Betala 500 kr för att få mitt SB moderkort utbytt - ska jag gå med på det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

B-dagen ja ;P
Bättre den än f-kvällen tror jag

Haha, ja uppenbarligen

Undrar vad som kommer hända nu, idag lär det inte hända något, men imorgon lär väl något hända iaf.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd

Ska bli kul och se vad komplett har för kommentar kring detta..

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Medlem

Nu orkade jag inte läsa de 2 sista sidorna innan den här, men att företag håller på så här är bara förskräckligt. Min första tanke på sida ett var att det är komplett och jag fick det även bekräftat lite senare när det vart skrivet. Jag är glad att jag under alla dessa år jag har handlat dator bara behövt handla från komplett en enda gång, visst dom är kanske billiga men händer det minsta lilla så kommer det ta en evighet att försöka få igenom något hos supporten.

Finns en gammal trår här på forumet om en kille som köpt ett par minnen som var trasiga vid leverans, komplett vägrade byta ut dom och sa att dom var hela och han bara försökte lura till sig saker, han fick dom testade gratis av JME data och dom sa att det var fel på dom men komplett vägrade, det hela slutade med att han köpte nya minnen för han orkade inte hålla på och kriga med komplett.

USCH!! jag blir så förbannad när läser om allt och att hota TS är ju sjukt, ska säga till alla jag känner att bojkotta komplett i alla framtid. Har aldrig gillat dom och nu sjunk dom ännu lägre. Mitt SB mobo kom från dustin, jag skrev till dom och någon dag senare hade jag ett SATA kontrollerkort hemma och jag får sedan byta ut mitt mobo sen när nya kommer in, det är bra service, komplett får gärna notera!

EDIT: vart kanske lite stridslysten där ett tag, inte menat att smutskasta komplett. Men efter egen erfarenhet och det som hänt TS så tycker jag att dom ska se över sin support ORDENTLIGT.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk

Har läst igenom alla sidorna nu, med alla inlägg på denna tråden. Och det är nog det värsta jag varit med om, jag hoppas att det kommer att gå bra för dig!

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem

Bra att tråden blivit upp låst. Detta tycker jag inte bara ska glömmas.

Visa signatur

Asus p6t deluxe V2 | Intel core I7 920 | Ocz 6gb | Asus GTX 285 | Ocz vertex 2 120gb | Wd 500gb | Fractal design R2

Permalänk
Medlem

Inte precis oväntat att det var komplett, var min första tanke när jag såg att han inte ville skriva ut vilka det var samt hur dom förhandlade med han. Nä komplett är i klass med sekvencia i mina ögon men det är väl bara att jag har haft otur alla gånger jag har handlat hos dom.

Önskar dig lycka till i kampen mot dom jävlarna, du ska då inte behöva betala ett ruttet öre till dom!

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

Jag köpte nyligen tangentbord och moderkort av dom.
Men när jag läst detta så handlar jag aldrig av komplett igen eller inwarehouse igen.

TS stå på dig och låt dom inte vinna!
Lycka till med dom jävlarna och hoppas allt löser sig till slut för dig!

//Bourne94

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Handlade moderkort, graffe och chassi i samma rea som dig. Fick ett bra intryck av dem då, bad om ett sata kontroller kort som de erbjöd gratis och fick ett dagen efter.
Men nu har man ju blivit lite tveksam.
Tur att jag beställde resterade datordelarna från Inet idag då

Till TS, Lycka till igen och stå på dig.

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem

Har även jag läst igenom allt och kan knappt tro min ögon. Har själv haft supportärenden med komplett, dock var det ~2 år sedan men det gick alltid snabbt och smärtfritt. Verkar helt klart som om de försämrats med åren.
Jag säger som alla andra, lycka till TS och ge inte upp.

Dock tänker jag invänta kompletts kommentarer om detta ärende (om det kommer några) innan jag skapar en ny uppfattning om komplett som butik.

Permalänk
Medlem

Jag sympatiserar verkligen med dig ts, hoppas att allt löser sig till det bästa - och det gör det nog, det här är bara en struntsak, och det står helt för dom. Att folk ifrågasätter är inget mot dig personligen, det är inte i vad du skriver eller direkt mot dig och många fler tror på dig!

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av mikkstra:

Hej.

Köpte ett Sandy Bridge moderkort hos en av dom största återförsäljarna.
Senare samma kväll som jag hämtade ut mitt paket så skriver en kompis till mig på msn "haha, du har köpt ett moderkort som är sönder", sen läser jag på sweclockers en nyhet om att intel återkallar moderkorten pga något tillverkningsfel. Vid detta skede har jag allting förutom processor och chassi hemma, som jag hade tänkt beställa dagen därpå.

självklart väljer jag att ta återköp på mitt moderkort, som har alla sina klisterlappar kvar, över ram slotsen och allting annat, eftersom att jag inte ens påbörjat att montera den.

Skickar sedan iväg den till återförsäljaren och allt verkar frid och fröjd. Sedan går det ett par dagar och jag ser sedan att dom har tagit emot produkterna, men inte "kollat dom" ännu. ytterligare några dagar senare kontaktar återförsäljaren mig och säger att jag har skadat mitt moderkort på processor socketen. Ovetandes om vad han menade så förklarade han att det är skadat där man sätter fast processor, någon sorts pinne som var av tydligen. När jag säger till han att men jag har ju inte ens köpt någon processor ännu, varför skulle jag ha varit och pillat där, och varför sa ni inte det här direkt när ni tog emot produkten? Får då svaret att dom inte hann det då men har gjort det nu.

Nu ligger jag dock i denna tvisten och dom säger att om jag vill kan jag betala 500 kr, vilket är ungefär en tredjedel av det ursprungliga priset, för att tillverkaren ska gå med på att ta tillbaks mitt moderkort.

När jag då frågar varför jag ska betala en reparationskostnad på ett moderkort som jag för det första inte har skadat, och för det andra som jag läst ska skrotas, så får jag svaret att "det är bara för att det ska gå till som på samma sätt som om moderkorten inte skulle skrotas, då tillverkare tar ungefär 500 kr för att byta ut en skadad processor socket".

Så nu sitter man här och funderar på om man ska betala 500 kr för att få sitt moderkort skrotat, bara för att man ska ha rätt att få ett nytt moderkort sen?

Hej mikkstra,

Det är inte rutin hos oss att ta ut en avgift på 500 kronor vid återköp av moderkort . Det låter som det har skett ett missförstånd mellan oss - och det ska vi självklart reda ut.

Kontakta oss så löser vi detta. Skicka ditt kundnummer till mig via PM så kontaktar vi dig, maila kundombud@komplett.se eller ring oss 031-710 20 00

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Här kommer man och skriver för att inte tappa i rykte...

Permalänk
Inaktiv

Jag tänkte samma sak. Hoppas Komplett skärper sig, dom borde bjuda Micke på moderkortet.

Kjam

Permalänk
Medlem

Tycker att det är bra iniativ utav Komplett att svara här, men varför skulle han kontakta er IGEN då han har redan gjort det en gång?! Och eventuellt blivit hotad på ett lindrigt sätt, men fortfarande hot.. Känns som det bara kommer att gå runt och runt för honom nu.. Tycker att du borde personligen ta tag i detta, för hur skall kundombuden veta vad det handlar om?!

Permalänk
Avstängd

Hoppas allt löser sig för båda parter

Rykte hos oss nördar är mer värt än sketna 500kr så man tycker ju att komplett ska fixa till detta som dom säkert kommer göra med.

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Avstängd

skadan är redan skedd så att säga.. sådana här missförstånd skall inte ens uppstå! Särskilt inte att det skall behöva gå såhär långt..

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Medlem

Så varje gång man har ett ärende med komplett ska man behöva skapa en tråd på sweclockers innan man får hjälp?

Jag hoppas de berättar vad som har gått fel i detta fall. Varför de hotar kunder och kräver avgifter.

I vilket fall kommer jag ALDRIG mer köpa något från komplett.

Permalänk
Medlem

Konstigt att komplett inte tidigare fattat att det uppstått ett "missförstånd" då ts pratat med komplett många gånger?
Skönt iaf att det verkar kunna reda ut sig!

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem

Trist det som har hänt, men likväll så händer misstag, oavsett firma, det går aldrig att döma någon på ett misstag, utan man får se till helheltsbilden. Har handlat hoss Komplett i 10 år med bra service, det värderar jag högre än om någon råkar ut för ett enskilt missöde (hur tråkigt det än må vara).

Permalänk
Medlem

Skönt att se att något börjat hända nu, så trist när det blir problem.

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Medlem

Tror att Komplett försöker göra så gott som dom kan med tanke på hur många "Kommer aldrig mer köpa utav Komplett hädanefter". Men tråkigt att ens beter sig såhär... Ni kanske borde ha intervju med eran personal innan man anställer dom?! Eller tar ni in folk hur som helst? Låter som att ni anställer lika bra som Telia gör ungefär.. Slänger på luren då ni säger "vänta ett litet tag"

Permalänk
Medlem

Nu har jag läst igenom tråden, och jag fattar inte att komplett har blivit så dåliga på att behandla kunder. För några år sedan var de bland de bästa, men i samband med att de blev störst blev kundbemötandet sämre, och sämre, och sämre för varje dag som går, och nu detta.

Till TS: Jag förstår att du blir nedslagen av att ett stort företag nästintill hotar dig, men stå på dig! Det finns alltid konsumentombudsmän och ARN om det skulle behöva gå så långt. Dessutom har vi något i Sverige som heter yttrandefrihet, och om någon någonsin försöker ta det ifrån dig har de enligt mig inget existensberättigande kvar i denna värld, utan då hoppas jag att de går i backen så hårt att de till slut mår minst lika dåligt som du gör.

