Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

HD 4890 med vattenkylning

Har länge kör CPU'n på vatten och har tillslut blivit totalt less på det eviga tjutet från grafikkortsfläkten när man spelar.

Så jag drog fram mitt gamla HD 4890 1GB Vapor-X och köpte ett EK-block för att testa så jag vet att det är något som jag klarar av att göra.

Tyvärr så missade jag att spara ner några temps bilder innan bytet så jag länkar till PierreB's tråd i forumet.

http://www.sweclockers.com/forum/126-radeon/987702-temps-pa-s...

Då det ser helt katastrof ut i burken just nu så tänker jag inte besudla era hornhinnor med den hemskheten.
Så snart nytt chassi och modulärt nätagg inhandlats kommer det upp bilder på helheten.

HD 4890 med vattenkylning

Visa signatur

Server 1: HP DL380 G7 2*xeon med HT, 64GB ram 1TB i raid 10 OS: esxi. (Virtuellt labb för nätverk)
Server 2: HP DL380 G5 2*xeon utan ht 64GB ram, 600GB disk i raid5 OS:esxi (virtuellt labb för Massa olika Linux distar och applikationer)

NAS: (Hemma backup) Synology DS1812+

Permalänk

Jag vill ändå se insidan av burken : )

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManBearPig:

Jag vill ändå se insidan av burken : )

får väl ta fram kameran och fota katastrofen

Visa signatur

Server 1: HP DL380 G7 2*xeon med HT, 64GB ram 1TB i raid 10 OS: esxi. (Virtuellt labb för nätverk)
Server 2: HP DL380 G5 2*xeon utan ht 64GB ram, 600GB disk i raid5 OS:esxi (virtuellt labb för Massa olika Linux distar och applikationer)

NAS: (Hemma backup) Synology DS1812+

Permalänk
Medlem

Vad är det för radiator du använder?
är lite sugen på att uppgradera till vattenkylning och har liknande hårdvara som dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keine:

Vad är det för radiator du använder?
är lite sugen på att uppgradera till vattenkylning och har liknande hårdvara som dig.

Har en inbyggd i mitt chassi men det är en 360mm radiator som sitter i fronten och till det 3st 120mm fläktar.

Länk till Chassit: LÄNK

Visa signatur

Server 1: HP DL380 G7 2*xeon med HT, 64GB ram 1TB i raid 10 OS: esxi. (Virtuellt labb för nätverk)
Server 2: HP DL380 G5 2*xeon utan ht 64GB ram, 600GB disk i raid5 OS:esxi (virtuellt labb för Massa olika Linux distar och applikationer)

NAS: (Hemma backup) Synology DS1812+