Tips på sida med betalprogram/spel till Linux

Permalänk
Medlem

Tips på sida med betalprogram/spel till Linux

Ramlade över denna sida i kväll och tänkte dela med mig av den Har bara kollat lite snabbt, men finns en hel del spel och program, kommersiella då. Kan säkert glädja någon.

Linux commercial applications and games - professional Linux software / LinApp

Permalänk

Tack.

Det var en intressant sida. Här kanske jag kan finna lite fler intressanta program och spel.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem

blablabla,
missuppfattat strunt som ingen behöver se

Permalänk

missuppfattning...

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av razor1394:

Ja du missuppfattade mig rätt hårt där. Dålig dag? Jag var lite glad vid det momentet.

Ja, då ber jag ödmjukast om ursäkt. Jag tolkade ditt svar som väldigt ironiskt och därför min reaktion. Är medveten om att det sticker i en del folks ögon med betalprogram till *nix, och att en del på den där sidan är skräp, men tänkte att nån säkert har användning för något.
Som sagt, ursäkta och kram på dig

Permalänk
Medlem

Denna tråd blev oväntat underhållande.

Jag hittade ett roligt spel där, men ack, mitt grafikkort gillade inte alla dom där partiklarna (för klent) så det får vara.

Permalänk

Jag kan verkligen rekommendera Nerolinux. Det programmet har jag använt i flera år och det är riktigt bra.

De fria brännarpogrammen håller inte måttet alls tycker jag.

Nu finns Steam även för Mac och jag hoppas det kommer ut till Ubuntu också så man kan handla lite där ifall nu något portas över.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Skrivet av razor1394:

Jag kan verkligen rekommendera Nerolinux. Det programmet har jag använt i flera år och det är riktigt bra.

De fria brännarpogrammen håller inte måttet alls tycker jag.

Nu finns Steam även för Mac och jag hoppas det kommer ut till Ubuntu också så man kan handla lite där ifall nu något portas över.

Min personliga preferens är att K3b är bättre än Nero, som jag endast kört i windows. På vilket sätt är NeroLinux bättre? (-bortsett från att det kanske saknas en del stängda format/tillämpningar)

Edit; kollade lite på Neros hemsida - och ser deras banner "Free Software!
Unlimited Use!"
- uselt tilltag att kalla det Free software då det är stängt, slutet och förseglat.

Hoppas också på Steam, inte kanske för att jag skulle använda det själv men det kan bli intressant då många använder det och kommer kanske rita om OS-kartan ganska rejält, förutsatt att det fungerar bra. Jag vänta med spänning på hur det skulle utveckla sig.

Vet inte om jag skulle ha så mycket av "det lilla extra" som betalprogram kostar, men några utvecklare som jag kan tänka mig stödja (ekonomiskt) är www.frictionalgames.com/ deras senaste spel kommer tydligen nu 8:e september. Dom verkar bestämda på att porta sina grejer till Linux

Tack för länktipset

libre versus gratis
Permalänk

För att med K3B, Brasero och de andra fria programmen blir det nästan alltid något fel under bränning av någon anledning speciellt Brasero. Antingen blir filnamen korrupta eller så blir hela skivan trashad/coaster/korrupt speciellt med Brasero. Sen vill jag helst undvika QT program när jag kör Gnome. Jag bränner även ofta väldigt stora filer så det är viktigt att det inte blir någon korruption och jag kör helst UDF.

Med Nerolinux så blir det nästan aldrig något sådant fel. Jag har fått ytterst få coasters med Nerolinux även med de senare UDF versionerna. Nerolinux känns mer proffsigt och bekvämt.

Under Windows brukade jag köra CDBurnerXP och det fungerade ju bra tills det inte längre kände igen mina brännare (vanligt problem).

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB