Rift "Next generation mmo", Diskutera

Permalänk
Medlem

Rift "Next generation mmo", Diskutera

Okej så nu har det hänt igen, Ännu ett nytt mmorpg som faktiskt ser ut som en bladning mellan vad jag skulle villa säga Wow, Och warhammer, + något unikt med characters speciallization. det finns alltså 4 klasser, Warrior, Cleric, Rogue och Mage. Varje klass har 6 olika "souls" vilket jag kan omformulera till specs. Fast man kan ha 3st aktiva samtidigt, detta ger verkligen folk lite variation. Varför jag skulle säga att det är en kombination mellan wow och warhammer är nog för att (Jag säger inte att dom har härmat dom, tycker bara att idéerna härstammar därifrån)

1. När det kommer till Pve content. Rift har public quests, detta tycker jag är väldigt positivt, jag gillade verkligen publicquestsen i warhammer. var en sak som verkligen gjorde spelet unikt, när man gick ihop några stycken polare och lirade tillsammans hade man alltid tillgång till bra gear och exp.

2. pvpen tycker jag är verkligen en blandning mellan warhammer och wow, Den flyter på riktigt fint faktiskt Saker händer verkligen när man gör dom tillskillnad från många andra mmo's som lider av extrema fall av cc bugg, Cast time buggs, cast animationer för motståndare, man kan inte slå folk än fast man springer inuti dom, etc. Nu i betan var det bara en "Bg" ute och dom kallas Warfronts, Där det gick ut på att Hålla en flagga. Flaggan befann sig i mitten av Warfronten. vilket oftast gjorde så att båda sidorna bara rushade in för att få den. Flagcarriern tar Damage over time med flaggan på sig. börjar först med en liten summa men blir rätt extrem efter ett tag vilket gör det svårt att hålla han vid liv. så ofast brukar Fc bara springa iväg och gömma sig med ett par healers. vilket i slutändan inte brukar funka om man möter någorlunda intellektuella spelare.

Som jag sa tidigare Classerna är väldigt unik, Jag tillexempel spelar warrior som "base klass" men där i mellan är jag en kombination av att använda dual wield, och kasta elemental spells medans jag har plate. en rätt rolig kombo för jag kan i stortsätt Döda folk på håll. finns väldigt mycket obalans i detta just nu. och kan tänka mig att det verkligen kommer att utveckla grejjer som "Bästa classes" "flavour of the month" etc.

Fast nu har jag skrivit alldeles för mycket än vad jag först hade tänkt, Vad tycker ni är Negativt/positivt om detta, Om ni nu har lirat betan. såklart får ni svara iaf. men kom gärna med några argument varför ni tycker det är bra eller dåligt iaf ser fram emot era svar.

Edit: postade denna i fel forum, och ser inte ut som jag kan ta bort den häller. skulle någon kunna göra mig denna tjänst? :> tack!