Söker nytt spel!

Permalänk
Medlem

Söker nytt spel!

Har tidigare spelat World of Warcraft, men tröttnade och slutade spela nästan helt. Det var roligt att spela nån gång i veckan bara, men absolut inte värt över 100kr i månaden. Så nu letar jag efter ett nytt spel.

Spelet ska vara ett rollspel. Helst ska man kunna välja en klass eller liknande och gå upp i level, ungefär som World of Warcraft. Spelet måste vara gratis. Ska endast användas som tidsfördriv på dagarna. Jag är inte intresserad av att raida sent om kvällarna som jag gjorde när jag lirade World of Warcraft, jag har inte tid med det.

Är det någon som har några tips?

Permalänk
Medlem

Runes of Magic kanske.

Visa signatur

Burk: AMD FX-8320 | Radeon R9 270X | 8GB RAM | ASUS M5A97 R2.0 | CM 550W | FDD R4 | Samsung Evo 840 250GB

Permalänk

Well, Dragon Age kanske skulle funka...

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren! Finns det någonstans jag kan läsa en recension eller se in-game klipp från spelen?
EDIT: Dragon Age är ju ett webbläsarspel... det verkar vara väldigt fult. Är det detta du syftar på? Jag tyckte inte alls om det. Alldeles för mycket still bilder och text.

Permalänk

Testa att googla dragon age: origins, så hittar du det riktiga...
annars, om du vill ha et online spel kan jag tipsa om Guildwars, kostar bara vid inköp, inget i månaden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tocaj:

Tack för svaren! Finns det någonstans jag kan läsa en recension eller se in-game klipp från spelen?
EDIT: Dragon Age är ju ett webbläsarspel... det verkar vara väldigt fult. Är det detta du syftar på? Jag tyckte inte alls om det. Alldeles för mycket still bilder och text.

Här kan du både se ingame klipp och en recension
Dragon Age: Origins Video Game, Review HD | Video Clip | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com

Permalänk
Medlem

Torchlight vet ej om det är gratis men du kan nog lira demot väldigt kul!

Permalänk

Tibia! Gav mig många roliga timmar....när jag var 7. Nä nu skulle jag defenitivt rekommendera DA: origins! Blir man lite insatt i spelet och lär sig stratgierna så är det askul

Permalänk
Medlem

ArcaniA Gothick 4 säger jag!! klarade de innan idag och jävlar va de va bra! snyggaste spelet jag sett när de gäller skuggor och ljussättning också.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Ett annat bra RPG spel är Witcher, här kan du se ingame klipp och en recension på spelet:
The Witcher Video Game, Review HD | Video Clip | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com

Permalänk
Medlem

Det ser faktiskt riktigt roligt ut! Men det är inte gratis. Jag inte råd att lägga pengar på spel jag inte är säker på att jag kommer tycka om. Jag kanske kan få tag på spelet på annat sätt, vi får se!

Skrivet av JMicke:

Ett annat bra RPG spel är Witcher, här kan du se ingame klipp och en recension på spelet:
The Witcher Video Game, Review HD | Video Clip | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com

Jag äger faktiskt detta spelet redan! Jag köpte det nån gång när jag spelade World of Warcraft, men eftersom jag spelade WoW så la jag undan det. Jag ska leta upp det och installera det, tack för tipset!

Tar gärna emot fler tips! +++ om de är gratis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tocaj:

Det ser faktiskt riktigt roligt ut! Men det är inte gratis. Jag inte råd att lägga pengar på spel jag inte är säker på att jag kommer tycka om. Jag kanske kan få tag på spelet på annat sätt, vi får se!

Okay, jag missförstod det, med gratis antog jag att du menade utan någon månatlig abonnemangs avgift.

Om du installerar Witcher, glöm inte att ladda ner alla uppdateringar som kommit.

Permalänk
Medlem

Ingen aning, har inte råkat ut för det problemet .... det är många år sedan jag var < 18 år ...

Permalänk
Medlem

Är det någon annan som har erfarenhet utav detta? Det går inte heller att registrera ett nytt account eftersom jag har använt CD-keyn.... Jävligt surt.

Permalänk
Medlem

Minecraft e ju ett rpg på sätt å vis single player iaf. men man "lvlar" ju inte direkt.

Permalänk
Medlem

Nu kommer säkert många att klaga men jag tycker att FLYFF(Fly For Fun) är ett helt okey mmo-rpg. lite barnslig graffe men det gör inte så mkt tycker jag.

här är deras hemsida: http://flyff.gpotato.com/