Vem tar över efter Sahlin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Han har rätt i det han säger. Mona som politiker skulle vara mer gångbart om hon var en dude. Att blunda för det är kanske inte det bästa.

Intressant att de flesta topparna inom politiken tydligt har stor respekt för Mona Sahlin samtidigt som det här går att avläsa ett sånt vridet förakt.

Visa mig en enda manlig politiker som överlevt politisk så pass många skandaler som hon har gjort. Det finns inte inom svensk politik i vart fall. Verkligen inte att man efter det blir partiledare. Hon har fått ofantligt mycket chanser att kunna visa upp sig och hon har misslyckats gång på gång. Det har noll och inget med hennes kön att göra. Hon fick chansen och kunde inte prestera. Det är knappast ett sammanträffande att S gör ett historiskt katastrofalt val. Självklart har det med partiledaren att göra också. Det är inte enbart hennes fel men hon är en del i det.

Hon har inte skapat något förtroende för sin person, varken i partiet eller utanför genom sitt agerande. Framförallt har det handlat om hennes sätt att styra partiet från att söka ensam majoritet till att samregera med två trams-partier som har fundamentalt olika åsikter om en mängd frågor. Hon förstår inte ens att avgå när partiet gör ett historiskt katastrofalt val. I varje diskussion under valrörelsen så ger hon ett velande intryck och ger knappast några raka besked. Även detta skadar hennes förtroende.

Partitopparna har haft respekt för henne som politiker. Det är överdrivet att prata om något slags förakt. Det är ju en tidningsanka. Hon är ju en erfaren politiker. Men hon är verkligen inte ledarskapsmaterial och hon blev vald för att man ville ha en kvinna på posten när alla andra kompetenta kvinnor inte ville eller kunde bli valda. Alla är i princip ense om att Lindh skulle göra ett mycket bättre jobb än Sahlin om hon levat. Jag kan tänka mig att Wahlström också skulle göra det. Jag stödjer absolut inte dem politiskt men de inger i vart fall förtroende. Det gör inte Sahlin och det har hon aldrig gjort med sitt EGET handlade och beteende.

Hela sossarnas retorik under valet var "Men moderaterna då! Men folkpartiet då!" man förde en politik som handlade om att försökta säga vad den andra sidan gjorde fel och inte vad man själv ville göra rätt. Detta har självklart Sahlin ansvar för. Det är hon som ska leda skutan och föra agendan.

Vidare om du är osäker på Sahling kompetens i förhållande till andra så råder jag dig att söka på partiledardebatter på t.ex. youtube. Jämför när Persson diskuterar med Reinfeldt med när Sahlin diskuterar med Reinfeldt. Där ser du en tydlig nivåskillnad och en person (som har dålig argumentation visserligen) men som kan argumentera för sin sak.

*** EDIT ***

Icke att förglömma så hade partiet inte ens behövt avsätta henne på detta dramatiska sätt om hon själv tagit sitt förnuft till fånga och med en gnutta självrespekt avgått på valnatten som ALLA andra politiker hade gjort i hennes position. Nej, hon väljer att försöka blunda för verkligheten som om hon kunde fortsätta. INGEN statsvetare eller politisk kunnig person skulle ha sagt att Sahlin hade möjlighet att leda partiet efter ett sådant val. När hon ändå väljer att fortsätta trots detta så måste partiet agera för att få bort henne själva. Det är bara naturligt.

Hon kunde avgått med värdighet och respekt men hon är berusad av makten och väljer att sitta kvar istället och tvingar andra att se till att hon försvinner.

*** EDIT 2 ***

Det är helt emot mina principer att föra fram ett specifikt kön som lämplig för posten men det är faktiskt nästan så man hoppas sossarna för fram en kompetent kvinna till posten så man äntligen efter nästa val i vart fall kan säga. "Men titta! Hon är kvinna och ändå inte katastrof på partiledarplatsen, det var alltså Sahlins gärningar och hennes politiska riktning som var felet, inte hennes kön." , detta pga att det ALLTID ska komma en metadiskussion om att det är pga könet hon måste avgå.

Återigen, det finns ingen politiker med lika diger lista på förskringringar, medvetet skattefiffel, obetalda parkeringsböter, tvavgifter osv. Hon har ju plockat in princip ALLT i en och samma person. Jag har då inte hört talas om någon annan politiker som lyckats på samma nivå som hon att göra saker som fått vem som helst att avgå som politiker. Hon väljs iställlet till partiledare.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av astrob0y:

Han har rätt i det han säger. Mona som politiker skulle vara mer gångbart om hon var en dude. Att blunda för det är kanske inte det bästa.

