Komplett dator, vilken skulle ni rekommendera ?

Permalänk
Medlem

Komplett dator, vilken skulle ni rekommendera ?

Tjena, dags för datorköp, och ja tyvärr blir det valet mellan HP och Fujitsu. Finns ingen chans att jag kan bygga en själv, eftersom jag måste ha det på avbetalning. Jag har testat hos DB gick ej och samma resultat i komplett med deras hoppplock datorer.Det är att jag började jobba i november förra året, och det resulterade i konstiga siffror på något ställe. VIlket gör att jag inte kan själv få något på avbetalning på enbart mitt namn, måste ha en person som backup, typ. Ska spela lite spel och lysssna på musik, inte speceillt mer. Så extrem dator behöver jag inte

nu specsen för dessa två:

HP
CPU: AMD XP2200+
RAM: 512 DDR
HDD: 80GB
CD-brännare: 32/10/40
dvd: 16x
Grafik: 64MB Ati All in Wonder 7500
Ljud: Sb Live 5.1
Windows XP
17" skärm av eget märke

Fujitsu
CPU: Pentium 4 2,53GHz
Ram: 256DDR
HDD: 80 GB
CD-brännare: 32/10/40/
DVD:16x
Grafik:64MB Ati Radeon 9000
ljud: Inbyggt
Windows XP
17" skärm av något märke

VIlken skall bort från min lista?
Tror nog Fujitsu är lättare att hantera innuti, vilket skulle kunna ge mig mer ram minne och byte av grafikkort till min gf3 ti500 som just nu ligger och skräpar. Men det är är ett mycket liten chans att jag gör det på direkten, utan väntar ett halvår eller så.

Visa signatur

People are spending dollars on water tapped in fancy bottles. And don't you agree? The gesture is not so much an act of stupidity. It 's just a sign of our destructive mentality. - Raised Fist [Slipping into coma]

Permalänk
Medlem

vad har du för budget?

man kan definitivt plocka ihop säkert billigare och bättre om man inte köper märkesdator + att märkesdatorer är ingen höjdare att överklocka då tillverkaren har en tendens att alltid sätta in det sämsta moderkortet dom hittar !!

:edit: skulle satsa på P4:an om du måste välja nån av dem :edit:

Permalänk
Medlem

HP'n och släng in ditt GF3 direkt vettja Varför? Mycket mer minne och det behövs! (samt dvd om man nu vill ha det)

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 7 5700G - Sapphire Radeon RX7700XT - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - LG 27GP850P - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem

Budgeten är runt 17000 men ej kontant, tyvärr.
Och jag tror nog jag skall köpa denna med p4:an och den har oxå DVD.
HMm jag var lite trött när jag skrev mitt första inlägg
Överklocka tänker jag inte ens fundera en sekund över. Har lyckats bränna ett x antal 2000 kronors prollar, ingen lyckad succé för min ekonomi.

Har en kompis med HP dator, något klenare än den som jag listade upp, men vi bytte grafikkort till just min Gf3, körde så i några veckor. Han sa att det var ingen så himla stor prestanda ökning på datorn som har original en gf2Mx. OCh genom bytet så blev det mer problem, vilket resulterade i att vi fick byta tillbax till gf2:an
OCh senare omformatera hela HDD:n och installera om 2000.

Visa signatur

People are spending dollars on water tapped in fancy bottles. And don't you agree? The gesture is not so much an act of stupidity. It 's just a sign of our destructive mentality. - Raised Fist [Slipping into coma]