Vilken styrka på nätagget ska jag köpa?

Permalänk
Medlem

Vilken styrka på nätagget ska jag köpa?

Hej! Jag tänkte köpa en ny speldator inom en snar framtid och tänkte kolla med er vilket nätagg som rekommenderas för detta bygge.

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=897606&su=7A3C7673-1B30-475E-AF10-BC87EC38BB98

Jag vill heller inte att nätagget ska maxa och ligga på högvarv hela tiden. Jag vill gärna ha de antal watt som behövs för att ge nätagget lite svängrum även i hög load. "t.ex. i multimedia redigering och mycket spelande" Tack på förhand!

Jag har inte lagt till något moderkort i kundvagnen ännu men det ska nog inte spela någon roll...

Edit: Har ni något att tillägga som skulle kunna optimera bygget får ni gärna komma med synpunkter, bara det inte ökar avsevärt i pris.

Permalänk
Medlem

Använd gamla nätaggregatet? Annars så skulle jag ha hållt mig över 600W, för att ge svängrum för ev. överklockning.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leeloo:

Använd gamla nätaggregatet? Annars så skulle jag ha hållt mig över 600W, för att ge svängrum för ev. överklockning.

Gamla datorn kommer fortsätta sitt liv några år till Bara 600? Det låter lite väl lite eller?