Permalänk
Medlem

Vågar man köpa ASUS P8P67 korten?

Som sagt nu när SB snart är här så tänkte jag att det är lika bra att beställa. Hade först tänkt mig ett AsROck Extreme 4 men det verkar som om ASUS korten kommer snabbare till marknaden och jag är trött på att vänta

Vågar man köpa ett ASUS P8P67 PRO? Det verkar som om massor har haft problem med det moderkortet och jag vill inte ha ett moderkort som inte funkar till 100%.

Det kanske är en allmänt dum fråga, men det är mitt första datorbygge och jag vill vara säker på att allt funkar

Permalänk
Medlem
Skrivet av maillo:

Som sagt nu när SB snart är här så tänkte jag att det är lika bra att beställa. Hade först tänkt mig ett AsROck Extreme 4 men det verkar som om ASUS korten kommer snabbare till marknaden och jag är trött på att vänta

Vågar man köpa ett ASUS P8P67 PRO? Det verkar som om massor har haft problem med det moderkortet och jag vill inte ha ett moderkort som inte funkar till 100%.

Det kanske är en allmänt dum fråga, men det är mitt första datorbygge och jag vill vara säker på att allt funkar

Ja! Det skall inte vara några som helst problem när Sandy Bridge äntligen kommer tillbaka!

Permalänk

I samband med B3 lär Asus (och många andra tillverkare) ha sett över de barnsjukdomar som märktes vid lanseringen (så som minnesproblemet som gick att åtgärda med uppdatering av BIOS i Asus fall) - det bör inte vara några problem med att köpa P8P67-korten!

Permalänk
Medlem

tack ska ni ha

ha en bra kväll!

Permalänk
Medlem
Skrivet av maillo:

Som sagt nu när SB snart är här så tänkte jag att det är lika bra att beställa. Hade först tänkt mig ett AsROck Extreme 4 men det verkar som om ASUS korten kommer snabbare till marknaden och jag är trött på att vänta

Det är bara att ASUS alltid får mer reklam på Sweclockers, ASRock-korten är också klara: http://www.asrock.com/news/events/201102ex/warranty.html

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Mitt asus P8p67 pro går hur bra som helst

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Har inte haft några problem med mitt P8P67 än så länge.

Varför vill alla köpa PRO dock? Är det bara namnet som lockar, eller har det något som ni behöver som standardmodellen inte har? Ni kan ju jämföra modellerna här för att se vad som skiljer, förutom prislappen då...

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dackis:

Har inte haft några problem med mitt P8P67 än så länge.

Varför vill alla köpa PRO dock? Är det bara namnet som lockar, eller har det något som ni behöver som standardmodellen inte har? Ni kan ju jämföra modellerna här för att se vad som skiljer, förutom prislappen då...

Intel Gigabit LAN ger mätbart lägre ping för mig än Realtek. Stöd för SLI överhuvudtaget känns som en ganska bra grej vs P8P67.

@OP: Vänta och hör från oss som snartish får B3 moderkort som ersättning. Problemet jag mest hörde om var väl att CPU-hållaren satt lite för tight på CPUn så att pins kunde bli böjda. Min klarade sig fint, men det fanns folk som hade lite mer otur.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Intel Gigabit LAN ger mätbart lägre ping för mig än Realtek.

Hur har du testat det?

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3