Föra över filer snabbast sätt?

Permalänk
Medlem

Föra över filer snabbast sätt?

Tja jag undrar hur ja för över filer snabbast mellan två datorer som är i samma nätverk?
jag har ingen router, utan en switch om de gör något?
men jag måste få över 4gb filer något snabbare än 1mb/s? de är det jag kommer upp i om jag använder FTP... hur löser ja detta? det är w7 på min och XP på den andra? :S

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk

1. Dela ut mappen i nätverket.
2. ???
3. Profit

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

tp kabel mellan datorerna sedan dela mappen och lägga över den.

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

så de fungerar att bara koppla en normal internet sladd dirket över till den datorn och sedan dela ut de ja vill? :S

edit: hur hittar man varandra sedan? :S och jahh...
hur hittar jag det jag delar ut från denna på den andra datorn?

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk

Är de i samma nätverk borde man kunna dela ut mappar/disk i nätverket.

Nej det går inte o koppla ihop dem med en normal internetsladd det måste vara en korsad tp kabel.
Sedan får du som sagts ovan dela ut mapp/disk på den ena datorn, företrädesvis den du vill tanka ifrån och ansluta dig med den andra.

Visa signatur

/GannTrader