Permalänk
Medlem

Be-Quiet DARK ROCK PRO C1

Då var det dags igen för lite *teasing*.

Be-Quiet senaste skapelse anlände i början på veckan och än så länge, WOW - vilken produkt! Låter bilderna och resultaten tala för sig själva.

Har jämfört med en H50, vars resultat redan är publicerat medans jag publicerar Be-Quiet DARK ROCK PRO C1 resultat imorgon, stay tuned!

Officiell produktsida:
http://www.be-quiet.net/be-quiet.net/index.php?StoryID=59&Pro...

Be-Quiet DARK ROCK PRO C1

Permalänk
Medlem

En av de finaste kylare jag sett på länge Finns för ett överkomligt pris dessutom!

EDIT: Väntar fortfarande på ett galleri med hela ditt system

Permalänk

Riktigt snygg kylare, det osar kvalité !
Ser fram emot testerna

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Vänta nu, är heatpipesen på "fel sida" så att på AMD moderkort det blir åt rätt håll? alltså att fläktarna blåser ut mot utblåsfläkten på datorn???? direkt köp isf!

*edit
hade gärna villa sett bilder på tillbehören som kommer med den, och lite bilder på när du mountat den i datorn, helst på en amd prolle dock

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Satan vad snygg den var! Jag får väl beställa jag också 5/5

Permalänk
Medlem

Älskar den kylaren fan nu vart jag sugen har h50 nu 5p

Permalänk

Riktigt snygg kylare! har tänkt att köpa den så fort jag får klartecken att den passar i R3 chassi..

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem

Tack för galleriet. Hur uppfattar du fläktarna?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

En av de finaste kylare jag sett på länge Finns för ett överkomligt pris dessutom!

EDIT: Väntar fortfarande på ett galleri med hela ditt system

Kan bara hålla med, känns liten som en svarteloxerad Noctua D14 fast med SNYGGA fläktar! Vi får se hur det blir med galleri på själva datorn, saknar vettiga grafikkort för stunden men vi får se sen när Lightning HD6970/GTX580 har lanserats! *hint hint*

Skrivet av ManBearPig:

Riktigt snygg kylare, det osar kvalité !
Ser fram emot testerna

Testet ligger uppe!

Skrivet av Mordrana:

Vänta nu, är heatpipesen på "fel sida" så att på AMD moderkort det blir åt rätt håll? alltså att fläktarna blåser ut mot utblåsfläkten på datorn???? direkt köp isf!

*edit
hade gärna villa sett bilder på tillbehören som kommer med den, och lite bilder på när du mountat den i datorn, helst på en amd prolle dock

Hm, förstår inte riktigt vad du menar. Men japp, fläktarna blåser emot den bakre chassifläkten, så det blir egentligen som tre fläktar monterade på kylaren. Min dator är inte speciellt kul för tillfället vi får se vad som händer när Lightning korten lanseras

Skrivet av aluminium:

Satan vad snygg den var! Jag får väl beställa jag också 5/5

Skrivet av Tofuxx:

Älskar den kylaren fan nu vart jag sugen har h50 nu 5p

Skrivet av jemtegrannen:

Riktigt snygg kylare! har tänkt att köpa den så fort jag får klartecken att den passar i R3 chassi..

Det är PRECIS så att den passar i Corsair Obsidan 800D. Hade den varit ~5mm högre hade toppen slagit i sidan, kan försöka fixa bild på detta.

Skrivet av astrob0y:

Tack för galleriet. Hur uppfattar du fläktarna?

Har kört SilentWings fläktar i nästan ett år nu och dom är faktiskt riktigt bra. Jag kör dom på det medföljande motståndet (7V) och då hade jag nästan velat påstå att dom är helt och hållet ljudlösa, man hör ett litet sus men inte mer än så.

Har även beställt tre stycken 140mm (SilentWings) ifrån Inet, dom ska komma i slutet på månaden!

Permalänk

Jäklar va nice! verkar vara en riktigt grym kylare

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Jo det här med att om du kör amd system så följer det ju oftas med en AMD CLIP som man monterar kylarna med, men heatpipesen brukar alltid vara på fel sidor så att fläktarna alltid blir att peka upp eller neråt, och då blir ju lufttunnelsystemet bara skit, men den där har ju inte "clips" så vad för grejjer får man med att montera den där kylaren på AMD prollar ? går ju inte att sätta backplate på amd moderkort??

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk

Släng upp en bild på kylaren monterad i datorn

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem

Stabil som fan.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

Kan bara hålla med, känns liten som en svarteloxerad Noctua D14 fast med SNYGGA fläktar! Vi får se hur det blir med galleri på själva datorn, saknar vettiga grafikkort för stunden men vi får se sen när Lightning HD6970/GTX580 har lanserats! *hint hint*

Ja. Noctua fläktar har ett speciellt utseende, men vet inte om dom är snygga varje gång man tittar på dom.
Jasså? Då får man sitta och rulla tummarna då tills dom lanserats

Permalänk
Avstängd

Blir en sån om priset bli bra här i Finland :/ Jävlar kan inte Inet komma hit

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg kylare, härliga resultat var det också måste jag säga. Kanske är dags att pensionera min H50 :). Hur ligger den i ljudnivå på fullvarv?
Det kan däremot bli jävligt tight om den PRECIS passar i ett 800D att få in den i mitt Lian Li, då detta är något smalare.. Du råkar inte i metriska mått hur mycket du har öve till sidan av chassit?

Permalänk

Det är PRECIS så att den passar i Corsair Obsidan 800D. Hade den varit ~5mm högre hade toppen slagit i sidan, kan försöka fixa bild på detta.

Okej.. skulle gärna vilja veta hur mycket kylaren sticker ut " över " moderkortet, alltså utåt. står 166mm på inet, något du kan bekräfta? alltså 2.6 cm Högre än Nh-D14

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem

Riktigt imponerande temps!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

Jo det här med att om du kör amd system så följer det ju oftas med en AMD CLIP som man monterar kylarna med, men heatpipesen brukar alltid vara på fel sidor så att fläktarna alltid blir att peka upp eller neråt, och då blir ju lufttunnelsystemet bara skit, men den där har ju inte "clips" så vad för grejjer får man med att montera den där kylaren på AMD prollar ? går ju inte att sätta backplate på amd moderkort??

min nh-d14 har backplate och har "heatpipesen" åt "rätt" håll på en AMD am3

Samma sak med min lillebrors pc jag monterade ihop, han har dock en nhd12 eller vad dom heter. 350kr kylare från noctua.

Permalänk
Medlem

När du testar h50n så kör du 3,6ghz ? du körde väll 3,4ghz när den vart 51 ?

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk
Medlem

Ha-begär, minst sagt. Riktigt snygg!

Permalänk
Medlem

Fan va sugen man vart. Undrar om man får in en i ett Silverstone FT02 chassi.

Visa signatur

Asus Maximus VI Extreme - i7 4790k - Corsair Dominator Platinum 32GB 1600MHz - EVGA GTX 980Ti Hybrid - Samsung 830 256GB - EVGA Supernova G2 1000W - Corsair Carbide Air 540 - EK Predator 240 - Asus Swift PG279Q - Dell U2711

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

Jo det här med att om du kör amd system så följer det ju oftas med en AMD CLIP som man monterar kylarna med, men heatpipesen brukar alltid vara på fel sidor så att fläktarna alltid blir att peka upp eller neråt, och då blir ju lufttunnelsystemet bara skit, men den där har ju inte "clips" så vad för grejjer får man med att montera den där kylaren på AMD prollar ? går ju inte att sätta backplate på amd moderkort??

Hm, på samtliga AMD-setuper som jag har ägt har det inte varit några som helst problem att montera en backplate? Det följer med en vanlig monteringssats som ska passa ända ner till socket 939 om jag inte minns helt fel.

Skrivet av timL:

Riktigt snygg kylare, härliga resultat var det också måste jag säga. Kanske är dags att pensionera min H50 :). Hur ligger den i ljudnivå på fullvarv?
Det kan däremot bli jävligt tight om den PRECIS passar i ett 800D att få in den i mitt Lian Li, då detta är något smalare.. Du råkar inte i metriska mått hur mycket du har öve till sidan av chassit?

På fullvarv är ljudnivån lite för hög för min smak och dom blir klart märkbara!

Skrivet av jemtegrannen:

Det är PRECIS så att den passar i Corsair Obsidan 800D. Hade den varit ~5mm högre hade toppen slagit i sidan, kan försöka fixa bild på detta.

Okej.. skulle gärna vilja veta hur mycket kylaren sticker ut " över " moderkortet, alltså utåt. står 166mm på inet, något du kan bekräfta? alltså 2.6 cm Högre än Nh-D14

Ska se vad jag kan göra åt detta, jag mäter ifrån moderkortet till toppen på kylaren.

Skrivet av HiZeY:

När du testar h50n så kör du 3,6ghz ? du körde väll 3,4ghz när den vart 51 ?

Allt är satt på auto/default vilket innebär att frekvensen är dynamisk beroende på belastning, printet togs efter IBT var klart (men under belastning var det samma frekvens).

Skrivet av jesperf:

Fan va sugen man vart. Undrar om man får in en i ett Silverstone FT02 chassi.

Ska se ifall jag kan mäta!

Permalänk
Medlem

Vikt 1550 g!

Permalänk
Medlem

Men okej hur lägger man en Zalman CNPS10X rätt väg på ett crosshair iv formula då? kollat och testat och inget funkar alls. det är ju bara Intel moderkort som har 4 skruvhål till backplate på moderkoret. Och på cnps tillbehör så står det att det enda man har till att sätta fast kylaren på AMD setup är den där metal clip grejjan.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Avstängd

Kollade http://www.overclock3d.net/reviews/cases_cooling/be_quiet_dar... Och testerna där imponerade inte. Min noctua är kallare

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kockski:

Kollade http://www.overclock3d.net/reviews/cases_cooling/be_quiet_dar... Och testerna där imponerade inte. Min noctua är kallare

Jag måste ifrågasätta hans resultat. Han har en lägre "ambient temperature" än vad jag har men hans uppmätta temperatur är mer än 20C högre på bara 100MHz mer.

Antagligen är hans resultat felaktigt, eller så är mina "temp sensorer" trasiga. Jag har en laser-pistol-termometer som ska kalibreras på Måndag, kan se ifall man kan komma åt att mäta med den på något fiffigt vis (är ju lite svårt eftersom processorn kylaren sitter över...) i värsta fall får man väl skaffa sig en termometer med probe...

Men jag håller med, ifall hans resultat är korrekta så känner man sig lite lättlurad och man imponeras knappast...

Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt trevligt att vi fick se galleri på denna mastodont kylare:)

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Snygg kylare, är själv inne på att skaffa en sån. Och tack för att du gav med en bra anledning också. är rejält trött på att Dammsuga den sketna radiatorn till H50 ><

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skjulet:

Snygg kylare, är själv inne på att skaffa en sån. Och tack för att du gav med en bra anledning också. är rejält trött på att Dammsuga den sketna radiatorn till H50 ><

Jo tack! http://www.sweclockers.com/galleri/6545-cpu-temperatur-fore-e... jag vet