Nu förväntar jag mig att Komplett gör ett officiellt utlåtande om denna händelse där de ber om ursäkt till TS för all ångest de åsamkat honom/henne. Dessutom hoppas jag att företaget förstår att det goda ryktet Komplett en gång hade är på väg ut, och när Komplett inte längre är en respekterad återförsäljare på SweClockers kan de räkna med att försäljningen kommer gå ner bra många enheter. Ett företag ska aldrig kunna ge en privatperson så mycket psykiska smärtor att den till slut går med på ofördelaktiga förlikningar som inte ens i närheten speglar konsumentens egentliga rättighet.

Även om TS inte kommer orka driva ärendet kommer jag personligen ALDRIG mer rekommendera Komplett.se till någon, förrän ni gör en MARKANT förbättring. Till den saken hör att jag inte bara rekommenderar privatpersoner vart de ska handla, så det handlar om lite mer än några tusingar om året.

Komplett kan nu vänta sig en ganska jobbig framtid.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Nu har jag läst igenom tråden, och jag fattar inte att komplett har blivit så dåliga på att behandla kunder. För några år sedan var de bland de bästa, men i samband med att de blev störst blev kundbemötandet sämre, och sämre, och sämre för varje dag som går, och nu detta.

Till TS: Jag förstår att du blir nedslagen av att ett stort företag nästintill hotar dig, men stå på dig! Det finns alltid konsumentombudsmän och ARN om det skulle behöva gå så långt. Dessutom har vi något i Sverige som heter yttrandefrihet, och om någon någonsin försöker ta det ifrån dig har de enligt mig inget existensberättigande kvar i denna värld, utan då hoppas jag att de går i backen så hårt att de till slut mår minst lika dåligt som du gör.

Nu förväntar jag mig att Komplett gör ett officiellt utlåtande om denna händelse där de ber om ursäkt till TS för all ångest de åsamkat honom/henne. Dessutom hoppas jag att företaget förstår att det goda ryktet Komplett en gång hade är på väg ut, och när Komplett inte längre är en respekterad återförsäljare på SweClockers kan de räkna med att försäljningen kommer gå ner bra många enheter. Ett företag ska aldrig kunna ge en privatperson så mycket psykiska smärtor att den till slut går med på ofördelaktiga förlikningar som inte ens i närheten speglar konsumentens egentliga rättighet.

Även om TS inte kommer orka driva ärendet kommer jag personligen ALDRIG mer rekommendera Komplett.se till någon, förrän ni gör en MARKANT förbättring. Till den saken hör att jag inte bara rekommenderar privatpersoner vart de ska handla, så det handlar om lite mer än några tusingar om året.

Komplett kan nu vänta sig en ganska jobbig framtid.

De har redan gjort det tidigare på sidan det var allt de vill säga.(Lite lite men...)

Permalänk
Medlem

Tycker de är bra att de för hoppnings vis löser sig. Tror att personalen vet om hur dom ska hantera ärendet.

Men jag kommer inte handla på komplett dels för frakten och nu detta (vill inte gnälla och klaga för att de ska bli rätt).
Sen att man måste skapa en tråd på swec för att de ska bli rätt, är ju fel.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Hoppas det löste sig för TS. Kass av komplett.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hej mikkstra,

Det är inte rutin hos oss att ta ut en avgift på 500 kronor vid återköp av moderkort . Det låter som det har skett ett missförstånd mellan oss - och det ska vi självklart reda ut.

Kontakta oss så löser vi detta. Skicka ditt kundnummer till mig via PM så kontaktar vi dig, maila kundombud@komplett.se eller ring oss 031-710 20 00

Vänligen

/Mikael

Riktigt jävla illa av er, när någon inte går med på eran skit och hänger ut det så försöker ni tysta ner killen och säga att det var ett misstag?

Brinn komplett, i botten av helvetet brinn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xyllian:

Riktigt jävla illa av er, när någon inte går med på eran skit och hänger ut det så försöker ni tysta ner killen och säga att det var ett misstag?

Brinn komplett, i botten av helvetet brinn.

kanske kan taga ner?

Vist riktigt dåligt gjort, men alla gör misstag och dessa misstag är väll på gränsen till extrema.

Men ändå, gör inte du fel?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Vi vet som sagt inte hela historien, så jag tycker att vi ska avvakta tills vi vet mer och ser hur det utvecklar sig.
Sist jag pratade med TS, inatt, så skulle han ringa konsumentverket kl 8.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Verkar ju mer som att någon i personalen på Komplett försöker tjäna lite pengar på sidan om. Eller om komplett själva försöker dra in lite pengar nu när dom komma ha stora utgifter framöver.

Visa signatur

Asrock P67 Extreme6 | Intel 2600k @ 4.5Ghz) | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB DDR3 1600Mhz
ASUS GTX 770 DCII OC @ 1260/7900 | Intel X25-M G2 80GB| ~3.2TB HDD
Antec 1200 | Corsair HX 620 80+
ASUS PB278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drömmaren:

Verkar ju mer som att någon i personalen på Komplett försöker tjäna lite pengar på sidan om. Eller om komplett själva försöker dra in lite pengar nu när dom komma ha stora utgifter framöver.

Att någon i personalen försöker tjäna pengar på detta har jag svårt att tro, pengarna måste gå genom företagen hur som helst.

Visa signatur

#framtiden