Permalänk

Köpråd, speldator ~16 000

Hej!

Jag har aldrig varit så himla bra på datorer men jag har plockat ihop några delar som ser lovande ut och jag vill se vad ni kunniga tycker om det. Ifall det skulle vara så att ni postar ett bättre förslag så har ja bara några krav:

* det måste vara på Alina Systems, med montering.(PGA delbatlningen där, finns inte lika lång på inet)

* Intel i7 processor.(spelen jag spelar lutar mycket mot processor, så denna är viktig, helst 2600k.

* Nvidia 560 ti(eller vad den heter^^) x2, alltså sli och ett system som klarar 560 sli.

* minst 6gb RAM

* Strax över 16k

* Montering från Alina måste vara med.

* Måste finnas i lager.

Jag är inte så bra på t.ex moderkort, nätagg(850 watt skulle vara bra), kylare osv!

Den jag plockade ihop:

Summering
Totalt: 16 631 kr
+ Frakt: 0 kr
Att betala: 16 631 kr
Varav moms: 3 327 kr

Tack på förhand!

Permalänk
Skrivet av The Oskar BB:

Kan du inte ta en skärmdump? Man måste regga sig för att se kundvagnen

Visa signatur

Asbra.

Permalänk

Jag uppdaterade med bild nu istället.

Också, jag tittade på chasitt, det ståg så här:

Fläktplatser
Medföljande fläktar2 st
Dammfilter Ja
Dörr i fronten Ja

betyder det att jag inte behöver köpa med en fläkt?

Permalänk
Medlem

Du borde få information om hur många tomma fläktplatser chassit har. Hur många fläktar du vill ha bestämmer du dock själv. Har för mig att R3:n har 6 eller 7 platser för fläktar totalt.

Nätagg behöver antagligen inte vara på 850W när 560n i SLI går upp till ungefär 550W i furmark.

Källa:
http://www.sweclockers.com/recension/13357-nvidia-geforce-gtx...

Permalänk
Skrivet av The Oskar BB:

Jag uppdaterade med bild nu istället.

Också, jag tittade på chasitt, det ståg så här:

Fläktplatser
Medföljande fläktar2 st
Dammfilter Ja
Dörr i fronten Ja

betyder det att jag inte behöver köpa med en fläkt?

Du måste ju inte, men det kan vara en bra ide. Kör på en till fracta design fläkt, 1800rpm är lite överkill.

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem

Är grafikkortet så värst prisvärt? Jag skulle lätt lägga på ~250 kr och ta detta istället:
http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=EAH6950%2f2DI2S%2f2G...

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | i5 2500K @ 4,5 Ghz| Asus P8P67 Deluxe | Cooler Master Hyper 212+| 4x2 Gb DDR3 @ 1600 MHz | Samsund 850 EVO 250 Gb | Intel x25 g2 80 Gb (Win7 + mjukvara) | 2 x Sapphire Radeon HD 7970 Crossfire | Seasonic X-750 | LG W3000h 30" IPS |

Permalänk
Skrivet av paesha:

Är grafikkortet så värst prisvärt? Jag skulle lätt lägga på ~250 kr och ta detta istället:
http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=EAH6950%2f2DI2S%2f2G...

Ska köra SLI, och jag spelar mest Nvidia-vänliga spel

Ett större chassi av samma "serie"

Fractal Design Define XL Svart

Fläktplatser
60 mm0 st
80 mm0 st
92 mm0 st
120 mm1 st
140 mm4 st
200 mm0 st
250 mm0 st
Medföljande fläktar3 st
Dammfilter Ja
Dörr i fronten Ja

Jag kan verkligen ingenting om fläktar och sånt.... vad skulle ni gjort?

Permalänk
Medlem

Jag hade valt en annan SSD då flertalet har haft problem med corsair force. Jag köpte corsair force 60gb och den la av efter 3 dagar. Nu kör jag på en Intel SSD istället.

Permalänk

2st gtx 560 eller 1 580?

Permalänk
Medlem

1st 580 hade jag valt då du har kvar möjligheten att uppgradera till sli när de skulle behövas.

Permalänk

Okej!

Är det någon som kan peka ut vad jag ska ändra och vad jag inte ska ändra?

Btw, jag köpte w7 64-bit ultimate förra året "externt" så att säga. Jag använde den på min då Vista dator. Kan jag använda den till denna dator igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Oskar BB:

Okej!

Är det någon som kan peka ut vad jag ska ändra och vad jag inte ska ändra?

Btw, jag köpte w7 64-bit ultimate förra året "externt" så att säga. Jag använde den på min då Vista dator. Kan jag använda den till denna dator igen?

Jag antar att du uppgraderade Vista till W7? Isåfall tror jag inte du kan använda den på en ny dator, men är inte säker.

Visa signatur

WROOOOOOM
Citera så hittar jag tillbaka!