MW2 och Steam... suck!

Permalänk
Medlem

MW2 och Steam... suck!

Jag fick ladda hem alla min Steam-spel efter att ha bytt dator. Har en ganska stor katalog (ca 250GB) och därefter provade jag mig igenom dem för att se om de funkade.

Modern Warfare 2 funkar inte. När jag försöker starta spelet står det "This game is currently unavailable". Detta har pågått i snart 3 dagar, och jag har kontaktat Steam (inget svar än), googlat så mycket att tröttnat på allt vad google heter. Frågat på Steams forum, men utan någon som heslt framgång. Provat alla Steams "guider" på hur man ska lösa problemet. Hopplöst.

Jag är så jävla (förlåt uttrycket) trött på Steam att jag vill kräkas nu.

Någon som råkat ut för samma? Eller bättre upp: någon som vet någon lösning? Jag tvivlar, men frågan är ju iaf fri...

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 2x16GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Avstängd

Du har gått in i properties och testat "Delete Local Game Content" och "Verify.." och "Defragment" hoppas jag.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Muyfa666:

Jag fick ladda hem alla min Steam-spel efter att ha bytt dator. Har en ganska stor katalog (ca 250GB) och därefter provade jag mig igenom dem för att se om de funkade.

Modern Warfare 2 funkar inte. När jag försöker starta spelet står det "This game is currently unavailable". Detta har pågått i snart 3 dagar, och jag har kontaktat Steam (inget svar än), googlat så mycket att tröttnat på allt vad google heter. Frågat på Steams forum, men utan någon som heslt framgång. Provat alla Steams "guider" på hur man ska lösa problemet. Hopplöst.

Jag är så jävla (förlåt uttrycket) trött på Steam att jag vill kräkas nu.

Någon som råkat ut för samma? Eller bättre upp: någon som vet någon lösning? Jag tvivlar, men frågan är ju iaf fri...

Testat installerat spelet från CD/DVD?

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Jag har nu precis nått viss framgång. Jag körde igång Steam i offline mode i säkert läge och sen försökte jag starta spelet. Jag fick först ett felmeddelande om Steam-cloud, sen givetvis diverse feleddelanden om DirectX. Dock fick jag se startskärmen, vilket jag inte gjort på länge. Sen när jag startade om och försökte köra igång MW2 igen så blev jag erbjuden att köra spelet i safe mode, varpå det faktiskt startade!

Jag håller på och testar så inget annat spel gått åt skogen, men det ser ok ut än så länge. Vågar knappt röra skiten av rädsla att det ska sluta fungera igen...

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 2x16GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC