Permalänk

X10 Mini Pro startar inte

Jag har en SE Xperia X10 Mini Pro och har ett litet problem.
Jag behövde starta om telefonen men efter att jag stängt av den så vill den inte gå igång igen.
Den vibrerar till när jag slår på den men sedan händer det ingenting.
Displayen är helt svart.
Efter ett par minuter av "ingenting" så provar jag att trycka på av/på knappen igen.
Inget händer.

Kollade på SE supportsidor men det står inget om detta problem vad jag ser.
Det som står är att om telefonen "hänger sig" så ska man ta ur batteriet och låta det vara ur telefonen under minst 10 sekunder.
Detta löser inte mitt problem heller.

Jag har den senaste programvaran (kollade efter uppdateringar härom dagen).
Jag har ju haft den enbart en månad och inte gjort något särskilt med den.
Någon som har några andra idéer om vad man kan göra för att få igång telefonen igen?

Visa signatur

YOLO is Carpe Diem for idiots.

Permalänk
Medlem

hände samma sak med min desire. skillnaden var väl att man kunde höra startljudet och knapparna lyser men inte mer än så. ett göra en fabriksåterställning funkade inte för mig men du kan ju testa att göra det, finns instruktioner i manualen. annars är det bara att lämmna in den på garantiärende. lite off topic så har moin varit inne hos anovo i 5 veckor snart, komplett som jag köpte den av verkar inte kunna få tag i dom häller så det blir väl att få en klaga och hippas att få en ny snart

Permalänk

Det medförljer ingen pappersmanual utan manualen är i telefonen så att säga.
Det finns en "app" som heter Användarhandbok i telefonen.
Detta är ju helt värdelöst om man inte får igång telefonen.
Man fick inte med någon CD heller med manual mm.
Man fick enbart med en slags "quickstart guide" i pappersformat.
Det var därför jag gick till Sony Ericssons supportsida på internet.

Efter att jag tagit ut batteriet fera gånger och väntat 10 minuter efter att jag slog på den så gick den äntligen igång.

Ska det verkligen vara så här med en helt ny telefon?
En starttid på 10 minuter?

En annan sak som det plötsligt är problem med är Android Market.
De program jag installerat därifrån har hamnat under Hämtningar
Jag har installerat drygt 20 program men nu visas enbart ett installerat program.
Programen finns på de olika "home screens" eller vad man nu ska kalla det, men inte i Android Market.
Detta innebär ju att jag inte får uppdateringar längre till de program jag installerat.
När man ska avinstallera program har det varit enkelt att gå in på Hämtningar i Market och avinstallera därifrån.
Nu måste man gå in i Inställningar --> Program --> Hantera program och sedan gå igenom en enormt lång lista på program som är installerat

Hmm, min första erfarenhet med en mobil som kör Android OS har inte varit den bästa.
Vet inte om det är telefonen som är "buggig" eller om det är Android OS som är buggigt.

Visa signatur

YOLO is Carpe Diem for idiots.

Permalänk

Användarhandbok bör väl finnas att ladda ner från SE's support sida.

Nej det ska inte vara så, även om x10 mini/pro suger så ska det inte ta 10min att starta.

Ang. market problemet, du har inte bytt google konto på luren eller så?

Prova att gå in på hantera program, och rensa cachen för market.

Permalänk
Medlem

Prova starta den med laddarn ikopplad.

Polaren hade en mobil för några år sedan som inte startade, så han gick till butik med den för reklamation. Personalen stoppade i laddaren, väntade en liten stund tills telefonen började ladda och sen startade den hur fint som helst.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig