Permalänk
Medlem

Ny processor, svart

Hallå stoppade just i min nya processor som kom idag (Phenom II x6 1055t)
Men jag kommer fram till där jag kan välja BIOS men efter det blir det bara svart, fick först upp en liten icon i vänstra hörnet men sen händer inget. Jag kan inte heller komma in i BIOS eller liknande av någon anledning.

Jag trodde bara det var att byta processor och sen åter montera med ny pasta osv sen köra. Vad måste jag göra? varför fungerar det ej?

//Mvh

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4,6 GHz @ 1,256V | MSI Z77A-GD65 | 16GB Vengeance LP 1600MHz |
Zotac GTX 580 | CM Silent Pro 850W | SSD 120GB OCZ Agility 3 | Corsair H100 | Antec p280 |
---------------------- www.pcplock.se ----------------------

Permalänk
Medlem

vad har du för modo?

Visa signatur

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz

Permalänk
Medlem

Hmm kan ju bero på att mitt modekort inte stödjer mer än 4 kärnor, smart jag var och kollade det innan va?

Förslag på billigt/bra modekort som stödjer 6kärnor? Amd

/Mvh

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4,6 GHz @ 1,256V | MSI Z77A-GD65 | 16GB Vengeance LP 1600MHz |
Zotac GTX 580 | CM Silent Pro 850W | SSD 120GB OCZ Agility 3 | Corsair H100 | Antec p280 |
---------------------- www.pcplock.se ----------------------

Permalänk
Medlem

Prova att uppdatera BIOS innan du köper nytt:)

Permalänk
Medlem

Beror på vad du vill ha för spec.. Kolla prisjakt.. Finns många som stödjer x6. Bra processor är det du har valt dock, massa kraft och bra överklockare..

Visa signatur

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz

Permalänk
Hedersmedlem

MA790-UD3P är ett hyffsat alternativ om du vill behålla dina minnen: https://www.inet.se/artikel/1900960/gigabyte-ga-ma790x-ud3p

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av vigis2:

Hmm kan ju bero på att mitt modekort inte stödjer mer än 4 kärnor, smart jag var och kollade det innan va?

Förslag på billigt/bra modekort som stödjer 6kärnor? Amd

/Mvh

De flesta moderkort stödjer inte de nya 6-kärniga utan en BIOS-uppdatering.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.