Betala 500 kr för att få mitt SB moderkort utbytt - ska jag gå med på det?

Permalänk
Medlem

På dem tre datorer jag har beställt på 1-2 år har dock det aldrig varit några kliserlappar förutom på processor och ram. Men tycker du ska påpeka detta angående att det är 100 % säkert att inga moderkort är defekta, hur kunde dem då lansera miljontals SB moderkort med fel??!?! Sen har jag en fråga som är lite suddig för mig. säger dem att EN pin är böjd eller flera? Sen tycker jag absolut att du ska säga vilken ÅF det är då det hjälper oss att förstå situationen bättre. Dem kommer nog inte skicka några bilder, i alla fall inte förens dessa 14 dagar har gott tyvärr.

Vad med i en tvist med Inet där dem sa att jag fått en kamera och hårddisk med ett datorpaket som jag fått hem (vilket jag inte hade fått) men dem sa att dem hade kamera bevis på att jag hade fått det och jag bad dem att skicka kopia vilket dem sa att dem skulle göra. Har alla fall inte fått några film bevis och det är typ 1 år sen nu.

Du skall INTE behöva betala 500kr för detta! Be dem skicka tillbaka kortet och "böj tillbaka" pinnen och skicka in det igen. Kortet skall ju skrotas så förstår inte vrf dem håller på? Märker du att ingen pin är bruten (eventuellt be någon datorkunnig kolla så köp dina delar och skicka in kortet sen när INTEL säger att det är dags då har inte ÅF något att säga till om eftersom att ALLA skall in.

Ge inte upp!

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikkstra:

Du behöver inte gissa återförsäljare överhuvudtaget, du har fått PM om det och hoppas att du respekterar det som står i det, gjorde inte tråden för att ge återförsäljaren dåligt rykte i första hand, jag hade heller inte tillgång till någon processor så då vore det konstigt om jag skulle påpeka att "den var hel när den kom" då jag omöjligt kan veta om det då jag inte haft någon att montera, och att påstå att det är dom som gjort det när dom "kollat igenom" eller testat produkten är tydlige ingen ide heller då dom är experter på sånt säger dom.

Okej förlåt om jag låter otrevligt men det är j*vligt irriterande att du inte skriver vilken butik det är.

1. Tror du denna butik någonsin kommer se denna tråd?
2. Tror du verkligen att butiken kommer kunna spåra dig som kund via dit sweclockers namn?
3. Butiken får inte behandla dig på annat vis bara för att du skrivit saker om dem, vi har yttrandefrihet.
4. var lite schysst och säg bara vilken butik det är så vi slipper handla från dem.

Och jag tänkte på komplett först för de hade rea på moderkort tidigare, men de var inte en rabatt på 40% och har aldrig sett komplett ha så hög rea på moderkort.

Så jag tycker att du ska säga vilken butik det handlar om, eller betala det där 500kronorna.

MVH

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tyran26:

På dem tre datorer jag har beställt på 1-2 år har dock det aldrig varit några kliserlappar förutom på processor och ram. Men tycker du ska påpeka detta angående att det är 100 % säkert att inga moderkort är defekta, hur kunde dem då lansera miljontals SB moderkort med fel??!?! Sen har jag en fråga som är lite suddig för mig. säger dem att EN pin är böjd eller flera? Sen tycker jag absolut att du ska säga vilken ÅF det är då det hjälper oss att förstå situationen bättre. Dem kommer nog inte skicka några bilder, i alla fall inte förens dessa 14 dagar har gott tyvärr.

Vad med i en tvist med Inet där dem sa att jag fått en kamera och hårddisk med ett datorpaket som jag fått hem (vilket jag inte hade fått) men dem sa att dem hade kamera bevis på att jag hade fått det och jag bad dem att skicka kopia vilket dem sa att dem skulle göra. Har alla fall inte fått några film bevis och det är typ 1 år sen nu.

Du skall INTE behöva betala 500kr för detta! Be dem skicka tillbaka kortet och "böj tillbaka" pinnen och skicka in det igen. Kortet skall ju skrotas så förstår inte vrf dem håller på? Märker du att ingen pin är bruten (eventuellt be någon datorkunnig kolla så köp dina delar och skicka in kortet sen när INTEL säger att det är dags då har inte ÅF något att säga till om eftersom att ALLA skall in.

Ge inte upp!

Hej, nu skriver folk i tråden att det är den antistatiska påsen som den kommer i som ska ha en tejpbit, tyvärr kan jag inte uttala mig om den hade det heller inte, jag kom inte så långt i upppackningen om du förstår vad jag menar, annars hade jag kunnat säga "den hade ingen tejp på sig, vilket tyder på att den kom som begagnad", men det vet jag ju inte..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jezpur:

Okej förlåt om jag låter otrevligt men det är j*vligt irriterande att du inte skriver vilken butik det är.

1. Tror du denna butik någonsin kommer se denna tråd?
2. Tror du verkligen att butiken kommer kunna spåra dig som kund via dit sweclockers namn?
3. Butiken får inte behandla dig på annat vis bara för att du skrivit saker om dem, vi har yttrandefrihet.
4. var lite schysst och säg bara vilken butik det är så vi slipper handla från dem.

Och jag tänkte på komplett först för de hade rea på moderkort tidigare, men de var inte en rabatt på 40% och har aldrig sett komplett ha så hög rea på moderkort.

Så jag tycker att du ska säga vilken butik det handlar om, eller betala det där 500kronorna.

MVH

Jag sa aldrig att rean var 40 % på just moderkortet, utan det var en mindre procentenhet på den men tillräcklgit mycket för att det kändes mer prisvärt och köpa även det därifrån, 40 % var det på lite andra produkter. Kolla i PM förresten så förstår du nog lite bättre, dom flesta i tråden vet redan om vilken butik det handlar om, men av vissa skäl vill jag inte skriva ut det här, varför kommer du förstå i pm..

Permalänk

Visst, mycket dåligt av återförsäljaren men samtidigt mycket fjantigt av TS att inte säga vilken återförsäljare det handlar om. det är snarare till din fördel om du outar företaget, och det hjälper ju andra i deras val av återförsäljare. gissar TS ålder till under 15 som aldrig beställt något förut.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Jag är också extremt intresserad av att veta vilken butik det är. Och anledningen till att du inte vågar outa dem!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rickard11:

Visst, mycket dåligt av återförsäljaren men samtidigt mycket fjantigt av TS att inte säga vilken återförsäljare det handlar om. det är snarare till din fördel om du outar företaget, och det hjälper ju andra i deras val av återförsäljare. gissar TS ålder till under 15 som aldrig beställt något förut.

Beställt har jag gjort, och i princip alla som frågat vet redan vilken åteförsäljare det handlar om, bara att jag inte vill skriva ut det direkt i tråden pga vissa anledningar, min ålder är dessutom långt över 15 och beställt har jag gjort, bara inte datordelar över internet, dessa personer vet även om av vilken anledning jag inte vill skriva ut det direkt i tråden vartifrån jag har handlat.

Sen vad du tycker är fjantigt eller inte är upp till dig. Är du verkligen så intresserad av att veta vilket företag det handlar om så kan du få veta detta i PM, och du kommer då även förstå anledningen till att jag inte vill berätta vilket företag det är rakt ut i tråden.

Både du och 511 har fått PM i allafall och hoppas att ni har förståelse för det som står och respekterar det.

Permalänk
Skrivet av mikkstra:

Beställt har jag gjort, och i princip alla som frågat vet redan vilken åteförsäljare det handlar om, bara att jag inte vill skriva ut det direkt i tråden pga vissa anledningar, min ålder är dessutom långt över 15 och beställt har jag gjort, bara inte datordelar över internet, dessa personer vet även om av vilken anledning jag inte vill skriva ut det direkt i tråden vartifrån jag har handlat.

Sen vad du tycker är fjantigt eller inte är upp till dig. Är du verkligen så intresserad av att veta vilket företag det handlar om så kan du få veta detta i PM, och du kommer då även förstå anledningen till att jag inte vill berätta vilket företag det är rakt ut i tråden.

Både du och 511 har fått PM i allafall och hoppas att ni har förståelse för det som står och respekterar det.

Skulle också gärna vilja ha PM.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo 3.0 GHz - XFX GeForce 9500 GT 256 MB DDR3 (icke fungerande = kör på moderkortet, ett moderkort som inte fanns på kvittot) - Corsair 2 GB DDR2 667 MHz - 500 GB's hårddisk - Windows Vista Ultimate 32 bitar

Permalänk
Medlem

Skulle faktiskt inte förvåna mig om detta handlar om Komplett.. Dom fungerar som Anovo i dagens läge. Anovo är kända för t.ex att reparera telefoner, om du har t.ex skadat kamera linsen, så brukar dom klaga på fuktskada och du blir tvungen att betala deras service avgift.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mikkstra:

Hej.

Köpte ett Sandy Bridge moderkort hos en av dom största återförsäljarna.
Senare samma kväll som jag hämtade ut mitt paket så skriver en kompis till mig på msn "haha, du har köpt ett moderkort som är sönder", sen läser jag på sweclockers en nyhet om att intel återkallar moderkorten pga något tillverkningsfel. Vid detta skede har jag allting förutom processor och chassi hemma, som jag hade tänkt beställa dagen därpå.

självklart väljer jag att ta återköp på mitt moderkort, som har alla sina klisterlappar kvar, över ram slotsen och allting annat, eftersom att jag inte ens påbörjat att montera den...

Skrivet av mikkstra:

Hej, nu skriver folk i tråden att det är den antistatiska påsen som den kommer i som ska ha en tejpbit, tyvärr kan jag inte uttala mig om den hade det heller inte, jag kom inte så långt i upppackningen om du förstår vad jag menar, annars hade jag kunnat säga "den hade ingen tejp på sig, vilket tyder på att den kom som begagnad", men det vet jag ju inte..

Om du inte kom så långt att ens se om innerpåsen var tejpad, hur kunde du då se att alla klisterlappar osv var kvar på kortet?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MultiMan:

Om du inte kom så långt att ens se om innerpåsen var tejpad, hur kunde du då se att alla klisterlappar osv var kvar på kortet?

Det syns igenom antistatpåsen, det var klistermärket som sitter över ram slotsen jag syftade på, och utifrån det kan jag inte uttala mig om den var tejpad eller inte.
Inte det första jag tänker på om det följde med en liten klisterlapp på antistatpåsen eller inte, men ram slotsen är ju väldigt stor så det såg jag utan problem, hade visserligen kunnat sagt att jag sett om dett satt en tejp eller inte på antistatpåsen och sedan sagt "jo men då har jag väl fått ett begagnat exemplar" men nu är ju så inte fallet då jag inte vet säkert.

Permalänk
Avstängd

Stå på dig!:) Kunden har *alltid* rätt tills motsatsen är bevisad!:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Philippk:

Skulle faktiskt inte förvåna mig om detta handlar om Komplett.. Dom fungerar som Anovo i dagens läge. Anovo är kända för t.ex att reparera telefoner, om du har t.ex skadat kamera linsen, så brukar dom klaga på fuktskada och du blir tvungen att betala deras service avgift.

Jag har skickat dig ett PM om det som hänt, ville även undvika att skriva vilket företag det handlar om främst för att meningen med tråden inte var att ge företaget dåligt rykte, men också för att slippa vissa andra saker som du kanske kan förstå om du läser mitt PM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikkstra:

Hej, nu skriver folk i tråden att det är den antistatiska påsen som den kommer i som ska ha en tejpbit, tyvärr kan jag inte uttala mig om den hade det heller inte, jag kom inte så långt i upppackningen om du förstår vad jag menar, annars hade jag kunnat säga "den hade ingen tejp på sig, vilket tyder på att den kom som begagnad", men det vet jag ju inte..

Alla antistatpåsar med moderkort är inte tejpade.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mp5sd:

Jag skulle inte vilja ha ett moderbord med tillverkningsfel även om jag inte skulle bli drabbad av dom. Vem vet vad man vill koppla in i framtiden...

nja men det finns ju kontrollerkort för sata som man sätter in i pci slotsen
tex

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=246272

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Alla antistatpåsar med moderkort är inte tejpade.

Mitt moderkort från gigabyte var inte tejpat men det var en ganska stor antistat påse så att den stora fliken var vikt under moderkortet så det inte behövdes satt fast ändå pga moderkortets vikt.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

Mitt moderkort från gigabyte var inte tejpat men det var en ganska stor antistat påse så att den stora fliken var vikt under moderkortet så det inte behövdes satt fast ändå pga moderkortets vikt.

Tejpbiten sitter oftast inte där för att hålla ihop påsen, mer för att visa om påsen är öppnad eller inte.

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikkstra:

Jag har skickat dig ett PM om det som hänt, ville även undvika att skriva vilket företag det handlar om främst för att meningen med tråden inte var att ge företaget dåligt rykte, men också för att slippa vissa andra saker som du kanske kan förstå om du läser mitt PM.

Varför är du rädd för att nämna återförsäljarens namn? Du kan inte åka på skit för det. Det är inte förtal som du skrev till mig i PM. Yttrandefrihet. Jag vet vilken återförsäljaren är och jag är jäkligt sugen på att skrika det rätt ut här i tråden, för som dom håller på är oacceptabelt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikkstra:

Jag har skickat dig ett PM om det som hänt, ville även undvika att skriva vilket företag det handlar om främst för att meningen med tråden inte var att ge företaget dåligt rykte, men också för att slippa vissa andra saker som du kanske kan förstå om du läser mitt PM.

Även om jag tror mig veta vilka det är så skulle jag gärna få det bekräftat och även varför du inte vill skriva här, så om du har möjlighet så tar jag gärna ett pm om det.

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ala_95:

Varför är du rädd för att nämna återförsäljarens namn? Du kan inte åka på skit för det. Det är inte förtal som du skrev till mig i PM. Yttrandefrihet. Jag vet vilken återförsäljaren är och jag är jäkligt sugen på att skrika det rätt ut här i tråden, för som dom håller på är oacceptabelt.

hej, jo det är delvis pga det jag skrev i PM men även för att jag vill undvika att ett helt företag ska få dåligt rykte. Det är ju som sagt bara 2 olika personer jag pratat med och synd om ett helt företag ska få skit för det. Sen finns alltid risken att dom medlemmar här på sweC som tidigare handlat hos den återförsäljaren och fortfarande gör bara riktar hat emot mig och påstår att jag ljuger och si och så enbart för att dom själva bara har bra erfarenhet från dom, lite därför kändes det bättre att inte outa dom ännu med.

Kommer i vilket fall som helst aldrig mer köpa datordelar, iallafall inte från internet. Har annars bara handlat andra saker över internet men när det blir såhär första gången man beställer något som ska till en dator och som man sedan inte ens använt och sedan ska få betala ännu mer än man redan har betalat i första hand för en produkt som det även visar sig vara tillverkningsfel på känns väldigt, väldigt jobbigt. Det är inte dom 500 kronorna i sig, det är inte hela världen att betala, utan det är själva grejen, och beställer man då fler saker i fortsättningen och får mer problem så kommer det bli dyrt.

Vill bara inte må sämre än vad jag redan gör, och eftersom att syftet med tråden heller inte är att ge
just företaget ett dåligt rykte och att dom ska förlora kunder så har jag valt att inte skriva i tråden vilket företag det handlar om, och slipper då även med användare som ska klaga på att man "säkert kommer från ett konkurrerande företag som bara vill ge dom dåligt rykte".

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför du inte berättar vilken återförsäljare det handlar om, enligt svensk lag så kan man inte "hänga ut" företag.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

ja lämnade in ett moderkort utan plast grejen för socketen fick tillbaks kortet direkt för att de sa att "några pinnar var böjda" klantigt av mig

Men du blir asså blåst på 500kr av en butik sen vägrar du i princip säga vilket det är.. jag skulle strida in i det sista ! dem räknade väl med att dom flesta ger sig.. ja tycker inte du skall betala 500 för du har inte tagit bort plastskyddet för socket ? RIGHT ? har du ej gjort detta så ska man för fan inte betala för det heller.. var det paj så fick du det så!! stå på dig och få dem att fatta att eftersom du ej använt det kan du ej skadat det heller.. dem kan väl inte kräva bevis för att man inte haft det ? du kan ju hoppas det är någon återförsäljare som finns på forumet för support skulle tro du har större chans då men detta låter jävligt fel....vore ja i dina kläder skulle ja inte väntat en sekund att säga vilket det är .

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Varför är du rädd för att nämna återförsäljarens namn? Du kan inte åka på skit för det. Det är inte förtal som du skrev till mig i PM. Yttrandefrihet. Jag vet vilken återförsäljaren är och jag är jäkligt sugen på att skrika det rätt ut här i tråden, för som dom håller på är oacceptabelt.

I Sverige finns inga hinder i lagen för privatpersoner att skriva vad som helst om ett företag. Sanning eller skitsnack spelar ingen roll, du kan inte bli stämd, åtalad eller på annat sätt lagförd för något du skriver om ett företag. Största risk är kanske att företaget väljer att inte göra affärer med dig i framtiden, men då finns det flera bra och seriösa företag att handla från i Sverige.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Förstår inte varför du inte berättar vilken återförsäljare det handlar om, enligt svensk lag så kan man inte "hänga ut" företag.

TS kanske vet något vi inte vet? Det är lätt för oss andra att säga: "Tala om det händer inget" och så kanske TS gör det och bli stämd. De som sa: "Tala om" råkar inte ut för något, utan TS får eventuellt stå där med Svarte Petter...

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av brajonk:

ja lämnade in ett moderkort utan plast grejen för socketen fick tillbaks kortet direkt för att de sa att "några pinnar var böjda" klantigt av mig

Men du blir asså blåst på 500kr av en butik sen vägrar du i princip säga vilket det är.. jag skulle strida in i det sista ! dem räknade väl med att dom flesta ger sig.. ja tycker inte du skall betala 500 för du har inte tagit bort plastskyddet för socket ? RIGHT ? har du ej gjort detta så ska man för fan inte betala för det heller.. var det paj så fick du det så!! stå på dig och få dem att fatta att eftersom du ej använt det kan du ej skadat det heller.. dem kan väl inte kräva bevis för att man inte haft det ? du kan ju hoppas det är någon återförsäljare som finns på forumet för support skulle tro du har större chans då men detta låter jävligt fel....vore ja i dina kläder skulle ja inte väntat en sekund att säga vilket det är .

hej, nej dom har inte påpekat att något plastskydd ska vara borta, och eftersom jag heller inte tagit bort något plastskydd själv så är det omöjligt för mig att svara på om det var någonting där som va skadat, tyvärr.

Kommer dom i början av nästa vecka och säger att plastskyddet saknas så är det en annan sak, men det var inget dom har nämnt hitills.
Men eftersom att jag ändå är ny kund hos dom (vilket dom med all säkerhet vet om, dom hade knappast gjort såhär mot någon som lagt ner massa pengar hos dom tidigare) så är det ingen större
förlust för dom att jag slutar handla där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

TS kanske vet något vi inte vet? Det är lätt för oss andra att säga: "Tala om det händer inget" och så kanske TS gör det och bli stämd. De som sa: "Tala om" råkar inte ut för något, utan TS får eventuellt stå där med Svarte Petter...

Hur skulle han kunna bli stämd?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ala_95:

Hur skulle han kunna bli stämd?

En liten fråga med stor komplexitet som är svår och svara på rakt av om man inte har all information framför sig.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tyran26:

På dem tre datorer jag har beställt på 1-2 år har dock det aldrig varit några kliserlappar förutom på processor och ram. Men tycker du ska påpeka detta angående att det är 100 % säkert att inga moderkort är defekta, hur kunde dem då lansera miljontals SB moderkort med fel??!?! Sen har jag en fråga som är lite suddig för mig. säger dem att EN pin är böjd eller flera? Sen tycker jag absolut att du ska säga vilken ÅF det är då det hjälper oss att förstå situationen bättre. Dem kommer nog inte skicka några bilder, i alla fall inte förens dessa 14 dagar har gott tyvärr.

Vad med i en tvist med Inet där dem sa att jag fått en kamera och hårddisk med ett datorpaket som jag fått hem (vilket jag inte hade fått) men dem sa att dem hade kamera bevis på att jag hade fått det och jag bad dem att skicka kopia vilket dem sa att dem skulle göra. Har alla fall inte fått några film bevis och det är typ 1 år sen nu.

Du skall INTE behöva betala 500kr för detta! Be dem skicka tillbaka kortet och "böj tillbaka" pinnen och skicka in det igen. Kortet skall ju skrotas så förstår inte vrf dem håller på? Märker du att ingen pin är bruten (eventuellt be någon datorkunnig kolla så köp dina delar och skicka in kortet sen när INTEL säger att det är dags då har inte ÅF något att säga till om eftersom att ALLA skall in.

Ge inte upp!

Med största sannolikhet så kommer jag då säkerligen få hem moderkortet med en sådan pin skadad på ett sätt så jag inte kan ordna det själv, det har dom nog räknat ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

TS kanske vet något vi inte vet? Det är lätt för oss andra att säga: "Tala om det händer inget" och så kanske TS gör det och bli stämd. De som sa: "Tala om" råkar inte ut för något, utan TS får eventuellt stå där med Svarte Petter...

Man får säga precis vad man vill om företag, dom har ingen rätt att stämma någon som sagt något om dom.
Dom Kan inte ens göra det.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Man får säga precis vad man vill om företag, dom har ingen rätt att stämma någon som sagt något om dom.
Dom Kan inte ens göra det.

Inte för och vara sådan men:

a) hur vet du detta
b) är du jurist/advokat och insatt i dessa frågor?

Varför jag frågar beror på att många är tvärsäkra och sen visar det sig att om/när det blir fel att den som fick rådet "att säga" (i detta fallet) kan då få problem.

Menar inte att vara elak men det är många som säger sig veta, men när någon säger sig "veta sig sitta inne med sanningen" så drar jag öronen åt mig då sanning oftast är föränderlig. Det finns ingen absolut sanning förutom din egen sanning!:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!