MacBook vs. andra alternativ?

Permalänk
Medlem

MacBook vs. andra alternativ?

Hej!

Nu är det så att min syster behöver en ny bärbar dator och hon har funderat på en Macbook.
Men jag tänkt fråga er om det finns något bättre alternativ?

Viktigt är : Batteritid!!! och att dator skall vara ganska snabb och fungera 3-4 år utan att bli allt för slö,bekväm att skriva på då hon skriver mkt arbeten till skolan och så ska den såklart se bra ut!

Hon använder datorn till att surfa, skriva på och titta lite film och favorit serier.

Pris: max 10 000kr

Mvh. Jonas!

Permalänk
Skrivet av skomars:

Hej!

Nu är det så att min syster behöver en ny bärbar dator och hon har funderat på en Macbook.
Men jag tänkt fråga er om det finns något bättre alternativ?

Viktigt är : Batteritid!!! och att dator skall vara ganska snabb och fungera 3-4 år utan att bli allt för slö,bekväm att skriva på då hon skriver mkt arbeten till skolan och så ska den såklart se bra ut!

Hon använder datorn till att surfa, skriva på och titta lite film och favorit serier.

Pris: max 10 000kr

Mvh. Jonas!

Tja, jag tycker det låter som att en macbook skulle vara ett bra val. Vill hon ha en dator med grym batteritid kan det vara värt att kolla på en Asus UL30, som har larvigt bra batteritid - typ 1,5 dags konstant surfande.
Däremot är trackpaden på ASUSen skitdålig, så det är nog en bra idé att komplettera med en mus isåfall. Fast macbooken kommer nog att kännas fräschare om 3 år än vad ASUSen kommer göra. OSX blir vanligtvis inte lika geggigt som Windows. Beror ju på vad man gör förstås.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!