Permalänk

Städning -10 poäng,ser ut som en missbrukarkvart.
Datorn 4 poäng
Lillbrosans min 10:a

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Musikälskare

Ryser... Komponenter på sängen/handduk

Att folk inte lär sig

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MonKey^sWe^:

Och varför ska folk envisas om att man inte kan? jag har gjort det ett antal gånger, inget har hänt! Nån enstaka gång går nog ska du se :3

Onödigt och dumt är bara två ord jag kan säga till dig. Man ska ha respekt för ESD, även om chansen kan tyckas vara liten.

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Medlem

Nästan lite otäckt att se hur hårdvara behandlas av vissa.
En handduk har inte att göra nära kretsar.
Visst får inga repor på chassiet iom handduk mellan det och bordet en om resten går sönder hande man nog kunnat leva med en repa som inte syns.
ESD är farligare än man tror och det kommer bita en i arslet någon gång.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Tänkte först säga åt dig att sätta RAM stickorna i Dual Channel men såg det sen på senare bilder ^^

Ett vanligt album med bra tagna bilder, räcker väl upp till en 4:a i alla fall.

OfT: Det här med ESD är i mina ögon ett väldigt uppblossat ämne men jag känner fortfarande att man ska ha en viss respekt för det. Speciellt då ESD skador kan uppenbara sig efter ett bra tag även om det inte visar sig i början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iprenen:

Tänkte först säga åt dig att sätta RAM stickorna i Dual Channel men såg det sen på senare bilder ^^

Ett vanligt album med bra tagna bilder, räcker väl upp till en 4:a i alla fall.

OfT: Det här med ESD är i mina ögon ett väldigt uppblossat ämne men jag känner fortfarande att man ska ha en viss respekt för det. Speciellt då ESD skador kan uppenbara sig efter ett bra tag även om det inte visar sig i början.

Skrivet av RainesX:

Nästan lite otäckt att se hur hårdvara behandlas av vissa.
En handduk har inte att göra nära kretsar.
Visst får inga repor på chassiet iom handduk mellan det och bordet en om resten går sönder hande man nog kunnat leva med en repa som inte syns.
ESD är farligare än man tror och det kommer bita en i arslet någon gång.

Ok tack för ni upplyser mig om detta. ska inte göra om det. Jag använde iallafall esd armband:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gsson113:

Ok tack för ni upplyser mig om detta. ska inte göra om det. Jag använde iallafall esd armband:)

alltid något ju ^^
Man lär så länge man lever ^^

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Du tar inte hem brudar så ofta med det rummet va? Städa ffs!

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sewerin:

Du tar inte hem brudar så ofta med det rummet va? Städa ffs!

Hahaha rörigheten är faktiskt bara tillfällig;) Ska börja renovera rummet och att det kom 100 kartonger hjälper inte till;)

Permalänk
Medlem

Ser riktigt trevligt ut, vad tyckte du om att bygga i detta chassie?, kör med samma själv också, enligt mig var den underbar att bygga i .

Visa signatur

if it ain't broke, don't fix it

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanosec:

Ser riktigt trevligt ut, vad tyckte du om att bygga i detta chassie?, kör med samma själv också, enligt mig var den underbar att bygga i .

Ja det var riktigt enkelt att få det snyggt och att få det lite som man ville:)
Riktigt enkelt:) Och kul!

Permalänk
Medlem

nöjd med chassit? är själv sugen på ett

Permalänk
Medlem

Loftsäng, det va mååånga år sen

Men bra för att nyttja space

Visa signatur

Dator: Asus P7P55D LE | Intel i5 750, 3,6GHz | XFX Radeon HD5870 | Corsair 4GB @ 1600mhz m DHX | Corsair H-50 | 2x SSD Intel 80gb G2 (Raid 0) | Sound-Blaster X-FI Etreme Music | Corsair 650w HX | Fractal Design Define R2 |

Foto: Nikon D80 | Nikon AF-S 18-135mm | Nikon Speedlight SB-400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebopp:

Loftsäng, det va mååånga år sen

Men bra för att nyttja space

åååh det är ju jättemysigt

Fina bilder, fin låda men vafan... Ett 4850? 2.5p egentligen men du får en 4a för att du inte har p12fläktar.