Intressant att de flesta topparna inom politiken tydligt har stor respekt för Mona Sahlin samtidigt som det här går att avläsa ett sånt vridet förakt.

Nu är jag anti-sosse så jag har svårt att se att hennes politik skulle funka om hon hade dase. Hos soussar kanske det är så dock.

Innan man börjar jiddra om kvinnor och bla bla så ska man komma ihåg att Tysklands nya Hitler, döts-Merkel, inte har någon dase.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Han har rätt i det han säger. Mona som politiker skulle vara mer gångbart om hon var en dude. Att blunda för det är kanske inte det bästa.

Intressant att de flesta topparna inom politiken tydligt har stor respekt för Mona Sahlin samtidigt som det här går att avläsa ett sånt vridet förakt.

YouTube - Mona Sahlin fifflar (originalet) säger väl allt om henne? Kolla verkligen igenom och tänk hur många politiker har inte fått avgå pga dessa saker? Exempelvis inte betalat tv-licens!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skippy:

YouTube - Mona Sahlin fifflar (originalet) säger väl allt om henne? Kolla verkligen igenom och tänk hur många politiker har inte fått avgå pga dessa saker? Exempelvis inte betalat tv-licens!

Tobias Billström avslöjades med att inte ha betalat tv-licens men han satt kvar.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xellofan:

Tobias Billström avslöjades med att inte ha betalat tv-licens men han satt kvar.

Flera har fått avgå bara för en sådan sak. Sahlin kör mer en 1X2 och det verkar ju som hon haft en lista som hon bockat av över 30 skandaler som hon måste fylla innan hon går i pension. Billström kan självklart fetglömma att någonsin vara ens i närheten av att bli partiledare. De allra flesta skulle behöva avgå från sina politiska poster vid något sådan, bara för den sakens skull. Men det slutar inte där utan Sahlin har som sagt X antal till saker.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

Flera har fått avgå bara för en sådan sak. Sahlin kör mer en 1X2 och det verkar ju som hon haft en lista som hon bockat av över 30 skandaler som hon måste fylla innan hon går i pension. Billström kan självklart fetglömma att någonsin vara ens i närheten av att bli partiledare. De allra flesta skulle behöva avgå från sina politiska poster vid något sådan, bara för den sakens skull. Men det slutar inte där utan Sahlin har som sagt X antal till saker.

Jo hon har ju ställt till med en hel del.
En hemsk tanke slog mig, kan det vara så att hon hela tiden varigt en avledningsmanöver? Ungefär som i Liftarens guide till galaxen

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk

Nån kommunalrådskuf från Kiruna föreslog Jytte Guteland på Expressen.se! Vilken kille! Go Jytte! Då förstärks högervindarna än mer i Sverige, för Jytte är ingen stjärna direkt

Permalänk
Avstängd

Batljan, vill-inte-pissa-Bodström och Maggan har sagt nej enligt DN. Finns det ens några kvar i partiet efter det? Som inte är fullt ut papptrattar då.

Skrivet av Rymdvanilj:

Nån kommunalrådskuf från Kiruna föreslog Jytte Guteland på Expressen.se! Vilken kille! Go Jytte! Då förstärks högervindarna än mer i Sverige, för Jytte är ingen stjärna direkt

Sosse goes Meth-pundare?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Varför inte Göran Greider? Han kan ju så värst mycket hela tiden.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Hedersmedlem

10 kr på Pär Nuder.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Crippa90:

Batljan, vill-inte-pissa-Bodström och Maggan har sagt nej enligt DN. Finns det ens några kvar i partiet efter det? Som inte är fullt ut papptrattar då.

http://cdnstatic.expressen.se/polopoly/bilder/2010/10/08/1.21...

Sosse goes Meth-pundare?

Har alltitd tyckt Ulvskog sett ut som en gammal krackhora, hon har ätit upp sig på senare, men fräsh är hon inte.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elgot:

10 kr på Pär Nuder.

Per Köttberg får man inte glömma, ja. Vad är det som talar för Nuder egentligen? Är inte han en riktig nobody?

