Fight Night Round 4 frågor! (Grymt spel förövrigt)

Permalänk
Medlem

Fight Night Round 4 frågor! (Grymt spel förövrigt)

Jag har Fight Night Round 4 Platinum och jag tycker MYCKET med det spelet är lite luddigt, kanske inte kommer på precis allt på en gång nu men... För det första...

När man köper Platinum versionen så får man med massa fler boxare i spelmenyn som man inte kan spela som tex holyfield, sonny liston osv. Kan man inte ta bort dem boxarna från spelet för dem tar ju bara plats i menyn då man inte kan spela som dem?? :/ Sedan...

Är det i verkligheten någon som VET, inte tror utan VET vad chin, heart och swelling har för nån funktionen i Round 4? Jag har kollat på lite forum men bara spekulationer verkar det som och ingen alls som i verkligeheten VET vad dem egenskaperna gör för nytta i spelet.

Till sist.. Är jag den enda som har denna otroligt irriterande bugg i spelet i Legacy Mode att så fort jag har bockat i "Three knockdown rule" och sedan spelat ett enda träningspass så bockas det AV igen så det inte gäller väl inne i boxningsmatcherna? Så före varje match så måste jag gå in i settings och bocka för den hela tiden, sjukt irriterande...

Permalänk
Medlem

Chin modifierar chansen att bli yr/knockad. Mer chin = mindre chans för KO/Flash KO etc

Heart modifierar chansen att komma upp från räkning. Mer heart = bättre chans och lite lättare att komma upp i minispelet

Swelling modifierar skada vs området som är svullet. Mer swelling poäng gör att träffar i det området inte gör lika "ont"

Angående platinum version och buggen du har vet jag faktiskt inte. Har inte den buggen på mitt 360 i alla fall

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Mycket bra svar. Tack!