EVGA Geforce GTX 470 och 480 får nya fästen

Permalänk
Melding Plague

EVGA Geforce GTX 470 och 480 får nya fästen

Tillverkaren EVGA ger ut nya fästen utan kostnad för Geforce GTX 470 och Geforce GTX 480-ägare. Uppdateringen ska ge märkbart lägre temperaturer.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hade varit trevligt om man kunde köpa dom också, men på de review sidor jag sett med higflow bracket så gör dom bara 2°-5°

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

bättre att ta en avbitartång och klippa av lite så hålen blir större på plattan som redan sitter där.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

Vad tusan... Om en sådan ändring kan ge 5 grader lägre temperatur så ska ingengören som byggde den ursprungliga ha sparken.

Permalänk

Och garantin på kortet då ? löjligt om den inte gäller då kan man ju lika gjärna köra en anna kylare eller vatten

Permalänk
Medlem

Väldigt trevligt och bra gjort av EVGA. Detta ger verkligen ett stort plus i kanten.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Jag klippte bort ALLT "galler" bak på mitt GTX 260 och de gjorde iaf 5 grader i load men de bästa är att fläkten håller sig på lägre hastighet.

Märks en GIGANTISK skillnad när jag foldar eftersom graffet ligger och jobbar i ~90% load 24/7

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Man kanske skulle ta och göra hålen större på mitt GTX285!

Permalänk
Medlem

Klippte bort mina på mitt 4870x2 med xD

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Asheileon:

Och garantin på kortet då ? löjligt om den inte gäller då kan man ju lika gjärna köra en anna kylare eller vatten

Självklart gäller den.... det hade varit VÄLDIGT dumt av ett företag att komma på en sådan här idé och samtidigt säga att garantin bryts om du byter bort något på kortet.

EVGA har t.o.m en sådan grym garanti att den tillåter överklockning, borttagning av kylare, byte av kylare samt att garantin även håller om du vattenkyler kortet.

Visa signatur

[Asus Rampage II Gene /w NB Mod Noctua NC-U6] [Intel Core i7 920 @ 4.0GHz] [Gigabyte Geforce GTX 480 @ Stock] [Corsair Dominator GT 1600MHz 3x3GB - 7-7-7-20] [Corsair HX620W] [Antec Mini P180 Black]

Permalänk
Skrivet av Kroolz:

Självklart gäller den.... det hade varit VÄLDIGT dumt av ett företag att komma på en sådan här idé och samtidigt säga att garantin bryts om du byter bort något på kortet.

EVGA har t.o.m en sådan grym garanti att den tillåter överklockning, borttagning av kylare, byte av kylare samt att garantin även håller om du vattenkyler kortet.

Super nice att höra då var jag inte helt fel ute när jag valde EVGA som huvudsakligt märke till nästa bygge

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av defaultusername:

Vad tusan... Om en sådan ändring kan ge 5 grader lägre temperatur så ska ingengören som byggde den ursprungliga ha sparken.

Haha.

Jag hoppas inte detta felet infinner sig på deras GTX 460 som jag väntar på att Komplett ska få in...

Permalänk

De borde ha mer utblås på framtida ATi kort, mitt PCS+ har väldigt små lufthål, de är ju strypta och fortfarande svalare än Fermi haha

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk

Att man inte tänkt på det här innan. Ska kapa gallret på kortet genast... och kanske, med lite tur få ett tystare kort

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

Har redan liknande på mitt 5870

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Sitter på ett 5970 själv. Ligger aldrig mer än 30% på fläkten, helt knäpptyst, även under load.

Mycket nöjd med komplett.se:s garanti som gav mig det i utbyte mot mitt 4870X2, som blev värmeskadat trots att jag inte överklockat och blåst ut damm med tryckluft.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever