Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Ljud/vibrationsisolera EK-DCP 4.0

Jag har lyckas få bort mycket av vibrationerna med en sk Shoggy Sandwich + silikonmatta och fäst den med dubbelhäftande tejp.
Men vill även dämpa ljudet från själva pumpen. Och att eftersom pumpen från början inte är en skönhet att titta på tänkte jag att det kanske skulle gå att packa in den i någon dämpmatta?

Någon som har gjort det tidigare och kan ge tips för att få ett snyggt resultat? Verkar inte kunna någon lämplig matta att köpa löst. Säljas bara i kit för hela chassit verkar det som. Och de jag hittat i butiker i närheten lämpar sig inte (2-3cm tjocka och fula). Någon som vet var det går att få tag på runt 10mm svart dämpmatta?

Finns det någon risk att göra på det här viset? Tänker på överhettning av motorn i pumpen, men antar att den kyls av vattnet?

Någon som har en bättre idé?

Visa signatur

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."

Permalänk
Medlem

Vad har du för vattenkylning? jag sitter med en EK 2.0 som är helt knäpp tyst men jag funderar på om den inte är lite för svag för mitt system. 3 radiatorer och kylning på grafikkort samt processor.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Än så länge en 360 rad, cpu och gpu. Men kan komma att bli mer. Funderade på en EK 2,2 först, men bestämde mig för denna istället. Kan leva med ljudet, men går det göra något åt så gör jag det gärna. Speciellt eftersom den ändå bara är en ganska ful klump ^^

Visa signatur

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

Vad har du för vattenkylning? jag sitter med en EK 2.0 som är helt knäpp tyst men jag funderar på om den inte är lite för svag för mitt system. 3 radiatorer och kylning på grafikkort samt processor.

Min DCP 2.2 låter som en eltandborste om jag inte bäddar in den i ett tjockt lager "skum" och då finns det ändå lite ljud kvar.

Permalänk
Medlem

Vad för skum?

Visa signatur

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."