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av bbx8:

åååh det är ju jättemysigt

Fina bilder, fin låda men vafan... Ett 4850? 2.5p egentligen men du får en 4a för att du inte har p12fläktar.

Skulle gissa på att det var taget ifrån förra datorn eller köpt billigt av en kompis

Kan jag få 6,5p på mitt bygge av dig för att jag inte har p12 fläktar?

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Ser fint ut, se nu till att städa rummet pöjk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bbx8:

åååh det är ju jättemysigt

Fina bilder, fin låda men vafan... Ett 4850? 2.5p egentligen men du får en 4a för att du inte har p12fläktar.

Tackar, mitt 4850 kommer från min gamla dator och kommer förmodligen att uppgraderas med ett nytt och en ssd efter jul;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MonKey^sWe^:

Och varför ska folk envisas om att man inte kan? jag har gjort det ett antal gånger, inget har hänt! Nån enstaka gång går nog ska du se :3

Du vet ESD skador behöver inte komma på engång. Har för mig det kan till och med ta 1 år innan det kan börja visas. dock rätta mig om jag har fel nu. Då det var länge sen jag läste om detta.

Permalänk
Avstängd

Tycker det där verkar vara ett riktigt bra chassi... funderar på att välja det till min uppgradering. Men är ännu inte säker på om det är ett bra val för mig. Har ett Antec P182 idag.

Och angående ESD... kul att se så nojiga vissa är. Själv har jag aldrig haft något esd-armband på mig, och har under alla år använt både frottéhanddukar och fleecetröjor för att skydda/städa hårdvaran. Men visst, jag vet vad som KAN hända.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

Riktigt snyggt chassi och bra kabeldragning! funderar på att köpa samma chassi, hur upplever du att ljudnivån är med de fläktar som medföljer?

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av jemtegrannen:

Riktigt snyggt chassi och bra kabeldragning! funderar på att köpa samma chassi, hur upplever du att ljudnivån är med de fläktar som medföljer?

Ljudnivån är ju inte i samma klass som tex. FD Define r3 men helt klart godkänd. Fläktkontrollen är oftast på minsta och det funkar bra

Permalänk
Skrivet av Gsson113:

Ljudnivån är ju inte i samma klass som tex. FD Define r3 men helt klart godkänd. Fläktkontrollen är oftast på minsta och det funkar bra

okej, den är inte ljuddämpad heller va? annars är det ju kanon att man kan ta bort hårddiskburarna utan att ta till borren.. den funktionen skulle finnas i R3.. men kanske kommer i R4 ? aja corsars chassi är helschysst !

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gsson113:

Fint bygge! Säger som alla andra att du kanske ska försöka att undvika sängen och handdukar när du leker med kretsar, mer säger jag inte.

Jag har en liten fråga Hur står sig tempen med Gentle Typhoon i Push´n Pull gentemot Cooler Masters medföljande fläkt? Funderar själv på det, men om det kostar 200:- + frakt för några få grader spar jag hellre till en D-14 eller en Silver Arrow ^^

Full pott från mig

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Fint bygge! Säger som alla andra att du kanske ska försöka att undvika sängen och handdukar när du leker med kretsar, mer säger jag inte.

Jag har en liten fråga Hur står sig tempen med Gentle Typhoon i Push´n Pull gentemot Cooler Masters medföljande fläkt? Funderar själv på det, men om det kostar 200:- + frakt för några få grader spar jag hellre till en D-14 eller en Silver Arrow ^^

Full pott från mig

Ja dom gjorde några grader men framförallt ljudnivån. Dom var mycket tystare i samma rpm och behöver inte varva speciellt mycket. Med min i5 @ 3.7 med lite högre volt så idlar den ca 40 men då har jag ställt ned flaktarna, maxar 70 grader.