Problem med seg muspekare med ATI

Permalänk
Medlem

Problem med seg muspekare med ATI

Hej alla glada nu har jag ett bra tag försökt att lösa problemet med seg mus pekare jag har ett hd 5770 och när jag spelar så känns det som att muspekaren kommer nån sekund efter.
Vad jag har förstått är det fler som har samma problem, finns det nån som har löst problemet ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zake111:

Hej alla glada nu har jag ett bra tag försökt att lösa problemet med seg mus pekare jag har ett hd 5770 och när jag spelar så känns det som att muspekaren kommer nån sekund efter.
Vad jag har förstått är det fler som har samma problem, finns det nån som har löst problemet ?

Ett skott i mörkret: testa att lägga in senaste bios (på moderkortet). Förmodligen inte det som är problemet, men det avhjälpte åtminstone den slumpmässigt förekommande fördubblade storleken på muspekaren, som jag hade problem med när jag köpte mitt 5870.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

stäng av vsync, trippelbuffer, minska flip queue size till mindre än tre med tex ati tray tools...
vissa spel har parametrar för pre-rendering, tex bfbc2, problem i det?

Permalänk
Medlem

jag har kommit på att om man drar ner skuggorna men maxar allt annat då funkar det (om nu kortet klarar att maxa det ) även bfbc2