25e? har tänkt lägga en beställning men vet inte från vilken sida än men skulle en ända produkt komma med på en 15% rea så är det ju bestämt ju

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av fax110:

Okej, men det blir en 15% rea den 25e? har tänkt lägga en beställning men vet inte från vilken sida än men skulle en ända produkt komma med på en 15% rea så är det ju bestämt ju

Hej hej

Det blir en i slutet av månaden ja, brukar börja nån gång mellan 26e och 28e varje månad.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Det blir en i slutet av månaden ja, brukar börja nån gång mellan 26e och 28e varje månad.

MVH Josefin

okej tackar så mycket

"ifall man får önska" hehe, så skulle , i5 3570k och nåt grafikkort typ gtx 670 eller 7970 platsa bra på rean denna månad

Permalänk
Medlem

Det står beställningsvara på dessa minnen men de går ändå att lägga dem i varukorgen och köpa. Finns de på lager eller är de på ingång?

http://cdon.se/hemelektronik/corsair_8gb_(kit)_ddr3_so-dimm%2...

Permalänk
Medlem

hej igen, har upptäckt en "mindre" bugg på eran hemsida (tror jag) som troligtvis försämrar eran försäljning lite

Var på jakt efter ett 550w nätagg för runt 500kr och trodde jag skulle måsta vänta på på att xfx 550w kom in som kostar 529,

Såg att Inet hade ett antex 550w för 499kr, och undrade lite varför ni inte hade ett sånt och efter att ha letat runt på er sida ett tag så hittar jag ju att ni har ett sådant,

Problemet är då att alla tidigare gånger har jag valt 350-750w och gör man det så finns inte antec 550w med där...

Kanske finns det fler såna här saker som hamnar utanför kategorier även om dom borde varit i just den kategorin.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av fax110:

okej tackar så mycket

"ifall man får önska" hehe, så skulle , i5 3570k och nåt grafikkort typ gtx 670 eller 7970 platsa bra på rean denna månad

Hej hej

Noted!

MVH Josefin

Skrivet av Lucifr:

Det står beställningsvara på dessa minnen men de går ändå att lägga dem i varukorgen och köpa. Finns de på lager eller är de på ingång?

http://cdon.se/hemelektronik/corsair_8gb_(kit)_ddr3_so-dimm%2...

Hej hej

De finns i lager, jag plockar bort "Beställningsvara"-texten direkt, tack!

MVH Josefin

Skrivet av fax110:

hej igen, har upptäckt en "mindre" bugg på eran hemsida (tror jag) som troligtvis försämrar eran försäljning lite

Var på jakt efter ett 550w nätagg för runt 500kr och trodde jag skulle måsta vänta på på att xfx 550w kom in som kostar 529,

Såg att Inet hade ett antex 550w för 499kr, och undrade lite varför ni inte hade ett sånt och efter att ha letat runt på er sida ett tag så hittar jag ju att ni har ett sådant,

Problemet är då att alla tidigare gånger har jag valt 350-750w och gör man det så finns inte antec 550w med där...

Kanske finns det fler såna här saker som hamnar utanför kategorier även om dom borde varit i just den kategorin.

Hej hej

Oh, stort tack! I detta fallet beror det på att Antec inte har "ATX" i namnet, det krävs för att nätaggen ska hamna rätt i menyn. Dags att gå igenom alla tror jag bestämt. Igen stort tack för hjälpen.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av mahansso:

Hej!
Har kollat igenom detta och även kontaktat vår support och väntar fortfarande på svar om det är något vi kan göra ytterligare än vad du nu har gjort.

Hoppas du har tid att vänta en dag till så får jag svar från jänkarna över natten, ok? Men såklart så är du välkommen att kontakta CDON kundtjänst för ett utbyte då disken inte fungerar tillfredställande. Vi har sålt massor av denna och det är första gången JAG hört talas om detta.

Ber om ursäkt för detta.
MVH
Mattias Hansson - Crucial

Hej Mattias,

Kan nämna att jag har exact samma problem med er V4 (256gb) som jag också köpte hos CDON...har gjort samma saker som den andra killen (Stidt-O).
Datorn fryser hela tiden. Har även testat 3 uppsättningar minnen samt kommer även att byta moderkort för att utesluta den delen.
Funkar inte moderkortsbytet så kommer även jag reklammera disken eller använda den som muggunderlägg:)

Edit: Har bytt moderkort (Asus Sabretooth 990FX 2.0) nu och använder inte Crucial V4 disken som systemdisk (kör en Adata Premier Pro SP900 som systemdisk...den är snabb som blixten, nästan lika snabb min andra Crucialdisk...M4:an).
Tänker testa ett tag med att använda Crucial V4 som en speldisk...vi får se om frysproblemen fortsätter när den inte längre är systemdisk!
Återkommer med info om några dagar...
Lägger grabbens Assassins Creed 3 på den disken tillsammans med alla de andra Assassins spelen, så får vi se hur det funkar.
Här kommer en bench med disken som icke systemdisk:

Ok värden...men nu skall vi se om frysningarna finns kvar!?

Edit igen:
Stora problem med att Assassins Creed 3 som är installerat på disken hänger sig / fryser hela tiden. Kan det vara spelet som strular eller är det disken?
Skall testa Assassins Creed Brotherhood som är ett äldre spel i samma serie...det lider inte av barnsjukdomar.
Fryser det också så är det disken som suger....då åker den tillbaks till Crucial/CDON.

Hittade denna bild i ert forum...:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mahansso:

Hej, Mattias här från Crucial.

Har tyvärr inte fått ett svar ännu, men fortsätter att jaga, då dagen snart är slut tror jag inte att jag kommer få svar idag.
Hörde bara från våra ingenjörer att du vill du skulle testa det och det, och jag återkom med att allt detta har Stidt-O redan testat, så vi vill ha ne lösning snarast.

Jag är ledsen för det inträffade men kommer att hålla denna tråden uppdaterad med vad jag får fram.

MVH

Mattias Hansson

Hur går det?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Linksys
Skrivet av MultiMan:

Hur går det?

Hej på er!
Ledsen för sent svar, håller fortfarande att kolla detta och väntar på svar från USA, har jagat dom igen och även lagt med länkar till forum där detta uppmärksammas på.
Håller er uppdaterade så snart jag hör något!

Igen, ber om ursäkt för det inträffade.

Mattias

Visa signatur

Mattias

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Oh, stort tack! I detta fallet beror det på att Antec inte har "ATX" i namnet, det krävs för att nätaggen ska hamna rätt i menyn. Dags att gå igenom alla tror jag bestämt. Igen stort tack för hjälpen.

MVH Josefin

Hejsan, Okej jag misstänkte att det fanns en enklare förklaring än "bugg", hoppas ni får ordning på det är ju tråkigt om man missar delar av utbudet
. Det var så lite så bara trevligt att kunna hjälp till.

Mvh Johan