Skrivet av Ratatosk:

Har alltitd tyckt Ulvskog sett ut som en gammal krackhora, hon har ätit upp sig på senare, men fräsh är hon inte.
http://www.svd.se/multimedia/dynamic/00276/Marita-Ulvskog140_...

Dom verkar ta både det ena och det andra i SSU och soussarna. Man kanske skulle gå med?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Sossehatartråd.
Kan vi inte starta ännu en SDhatartråd istället?

Anyhow. Är det inte hela VU som bytas skall? Hoppas vi inte på en mängd nya ansiken. Har vi några socialliberala att hoppas på?
Själv är man lika insatt i sossepolitik som i Sveriges finanser, så jag hoppas endast.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alakai:

Kan vi inte starta ännu en SDhatartråd istället?

Man måste variera sig lite ibland. Nu har vi gjort en soussehatartråd och Ilja failade en KDhatartråd. Om du har tur kanske du får en ny SDhatartråd i julklapp!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Skrivet av Alakai:

Sossehatartråd.
Kan vi inte starta ännu en SDhatartråd istället?

Anyhow. Är det inte hela VU som bytas skall? Hoppas vi inte på en mängd nya ansiken. Har vi några socialliberala att hoppas på?
Själv är man lika insatt i sossepolitik som i Sveriges finanser, så jag hoppas endast.

Satt faktiskt ett bra tag och funderade på ifall ämnet var värt att ta upp på swec då jag misstänkte att det skulle urarta eller i alla fall inte bli någonting konstruktivt... En del läsvärt har kommit fram men men en del sosse/Sahlin-hat är bara störande.

Hursomhelst så börjar jag mer och mer tippa på Sven-Erik Österberg (eller var det Östergren?). Han har ju knappt synts i teven så ingen vet någonting om honom, vilket kan vara en bra sak ifall de spelar sina kort rätt. Samtidigt som han verkar ha gedigen erfarenhet som statsråd etc...

Funderar på om jag ska hoppa in och betta lite på han:
Vem blir Socialdemokratisk Partiledare (efter Mona Sahlin) spelodds |Spela på Ladbrokes.com

Konstigt nog har Mikael Damberg lägst odds, det är för mig en helt okänd person.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

Ingen som har nämnt Anders Sundström (VD Folksam) ?

Anders Sundström - Wikipedia

Där har vi i alla fall en person som har erfarenhet från näringslivet till skillnad från gråssosarna som har har spenderat hela sitt liv avlönade av skattebetalarna eller partiet.

Permalänk
Medlem

Nalin Pekgul borde väl vara ett hyfsat namn? Förutom att hennes namn inte låter vettigt på något språk då.

Hon är folklig, populär inom socialdemokratin och mycket trovärdig i jämställdhets- och integrationsfrågor. Invandrare från turkiska Kurdistan och talar till skillnad från Batljan helt oklanderlig svenska. Har en röst som inte skär i öronen så som Sahlins röst gör. Saknar möjligtvis den riktiga tyngden i ekonomiska frågor för att utgöra en trovärdig statsministerkandidat gentemot Reinfeldt som är civilekonom (Pekgul är sjuksköterska i grunden). Å andra sidan har hon visat att hon kan leda en organisation (S-kvinnor) på ett vettigt sätt och det är en ingen orimlig gissning att det är ett krav från partiet den här gången. Jag tror nästa S-ledare kommer bli någon som har varit ordförande för t.ex. SSU tidigare och gjort det bra. Damberg är också ett starkt namn och han är född och uppvuxen inom det socialdemokratiska partiet.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerka^:

Nalin Pekgul borde väl vara ett hyfsat namn? Förutom att hennes namn inte låter vettigt på något språk då.

Hon är folklig, populär inom socialdemokratin och mycket trovärdig i jämställdhets- och integrationsfrågor. Invandrare från turkiska Kurdistan och talar till skillnad från Batljan helt oklanderlig svenska. Har en röst som inte skär i öronen så som Sahlins röst gör. Saknar möjligtvis den riktiga tyngden i ekonomiska frågor för att utgöra en trovärdig statsministerkandidat gentemot Reinfeldt som är civilekonom (Pekgul är sjuksköterska i grunden). Å andra sidan har hon visat att hon kan leda en organisation (S-kvinnor) på ett vettigt sätt och det är en ingen orimlig gissning att det är ett krav från partiet den här gången. Jag tror nästa S-ledare kommer bli någon som har varit ordförande för t.ex. SSU tidigare och gjort det bra. Damberg är också ett starkt namn och han är född och uppvuxen inom det socialdemokratiska partiet.

