Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Blandad led kompott på p8p67

Halloj har fått ett problem med allas favvo-kort.
Jag byggde ihop den för en månad sen och den strulade lite i början men med en Biosuppgradering till 1204 så funkade den klockrent.

Spec:
MK Asus P8P67 PRO Socket 1155, P67, ATX
CPU Core i7 2600K
PSUEpsilon 700w
HDD Corsair force series F120
XMS3 Vengeance 8GB DDR3 PC3-12800 1600mhz CL 8
ATi Radeon Sapphire HD 6950 2GB
P8P67 Pro 1204 BIOS

Det började igår när jag kom hem från jobbet och slog på datorn. Fick en "overclocking failed" gick in i bios,ändrade ingenting. När datorn startade om lös Vga led och ingenting hände. Skärmen svart alla fläktar snurrar.
Efter det har jag : Startat om, provat annat grafikkort,clearRTC,memOK knappen,kopplat ut och in alla möjliga kablar och hängt på Asus forum.

Började flytta om minnen, tog bort och satte i olika slottar. Då slutade vga led att lysa och dram led började lysa, Samma sak dock , Svart skärm, ingen bios, ingen POST.

Tryckte på memOK knappen och då lyser Cpu led och datorn tuggar på men inget händer.
Nu lyser bara Cpu led och jag vet inte vad jag ska prova, har skavsår efter att ha pillat ut batterier och ändrat jumper 1000 ggr.

Svar mottages tacksamt

Permalänk

jag har liknande problem jag med. vid första start så lyser Mem OK-led rött och datorn startar inte. Om man sedan startar igen så gå den igång, startar om sig själv, startar om sig själv igen, postar "overclocking failed, press F1", jag gör det, startar om, windows bootar och allt är frid och fröjd.
Har du haft samma problem sterr?
Jag har antagit att detta har med den automatiska överklockningen att göra men jag vet inte riktigt hur man stänger av den.

Så som OP säger, svar mottages tacksamt

Permalänk
Medlem
Skrivet av DenSammeSamme:

jag har liknande problem jag med. vid första start så lyser Mem OK-led rött och datorn startar inte. Om man sedan startar igen så gå den igång, startar om sig själv, startar om sig själv igen, postar "overclocking failed, press F1", jag gör det, startar om, windows bootar och allt är frid och fröjd.
Har du haft samma problem sterr?
Jag har antagit att detta har med den automatiska överklockningen att göra men jag vet inte riktigt hur man stänger av den.

Så som OP säger, svar mottages tacksamt

Jo så var mitt i början, startade om igen och igen kunde inte lita på att det startade övh.
Bytte mitt hos Inet och det verkar som det var paj + att mitt nätagg inte var 100%.
För att få ett kort alls fick jag byta till ett Gigabyte UD4 så det kör jag på nu.
Det funkar inte klockrent men jag får väl skapa en ny tråd om det.

Lycka till DenSammeSamme.