ATI Radeon HD 5830 + 2233RZ?

Permalänk
Medlem

ATI Radeon HD 5830 + 2233RZ?

Tjenare! Har ett 5830 kort i min dator och är nu sugen på en ny skärm. Har spanat in samsungs 2233RZ med 120Hz. Det är en sak som oroar mig inför köpet, jag har nämligen läst att ATIs kort endast klarar av 120Hz i native upplösning och att det hade med ATIs drivrutiner att göra. Jag spelar nämligen CS 1.6 och då i betydligt lägre upplösning.

Undrar om problemet kvarstår eller om det kommer funka problemfritt med nya drivrutiner? Vore liksom tråkigt att köpa en skärm för så pass mycket pengar och sen presterar den likt en som kostar hälften. Så vad säger ni, kommer det funka?

Tack på förhand

Permalänk
Avstängd

i nya drivarna så tror jag det är löst.

Bara en fråga!? Varför köpa ett 5830 för 1.6!? Aja det är ett fint kort iaf...

Lättaste skulle ju kanske vara att skicka ett mail till ATi och se vad dom säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av InluZion:

i nya drivarna så tror jag det är löst.

Bara en fråga!? Varför köpa ett 5830 för 1.6!? Aja det är ett fint kort iaf...

Lättaste skulle ju kanske vara att skicka ett mail till ATi och se vad dom säger.

Spelar ju annat också, men mestadels 1.6. Får kika in på ATIs hemsida och picka iväg ett mail till dem också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av InluZion:

Lättaste skulle ju kanske vara att skicka ett mail till ATi och se vad dom säger.

ATIs mail-support var rena rama skämtet, så därifrån förväntar jag mig ingen vidare hjälp. Någon annan som vet något om saken?