Leadtek Winfast A250 LE TD GeForce4 Ti4200 64Mb DDR TV-out DVI AGP, Clockar det bra?

Permalänk
Medlem

Leadtek Winfast A250 LE TD GeForce4 Ti4200 64Mb DDR TV-out DVI AGP, Clockar det bra?

undrar hur detta är på överklockning om det clockar lika bra som ett abit siluro?

Visa signatur

.:cpu:. core i7 6700K @ 4.0ghz .:mobo:. asus z170-pro .:ram:. 2x16gb .:gfx:. msi 1070 ventus .:hdd:. samsung m2 evo 1tb .:case:. nzxt .:psu:. silver power 850w
hobby reaperpedals.com

Permalänk
Avstängd

jag har haft ett men det brände jag redan vid 250\550 så det är ej att rekommendera köp ett pov XP istället

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog inte köpa ett sånt kanske....

Jag har ett MSI GF4 Ti4400... och jag kan säga att den e jävligt stabil....
310/670 utan extra kylning

Och den stora finnessen med detta kort är att det kostar inte så jävla mycket jämnfört med andra 4400-kort.... www.komplett.se

EDIT: jag har nyss iofs satt på minnesflensar så snart ska väl 700 inte vara för omöjligt...

Visa signatur

XP 2500+@11*219Mhz/2409Mhz| ABIT NF7-Sv2.0 | Leadtek GeForceFX 5900Ultra 256MB | 2*Twinmos-Winbond PC3200 256Mb 2-3-3-7 timings | WD 40GB + IBM 20GB + Hitachi 160GB |

Permalänk
Medlem

Mitt ex. kommer upp i 295 för chipset 100% stabilt men minnet har jag inte testat högre än vad det står i signaturen på grund avv att det inte finns några flänsar på dem än.

Har en moddad golden orb som kylare men den sitter inte så bra och kyler därmed ganska dåligt. Flänsen fungerade dock hur bra som hälst på en gf2 då den var fastspänd med två korta skruvar. På GF4 är det två långa skruvar som går igennom en speciallanpassat fläktgaller som i sin tur håller kylaren på plats...ska byta ut detta snart och räknar med att komma upp i ca 310 på coren och med kylflänsar på minnet ska det funka i minst 600.

Permalänk
Medlem

Re: Leadtek Winfast A250 LE TD GeForce4 Ti4200 64Mb DDR TV-out DVI AGP, Clockar det bra?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rudeez
undrar hur detta är på överklockning om det clockar lika bra som ett abit siluro?

Kör i 302/603 funkar kanon utan extra kylning.

Visa signatur

[4690K] [Asus Maximus Hero VII Z97] [Gigabyte G1 GTX980] [2x4Gb DDRIII Corsair] [Samsung 840 240GB SSD] [2TB SATA III] [Chiftec CFT-750-14C] [Corsair Obsidian 550D]

Permalänk
Medlem

hmm.
blir tveksam men visst är det det bästa tvut chippet på dom eller?
det var därför jag undrade om överclockning annars blir det abit siluro.

Visa signatur

.:cpu:. core i7 6700K @ 4.0ghz .:mobo:. asus z170-pro .:ram:. 2x16gb .:gfx:. msi 1070 ventus .:hdd:. samsung m2 evo 1tb .:case:. nzxt .:psu:. silver power 850w
hobby reaperpedals.com

Permalänk

Låter inte Leadteks kort rätt mycket?
Kolla Tomshardware, de brukar mäta ljudnivå tror jag, gjorde iallafall så i ett stort GF4-test de hade för en bra tid sen.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Leadtek kort är kända för att klocka vackert, köpte därför ett... iofs gf3 men det har klockats som satan!

orginalkylningen låter en bit, ja. men det gör det på de flesta 4x00 kort, men vem kör med orginalkylning på swec?

Visa signatur

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
försöker inte vara bra. försöker vara bäst.

Permalänk
Medlem

Mitt Leadtek klockar 310/610, har kommit till 320/620 men då blev de grafikbuggar, orginal kylning förståss...

/Mvh MiiKe

Visa signatur

Too, often we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head - Gaz Cooper

Permalänk
Medlem

Har ett Winfast A250LE (retail)
klockar gpu till 320mhz o minnet till 620 (utan buggar eller grafikfel) kör ja en mhz över 320 så hänger de sig eller liknande..
de enda ja har gjort är o bytat ut de vita "så kallade kylpastan" mot artic silver 3... blev lite svalare men är för övrigt rätt så varmt...