Betala 500 kr för att få mitt SB moderkort utbytt - ska jag gå med på det?

Permalänk
Avstängd

Betala 500 kr för att få mitt SB moderkort utbytt - ska jag gå med på det?

Hej.

Köpte ett Sandy Bridge moderkort hos en av dom största återförsäljarna.
Senare samma kväll som jag hämtade ut mitt paket så skriver en kompis till mig på msn "haha, du har köpt ett moderkort som är sönder", sen läser jag på sweclockers en nyhet om att intel återkallar moderkorten pga något tillverkningsfel. Vid detta skede har jag allting förutom processor och chassi hemma, som jag hade tänkt beställa dagen därpå.

självklart väljer jag att ta återköp på mitt moderkort, som har alla sina klisterlappar kvar, över ram slotsen och allting annat, eftersom att jag inte ens påbörjat att montera den.

Skickar sedan iväg den till återförsäljaren och allt verkar frid och fröjd. Sedan går det ett par dagar och jag ser sedan att dom har tagit emot produkterna, men inte "kollat dom" ännu. ytterligare några dagar senare kontaktar återförsäljaren mig och säger att jag har skadat mitt moderkort på processor socketen. Ovetandes om vad han menade så förklarade han att det är skadat där man sätter fast processor, någon sorts pinne som var av tydligen. När jag säger till han att men jag har ju inte ens köpt någon processor ännu, varför skulle jag ha varit och pillat där, och varför sa ni inte det här direkt när ni tog emot produkten? Får då svaret att dom inte hann det då men har gjort det nu.

Nu ligger jag dock i denna tvisten och dom säger att om jag vill kan jag betala 500 kr, vilket är ungefär en tredjedel av det ursprungliga priset, för att tillverkaren ska gå med på att ta tillbaks mitt moderkort.

När jag då frågar varför jag ska betala en reparationskostnad på ett moderkort som jag för det första inte har skadat, och för det andra som jag läst ska skrotas, så får jag svaret att "det är bara för att det ska gå till som på samma sätt som om moderkorten inte skulle skrotas, då tillverkare tar ungefär 500 kr för att byta ut en skadad processor socket".

Så nu sitter man här och funderar på om man ska betala 500 kr för att få sitt moderkort skrotat, bara för att man ska ha rätt att få ett nytt moderkort sen?

Permalänk
Medlem

Vart är det köpt? Vilket märke? Du ska få byta ut de gratis, men om det är sockeln det är fel på oxå kan det nog vara en annan sak...

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Skrivet av mikkstra:

Hej.

Köpte ett Sandy Bridge moderkort hos en av dom största återförsäljarna.
Senare samma kväll som jag hämtade ut mitt paket så skriver en kompis till mig på msn "haha, du har köpt ett moderkort som är sönder", sen läser jag på sweclockers en nyhet om att intel återkallar moderkorten pga något tillverkningsfel. Vid detta skede har jag allting förutom processor och chassi hemma, som jag hade tänkt beställa dagen därpå.

självklart väljer jag att ta återköp på mitt moderkort, som har alla sina klisterlappar kvar, över ram slotsen och allting annat, eftersom att jag inte ens påbörjat att montera den.

Skickar sedan iväg den till återförsäljaren och allt verkar frid och fröjd. Sedan går det ett par dagar och jag ser sedan att dom har tagit emot produkterna, men inte "kollat dom" ännu. ytterligare några dagar senare kontaktar återförsäljaren mig och säger att jag har skadat mitt moderkort på processor socketen. Ovetandes om vad han menade så förklarade han att det är skadat där man sätter fast processor, någon sorts pinne som var av tydligen. När jag säger till han att men jag har ju inte ens köpt någon processor ännu, varför skulle jag ha varit och pillat där, och varför sa ni inte det här direkt när ni tog emot produkten? Får då svaret att dom inte hann det då men har gjort det nu.

Nu ligger jag dock i denna tvisten och dom säger att om jag vill kan jag betala 500 kr, vilket är ungefär en tredjedel av det ursprungliga priset, för att tillverkaren ska gå med på att ta tillbaks mitt moderkort.

När jag då frågar varför jag ska betala en reparationskostnad på ett moderkort som jag för det första inte har skadat, och för det andra som jag läst ska skrotas, så får jag svaret att "det är bara för att det ska gå till som på samma sätt som om moderkorten inte skulle skrotas, då tillverkare tar ungefär 500 kr för att byta ut en skadad processor socket".

Så nu sitter man här och funderar på om man ska betala 500 kr för att få sitt moderkort skrotat, bara för att man ska ha rätt att få ett nytt moderkort sen?

Nja, de ska ju ta tillbaka det såklart. Är det fabrikationsfel som det uppenbarligen är skall återförsäljaren stå för allt. Om de krånglar för mycket är det bara att hänvisa till konsumentköplagen, de har inget att säga till om.

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jezpur:

Vart är det köpt? Vilket märke? Du ska få byta ut de gratis, men om det är sockeln det är fel på oxå kan det nog vara en annan sak...

Jag har inte fått någon bild ännu på att något är skadat, bara deras ord som säger det, ska fråga om bild så får dom väl skicka någon bild på det som är skadat. Det va tydligen för stressigt på deras lager för att dom skulle ta en bild när dom öppnade det, och valde då att vänta några dagar..

Vill inte berätta vilken återförsäljare det är köpt hos ännu, men det är en av dom större..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bad Habit:

Nja, de ska ju ta tillbaka det såklart. Är det fabrikationsfel som det uppenbarligen är skall återförsäljaren stå för allt. Om de krånglar för mycket är det bara att hänvisa till konsumentköplagen, de har inget att säga till om.

Jo, jag har kontaktat konsumentverket här där jag bor och fått svaret att "lagen är lite luddig när det gäller tillverkningsfel" samt att det kan vara ett helvete att försöka vinna en tvist emot ett stort företag, enligt konsumentombudsmannen så var det så främst för att dom på företaget är mycket fler och större än dig som enskild kund och kan då yttra på att du har gjort si och så och då har man inte mkt att säga till om.

Känns tyvärr som att man inte orkar med det här längre och slutar nog med att man bara betalar dom där 500 kronorna till slut ändå bara för att få ett slut på det..

Permalänk

Det har ju gått runt lite trådar om böjda pinnar i socklarna på detta forum och folk som böjer tebax dem...
Men jo kan va lite svårt att bevisa att det va skadat från början. Lycka till iaf...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikkstra:

Jag har inte fått någon bild ännu på att något är skadat, bara deras ord som säger det, ska fråga om bild så får dom väl skicka någon bild på det som är skadat. Det va tydligen för stressigt på deras lager för att dom skulle ta en bild när dom öppnade det, och valde då att vänta några dagar..

Vill inte berätta vilken återförsäljare det är köpt hos ännu, men det är en av dom större..

Vad är det för märke på moderkortet? Varför vill du inte säga vilken butik det är ifrån? Yttrande frihet du vet

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Megacrash:

Det har ju gått runt lite trådar om böjda pinnar i socklarna på detta forum och folk som böjer tebax dem...
Men jo kan va lite svårt att bevisa att det va skadat från början. Lycka till iaf...

vad är det för pinnar??
sitter dom inte på processorn??

har inte fått någon bild ännu på det som är skadan så vore bra om någon kan förklara vad en sån där pinne är och gör..

allt jag vet är att det absolut inte kunde vara tillverkningsfel och att det absolut inte var återförsäljaren som jävlades, för dom gjorde inte sånt för att tjäna pengar sa dom...

sen vad är en socket som dom säger att man normalt byter ut?

Permalänk
Rekordmedlem

Återköp är något annat än att reklamera, vad är det du har begärt ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Återköp är något annat än att reklamera, vad är det du har begärt ?

återköp då jag inte ens använt varan, och den hade ingen extra försegling på kartongen heller som har brutits. Hade jag vetat om att något var skadat hade jag såklart reklamerat, men det är ju omöjligt för mig att veta som inte hade nog med delar för att börja montera..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jezpur:

Vart är det köpt? Vilket märke? Du ska få byta ut de gratis, men om det är sockeln det är fel på oxå kan det nog vara en annan sak...

det är MSI märke..

Permalänk

Vänta nu varför ska de ha rätt och inte du?

De skickar dig ett moderkort som de inte ens har öppnat och kollat på.
Du skickar de ett moderkort som du inte ens har öppnat och kollat på.

Men ändå är det du som har tagit "sönder" den? Skulle nog vilja prata med denna stora återförsäljare!

Säg åt de att de ska skicka kortet till dig igen. Böj tillbaka pinnen och klaga på att de är blinda och att det är ingen pinne som är böjd

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OnlyCasanova:

Vänta nu varför ska de ha rätt och inte du?

De skickar dig ett moderkort som de inte ens har öppnat och kollat på.
Du skickar de ett moderkort som du inte ens har öppnat och kollat på.

Men ändå är det du som har tagit "sönder" den? Skulle nog vilja prata med denna stora återförsäljare!

Säg åt de att de ska skicka kortet till dig igen. Böj tillbaka pinnen och klaga på att de är blinda och att det är ingen pinne som är böjd

jag förstår inte riktigt vad det är som är skadat men någon pinne som va borta, fick ingen bild på det heller men ska ringa och be om det på måndag, så kan jag länka ut det i tråden..

försäljaren har rätt och säger att dom aldrig skulle göra något sådant bara för att utnyttja situationen och tjäna pengar..

Permalänk
Medlem

Varför ska du betala för ett trasigt moderkort? Stå på dig om du vet med dig att du inte har pillat på några kontakter eller dylikt...

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av mp5sd:

Varför ska du betala för ett trasigt moderkort? Stå på dig om du vet med dig att du inte har pillat på några kontakter eller dylikt...

jag vet inte så mkt om vad en socket är men dom sa att det är där man sätter processorn,
processor hade jag inte bestämt mig om jag skulle ha i5an eller i7an så den och chassi hade jag inte beställt ännu, dom hade "40 % helgrea" eller vad det nu var därför jag tänkte slå till, och nu det här..

jag förstår att dom kanske har det stressigt nu när alla skickar in sina grejer men
tycker det är tråkigt att jag inte ens fick någon bild på vad som hade hänt, men skulle få det efter helgen nu..

Permalänk

Vilken återförsäljare handlar det om?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OnlyCasanova:

Vilken återförsäljare handlar det om?

vill helst vänta med att skriva vilken till jag fått bild på dom på skadan,
vet inte om dom fråntar mig någon mer rätt om jag outar dom...

Permalänk
Skrivet av mikkstra:

vad är det för pinnar??
sitter dom inte på processorn??

Intel har pinnarna på moderkortet istället för på prollen
Dock så har amd pinnarna på prollen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kraftcore:

Intel har pinnarna på moderkortet istället för på prollen
Dock så har amd pinnarna på prollen.

skulle du kunna länka en bild på vad det är??
vill gärna försöka förstå själv...

enligt återförsäljaren är det heller inget som dom kan ha orsakat när dom kollat produkten för dom är "experter på genomsökning" från det dom sa i telefonen och att det absolut var jag som hade gjort något..
Sen sa dom att det hade kunnat vara fraktskada men kartongen skickades precis så som den såg ut när den kom... tyvärr hade dom inte lagt något emballage över kartongerna så om någon under frakten vänt på kartongen så har produkterna med största sannolikhet åkt upp och ner, det låg bara emballage vid sidan, sådana där luftkuddar eller vad man kallar det..

Permalänk
Medlem

Detta är i sanning märkligt och jag börjar nu ärligt talat tro på att det är något i tillverkningen som gör att detta händer, för det är på tok för många sådana här trådar på swec på sistone och definitivt bland SB moderkort, och ALLA kan omöjligt vara så sabla klumpiga att de gjort ett misstag av denna kaliber.
Okej, nån här och där kanske har lite bråttom när de tar av skyddet över processorn, men kom igen här nu, du har ju inte ens en processor så varför i hela fridens namn skulle du ens tagit bort den när du inte ens tagit bort klistermärkena över ramslots osv, det här luktar ju faktiskt oseriöshet lång väg ifrån butiken.

Vet inte riktigt vad jag ska säga annat än att man nu nog ska börja ge folk rådet att filma socketen när man öppnar sitt SB moderkort.
Jag vet åtminstone att jag skall alltid ha kameran med mig på jobbet eftersom jag kommer få montera en hel del sådana här kort framöver i sommar..och jag vill inte sitta i någon korkad tvist med distarna.

Detta skall följas noga..jag hejar på dig trådskaparen, aldrig i livet att du ska behöva pröjsa för detta, plus att kom igen, lite goodwill får de väl för helsicke komma med, för korten skall ändå skrotas totalt, så varför i hela fridens namn ska de då ens bry sig, då de ändå kommer bli tvingade att byta ut alla kort pga missen med portarna...nej, nu får nån av de stora aktörerna eller intel själva eller tillverkarna skärpa sig och ge "amnesty" eller vad man ska kalla det till dem som råkat ut för det här, detta är ju inte klokt!

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Skrivet av mikkstra:

vill helst vänta med att skriva vilken till jag fått bild på dom på skadan,
vet inte om dom fråntar mig någon mer rätt om jag outar dom...

Okej, tänkte bara på om försäljaren har fysiska butiker isf be de att skicka tillbaka ditt kort, böj tillbaka pinnen och gå in till deras fysiska butiker och lämna tillbaka den där ist:)

Tyvärr så måste man vara ful tillbaka när återförsäljaren inte fattar varför man i hela världen skulle dra av en pinne på ett moderkort.

Hur fan kan de veta att det inte är tillverkar fel från Intel? Jag menar om intel kan bygga flera miljoner moderkort med fel på styrkretsarna så tror jag att de kan ha gjort fel när det kommer till pinnarna på moderkortet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av godspeed:

Detta är i sanning märkligt och jag börjar nu ärligt talat tro på att det är något i tillverkningen som gör att detta händer, för det är på tok för många sådana här trådar på swec på sistone och definitivt bland SB moderkort, och ALLA kan omöjligt vara så sabla klumpiga att de gjort ett misstag av denna kaliber.
Okej, nån här och där kanske har lite bråttom när de tar av skyddet över processorn, men kom igen här nu, du har ju inte ens en processor så varför i hela fridens namn skulle du ens tagit bort den när du inte ens tagit bort klistermärkena över ramslots osv, det här luktar ju faktiskt oseriöshet lång väg ifrån butiken.

Vet inte riktigt vad jag ska säga annat än att man nu nog ska börja ge folk rådet att filma socketen när man öppnar sitt SB moderkort.
Jag vet åtminstone att jag skall alltid ha kameran med mig på jobbet eftersom jag kommer få montera en hel del sådana här kort framöver i sommar..och jag vill inte sitta i någon korkad tvist med distarna.

Detta skall följas noga..jag hejar på dig trådskaparen, aldrig i livet att du ska behöva pröjsa för detta, plus att kom igen, lite goodwill får de väl för helsicke komma med, för korten skall ändå skrotas totalt, så varför i hela fridens namn ska de då ens bry sig, då de ändå kommer bli tvingade att byta ut alla kort pga missen med portarna...nej, nu får nån av de stora aktörerna eller intel själva eller tillverkarna skärpa sig och ge "amnesty" eller vad man ska kalla det till dem som råkat ut för det här, detta är ju inte klokt!

jag tror inte att dom gör det för att jävlas med mig heller, eller vill inte tro det.
men emballaget var inte det bästa då det inte låg några sådana kuddar eller annat som hindrade kartongerna från att åka upp och ner under frakten.. låg bara luftkuddar på sidan, så har någon vänt på kartongen eller om det åkt runt under frakten så har produkterna med stor sannolikhet förflyttats väldigt mycket, men det är ju kartonger runt om produkterna med så svårt att tro att det har skadats pga det..

Permalänk
Medlem

ska dom inte skrota moderkortet, hur kan dom ta 500 kr för att laga något som ändå ska skrotas?

sen är det väl onödigt att skicka in SB moderkort eller har dom börjat få in dom nya nu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OnlyCasanova:

Okej, tänkte bara på om försäljaren har fysiska butiker isf be de att skicka tillbaka ditt kort, böj tillbaka pinnen och gå in till deras fysiska butiker och lämna tillbaka den där ist:)

Tyvärr så måste man vara ful tillbaka när återförsäljaren inte fattar varför man i hela världen skulle dra av en pinne på ett moderkort.

Hur fan kan de veta att det inte är tillverkar fel från Intel? Jag menar om intel kan bygga flera miljoner moderkort med fel på styrkretsarna så tror jag att de kan ha gjort fel när det kommer till pinnarna på moderkortet.

det enda som sagt utöver det är att det kan ha varit fraktskada, men paketet kom utan emballage över kartongerna, så dom har med största sannolikhet guppat upp och ner under frakten, om nu inte kartongen har legat rätvinklat på samma ställe under hela färden..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Saven:

ska dom inte skrota moderkortet, hur kan dom ta 500 kr för att laga något som ändå ska skrotas?

sen är det väl onödigt att skicka in SB moderkort eller har dom börjat få in dom nya nu?

jo dom ska skrota det, men det va tydligen en policy som dom hade, att dom skulle gå efter vad kostnaden skulle bli även om moderkorten inte skulle skrotas, bara för att dom sa att dom va tvungna att följa samma riktpunkter som vilket annat moderkort som helst..

Permalänk

Lite komiskt detta! Återförsäljarna får sälja trasiga moderkort till oss utan att vi klagar men när vi ska skicka tillbaka något så måste vi betala 500?

Skulle skriva till försäljaren och säga. Pga Fel på styrkretsarna på moderkortet som ni skickade till mig så måste jag löda om allting. Detta kräver då att ni betalar en kostnad på x antal kronor till mig för reparation. Det är ju precis det de gör?

Permalänk
Rekordmedlem

Men cpusockeln lär inte skadas innan man är oerhört våldsam, tänk på konstruktionen och att den har en skyddsbricka, transportskada på socklen kräver i princip att man mosar moderkortet innan man skadar pinnarna, jag tror inte det är möjligt innan kartong & andra komponenter är krossade, nu var det ju lite o.t. med det här, men jag tror inte på transportskadad sockel.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikkstra:

självklart väljer jag att ta återköp på mitt moderkort, som har alla sina klisterlappar kvar, över ram slotsen och allting annat, eftersom att jag inte ens påbörjat att montera den.

Skickar sedan iväg den till återförsäljaren och allt verkar frid och fröjd. Sedan går det ett par dagar och jag ser sedan att dom har tagit emot produkterna, men inte "kollat dom" ännu. ytterligare några dagar senare kontaktar återförsäljaren mig och säger att jag har skadat mitt moderkort på processor socketen. Ovetandes om vad han menade så förklarade han att det är skadat där man sätter fast processor, någon sorts pinne som var av tydligen.

Du vet vad ram-slots är och att klisterlapparna sitter fast över de och du kan nog om datorer att du tänker försöka montera ihop datorn själv men du vet ändå inte vad en processorsockel är för något och vilka "pinnar" som finns i närheten? Nog för att du skriver mer sammanhängande än JoelSv3nsson gjorde om ett exakt likadant problem för några dagar sen (slump, säkerligen!) men som andra sweclockare ifrågasatte Joels partsinlaga så tycker jag att din verkar lite smått osannolik. Men nog om den saken.

Av din berättelse att döma så har moderkortet vari behäftat med fel när du köpte det. Sen har du använt dig av din ångerrätt enligt distansavtalslagen istället för att reklamera enligt konsumentköplagen. Egentligen spelar det ingen roll men om Kompl... förlåt, om Säljaren hävdar att du pillat på moderkortet och vållat skadan så kan de kanske åberopa det som ett indicium på din skuld att du försökt få igenom det som ett ångrat köp och inte en reklamation.

Hur du ska göra kan nog bara du ta ställning till, alternativen är väl att ta erbjudandet, gå till ARN eller gå till tingsrätten. Fallet är ju i grunden en fråga om vilka bevis säljaren har för sitt påstående om att du vållat skadan eftersom de bär bevisbördan i detta fall. ARN kostar ju några frimärken och lite kontormateriel men däremot vet jag inte hur de räknar på värdegränserna och om ditt fall möjligtvis är för bagatellartat för de eller om detta möjligtvis har prejudikatsintresse nog för nämnden. Ringa och fråga kan man ju göra. Jag skulle inte orka med tinget över denna sak, så jag skulle nog svälja förtretet och ta deras erbjudande i så fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikkstra:

jag tror inte att dom gör det för att jävlas med mig heller, eller vill inte tro det.
men emballaget var inte det bästa då det inte låg några sådana kuddar eller annat som hindrade kartongerna från att åka upp och ner under frakten.. låg bara luftkuddar på sidan, så har någon vänt på kartongen eller om det åkt runt under frakten så har produkterna med stor sannolikhet förflyttats väldigt mycket, men det är ju kartonger runt om produkterna med så svårt att tro att det har skadats pga det..

--------------
Men ändå, de har skydd över socketen och de är hyfsat hårda eftersom det rör sig om en sådan liten yta och då måste det ha körts igenom en mangel för att det ska ske

Nej, jag tror att det här är ett tillverkningsfel faktiskt, kan inte se annat än det nu när så många skapat trådar här om detta på swec, tror inte de gör det för att jävlas utan det är bara nåt som går snett i tillverkningen.
Hade jag tid skulle jag försöka leta igenom alla dessa trådar på swec om detta då jag sett flera och sen kolla ifall någon tillverkare förekommer mer än andra eller om det är alla det gäller, häromdagen var det ju ett Asrock det hade hänt på som jag hörde via en polare som sysslat med datorer i över 25 år så han är ingen klant precis och jag har även jobbat för honom en gång i tiden.

Nej, jag tror som sagt på tillverkarfel..komplett kanske packar som en blind apa utan material men det måste ju isf ha saknats ett socketskydd totalt isf och man måste ha brukat osedvanligt mycket "posten-våld" ala fotboll eller rugbymatch isåfall vad jag tycker..pinnarna är ju inte precis superlätta att böja och att en är borta...totalt osannolikt

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Newklear:

Så jag antar att det är vi talar om då?

nu vill jag inte uttala mig mer om det inträffade om du inte redigerar det där, vore snällt så jag slipper att dom jävlas mer med mig..