Har du lyssnat till Pekgul när hon debatterar? Eller du kanske bara driver just nu? Sorry om jag missar ironin. Jag förespråkar för övrigt också Pekgul man får ju drömma!

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Avstängd

Är du seriös Jerka^? Eller du kanske var ironisk? Pekgul är iofs en utmärkt kandidat. Hon skulle vara garanten för att sossarna aldrig mer får maken! Go Pekgul!

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Skrivet av MBY:

Är du seriös Jerka^? Eller du kanske var ironisk? Pekgul är iofs en utmärkt kandidat. Hon skulle vara garanten för att sossarna aldrig mer får maken! Go Pekgul!

Hon har en tendens i debatter att ta saker personligt och har ett väldigt attackerande debattsätt där saklighet inte är ledordet. Många ggr när hon debatterat så ser man att hon nästan har gråten i halsen och blir upprörd på ett personligt plan. Det är inget fel med det i sig men det ger ett oseriöst och oerfaret intryck om man ska argumentera. Hon målar ofta in sig i hörn i sådana diskussioner.

Det finns mängder med kvinnliga företrädare för socialdemokraterna som skulle vara lämpligare (OM man vill ha någon bra i den positionen förstås ). Pekgul kan inte på något sätt vara deras starkaste kvinnliga kort kan man lugnt säga.

Partistyrelse - www.socialdemokraterna.se

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Avstängd

Ja, det var ju det jag menade. Hon använder känsloargument, tar åt sig, har ett intellektuellt djup som en retard och förefaller vara aningslös i största allmänhet. Detta gör henne till en utmärkt sossekandidat. För de borgerliga, alltså.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerka^:

Nalin Pekgul borde väl vara ett hyfsat namn? Förutom att hennes namn inte låter vettigt på något språk då.

Hon är folklig, populär inom socialdemokratin och mycket trovärdig i jämställdhets- och integrationsfrågor. Invandrare från turkiska Kurdistan och talar till skillnad från Batljan helt oklanderlig svenska. Har en röst som inte skär i öronen så som Sahlins röst gör. Saknar möjligtvis den riktiga tyngden i ekonomiska frågor för att utgöra en trovärdig statsministerkandidat gentemot Reinfeldt som är civilekonom (Pekgul är sjuksköterska i grunden). Å andra sidan har hon visat att hon kan leda en organisation (S-kvinnor) på ett vettigt sätt och det är en ingen orimlig gissning att det är ett krav från partiet den här gången. Jag tror nästa S-ledare kommer bli någon som har varit ordförande för t.ex. SSU tidigare och gjort det bra. Damberg är också ett starkt namn och han är född och uppvuxen inom det socialdemokratiska partiet.

Håller med att hon ska ledare blir bara bättre för moderaterna då!

Permalänk
Medlem

Jag hade helt missat en underbar detalj om Sahlins avgång. Hon fattade beslutet efter att ha noggrant tänkt igenom saken medan hon satt hos frisören. Det måste väl ändå vara ett medvetet försök att förlöjliga sig själv ändå? Det låter ju så oseriöst så man nästan gråter.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sentenced:

Jag hade helt missat en underbar detalj om Sahlins avgång. Hon fattade beslutet efter att ha noggrant tänkt igenom saken medan hon satt hos frisören. Det måste väl ändå vara ett medvetet försök att förlöjliga sig själv ändå? Det låter ju så oseriöst så man nästan gråter.

Sade hon inte annars i söndags att hon redan hade bestämt sig när hon gick till frisören (eller, mera exakt, att hon inte hade gått till frisören om hon inte hade bestämt sig)? Mysteriet växer...

Edit:

Citat:

När jag kom hit imorse till; vi har haft två möten idag, både med med V vårt VU och med parstridistriktsordförandena, så hade jag ett besked med mig. Jag var till och med och klippte håret igår för jag tänkte att det kommer vara så många här idag så då vill jag se prydlig ut också, därför att mitt besked är att när partiet går till extrakongress i mars så skall det också vara för att välja ny partiordförande. Det är det beskedet som jag har lämnat idag till partiet. Det där är förstås en frågeställning som för mig har legat under ytan väldigt länge; jag har tänkt på det mycket, ända sedan valförlusten förstås.

SVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Sade hon inte annars i söndags att hon redan hade bestämt sig när hon gick till frisören (eller, mera exakt, att hon inte hade gått till frisören om hon inte hade bestämt sig)? Mysteriet växer...

Jahaa, hon vill bara göra saken mer spännande då:

"Sahlin sagte bei der kurzfristig anberaumten Pressekonferenz am Sonntagnachmittag in Stockholm, sie habe sich die Entscheidung wohl überlegt und den Entschluss erst am Samstag getroffen, als sie beim Friseur saß."

Chefin der Sozialdemokraten tritt zurück - Schweden - derStandard.at ? International

För övrigt anser jag att man ska införa den akademiska standarden som säger att latin(precis som tyska, franska och engelska) inte heller behöver ersättas i vetenskapliga texter.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

Har du lyssnat till Pekgul när hon debatterar? Eller du kanske bara driver just nu? Sorry om jag missar ironin. Jag förespråkar för övrigt också Pekgul man får ju drömma!

Oj, här fick man motargument direkt!

Nej, jag har inte hört henne debattera. Har hört henne hålla tal, och det lät bra, men hon kanske inte funkar i debatter? När jag tänker efter vet jag väldigt lite om henne. Men hon känns som en modern sosse i största allmänhet.

Ett tufft läge för socialdemokraterna är det hur som helst. Vad sägs om det här då: Jag föreslår att de värvar Maria Wetterstrand från MP. Hon är populär, verkar i alla fall rätt kompetent, lockar väljare och sitter i riksdagen. Som språkrör för MP måste hon avgå nästa år pga miljöpartiets stadgar. Sen om det går att locka över henne är en annan femma, men som ledare för Sveriges största parti har man stora möjligheter att bli statsminister och det är en frestelse som jag tror få svenska politiker kan motstå.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerka^:

Oj, här fick man motargument direkt!

Nej, jag har inte hört henne debattera. Har hört henne hålla tal, och det lät bra, men hon kanske inte funkar i debatter? När jag tänker efter vet jag väldigt lite om henne. Men hon känns som en modern sosse i största allmänhet.

Jag hörde och såg henne inför valet när hon debatterade i SVT mot Jimmie Åkesson och tyvärr ledde nog den debatten till att Åkesson fick ett ökat stöd till sitt parti.
Pekgul började ta allt väldigt personligt och såg nästan ut att börja gråta och svamlade något om hur synd det var om hennes muslimska barn som Åkesson och SD hatade. Samtidigt verkade hon inte alls lyssna på vad Åkesson egentligen sa och gjorde inga vettiga försök att bemöta hans argument sakligt.
För sossarna är hon, som jag ser det, det absolut värsta personen i partiet de skulle kunna välja.
För de borgerliga skulle det vara, som andra här redan sagt, en önskedröm..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Jag hörde och såg henne inför valet när hon debatterade i SVT mot Jimmie Åkesson och tyvärr ledde nog den debatten till att Åkesson fick ett ökat stöd till sitt parti.
Pekgul började ta allt väldigt personligt och såg nästan ut att börja gråta och svamlade något om hur synd det var om hennes muslimska barn som Åkesson och SD hatade. Samtidigt verkade hon inte alls lyssna på vad Åkesson egentligen sa och gjorde inga vettiga försök att bemöta hans argument sakligt.
För sossarna är hon, som jag ser det, det absolut värsta personen i partiet de skulle kunna välja.
För de borgerliga skulle det vara, som andra här redan sagt, en önskedröm..

Ja och så har jag även hört nåt radioreportage om muhammedkarikatyrerna. Alltså det är klart man får kritisera dem och ändå vara seriöst men jag vill minnas att hon som vanligt nästan hade gråten i halsen och en väldigt ohöljd ilska som gör att man får ett oseriöst intryck.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Hjälpsam

Jag tror att Östros skulle klara jobbet, han är Doktor i Nationalekonomi och är nog mer intresserad av att hjulen, snurrar än av att Queerteori är obligatoriskt i skolan.
Men som borgare hoppas jag givetvis på någon helt annat, tex Ulvskog.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrc:

Ingen som har nämnt Anders Sundström (VD Folksam) ?

Anders Sundström - Wikipedia

Där har vi i alla fall en person som har erfarenhet från näringslivet till skillnad från gråssosarna som har har spenderat hela sitt liv avlönade av skattebetalarna eller partiet.

Utmärkt förslag.... Sundström och Pagrotsky i toppen hade varit ett jävligt bra team.