Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Köpa ny dator till Mamsen

Hej

Tänkte köpa en ny laptop dator till mamma, vet ungefär på vilken dator som jag ska köpa.
Men frågan är kan kan jag lita på typ Siba och Onoff ? Har hört rykten om att man få begagnad som säljs
som ny...vill verkligen inte bli drabbad. Finns det inget sätt kolla upp detta? Typ kolla serienr. hos tillverkaren och se om de ha byt delar på den?

Mvh
Mr.Z

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Z:

Hej

Tänkte köpa en ny laptop dator till mamma, vet ungefär på vilken dator som jag ska köpa.
Men frågan är kan kan jag lita på typ Siba och Onoff ? Har hört rykten om att man få begagnad som säljs
som ny...vill verkligen inte bli drabbad. Finns det inget sätt kolla upp detta? Typ kolla serienr. hos tillverkaren och se om de ha byt delar på den?

Mvh
Mr.Z

De får väl egentligen inte göra så (inte till fullpris iaf) men vi vet alla att det förekommer på alla de stora kedjorna. Det finns nog inget sätt att kolla det, vad jag vet iaf. Men egentligen, hur stort är problemet? Om du inte kan se nån skillnad, inga skador finns och du har full garanti? Och de fall där "begagnade" produkter sålts som nya så har det väl handlat om ångrade köp/returer som på sin höjd är fabriksåterställda och ompaketerade, inte reparerade produkter? Skulle du upptäcka en skada eller slitage så se till att de byter ut den.
Är du fortfarande nervös inför köp så vänd dig till en återförsäljare du litar på istället.

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)