Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hur fungerar Steam?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

*Spelen kostar pengar och du kan köpa spel både via steam och fysiska spel och sedan registrera på ditt steam-konto.

En del spel är helt gratis också, så som Moonbase Alpha och Alien Swarm.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Kan ju tilläggas att du har tillgång till massa spel-trailers, demon och en del moddar till spel gratis, finns även ett och annat spel gratis också

Skönast tycker jag dock är att man har alla spel samlade på samma ställe, dvs du slipper ha genvägar på skrivbordet och grejjer, du behöver bara kolla listan för spel och sen starta det du vill spela
Skönt som f*n då man har många partitioner med och inte gillar att fylla skrivbordet med ikoner

EDIT: Spel uppdateras dessutom helt automatiskt dvs du behöver inte själv patcha spelen, kan också vara bra att tillägga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

En del spel är helt gratis också, så som Moonbase Alpha och Alien Swarm.

Finns flera:
ATi Steam Offer
Portal: First Slice is free for all NVIDIA Gamers

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Inaktiv

*tråd flyttad & rubrik ändrad*

Permalänk
Skrivet av Airikr:

En del spel är helt gratis också, så som Moonbase Alpha och Alien Swarm.

tack så mkt !

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Moderator
Moderator

Dessutom finns det ju vid lite olika tillfällen gratis "weekends" och dylikt där man kan prova på spel gratis i några dagar. MW2 har varit ute på free weekends ett par gånger för att ta ett exempel.

Fullversion av t.ex. just portal kunde man även få gratis under en viss tid.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Dessutom finns det ju vid lite olika tillfällen gratis "weekends" och dylikt där man kan prova på spel gratis i några dagar. MW2 har varit ute på free weekends ett par gånger för att ta ett exempel.

Fullversion av t.ex. just portal kunde man även få gratis under en viss tid.

Så det gäller att hålla ögonen öppna då med andra ord !

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem
Skrivet av shqiptari:

Så det gäller att hålla ögonen öppna då med andra ord !

Eller låta andra göra det

http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/902684-ak...

Permalänk

Fan steam borde ha en "gratis spel " hörna tycker jag

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem

Jåå, men jag skrev ju "så som ..." Jag drog bara upp några spel som är gratis.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shqiptari:

Fan steam borde ha en "gratis spel " hörna tycker jag

Det har dem.

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem

Du borde köpa minst ett spel i en butik (t.ex. cs) bara för att du ska vara säker på att du får tillbaks accountet efter att det blivit hackat.
Då skriver du bara ditt steam acc på lappen där CD-keyn står och mailar till supporten så kan de oavsett vad som hänt med ditt acc återställa det.
Steam är ingen anledning till lagg, men de har ganska ofta jobbiga lösningar så jag föredrar Garena till vissa spel.
om du köpt ett spel i en vanlig butik och sedan aktiverar det på steam behöver du inte internet för att kunna spela spelet, i offlineläga kan minst 6 pers logga in på samma acc om man ska t.ex. lana.

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Skrivet av yroll:

Det har dem.

jaha har dom ?.. hur hittar jag dit då? .. jag letar o letar men hittar ingenstanns

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem

det finns en flik i "games" som heter "free"

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Skrivet av yroll:

det finns en flik i "games" som heter "free"

jaha ? .. hmm hittar inte det iaf..

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem

är dock mest demos ja...

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Skrivet av yroll:

är dock mest demos ja...

hehe jaha okej du menar så:)
Då va jag rätt på de.. uppfattade det som hela spel men demos är rätt okej också!
tack iaf

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk

Kan ju tillägga att man kan ha "friend list" som innebär att man kan chatta/spela med sina polare, kan vara väldigt bra då man slipper logga in på msn eller skype och så kan man gå in på samma server som polarn/polarna

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

Hur mycket kostar det att få spela online på steam då? Playstation Plus ett år kostar ju 620kr just nu år 2023..

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrkarisma:

Hur mycket kostar det att få spela online på steam då? Playstation Plus ett år kostar ju 620kr just nu år 2023..

Det är gratis - Du har ju redan betalat för spelet.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrkarisma:

Hur mycket kostar det att få spela online på steam då? Playstation Plus ett år kostar ju 620kr just nu år 2023..

Bara konsoll spel som spelas online kostar pengar, pc spel är gratis att spela online förutom spel som WoW o såna mmo..

Permalänk

Steam är bara en spel launcher med inbyggd butik där du kan köpa dina spel.

Spel du betalat för har du tillgång till på alla datorer där du loggar in ditt konto och kan ladda ner dem hur ofta du vill och kostar inget att spela dem förutsatt att spelet i sig inte har någon subscription men gäller generellt bara mmo spel.

Steam i sig påverkar inte spelprestandan något alls på en modern dator brar ungefär som en chrome webläsare med nån/några tabbar att ha igång i bakgrunden.(måste vara igång för att ha tillgång till att starta spelen sk steam drm men är typ som kravet att orginalskivan va tvungen att sitta i cd läsaren back in the days.)

Steam har dock per default ett sk overlay som i vissa spel kan påverka men det går att deaktivera antingen helt eller i berörda spel för sig.

Har nog en 400+ spel på mitt steamkonto och typ 15 år i tjänst men aldrig stött på några problem.

Steam är vag jag har erfarenhet den launcher med minst strul och dess konkurenter kommer inte äns nära...

Ända gångerna det strulat är att deras butik kan bli ganska överbelastad vid t.ex. jul eller sommar rean men spelen jag redan ägt har inte varit något problem

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows