Windows Vista x64 fryser ibland-Kan det vara Windows defender?

Permalänk
Avstängd

Windows Vista x64 fryser ibland-Kan det vara Windows defender?

Hej jag har ett riktigt irriterande problem!
Windows fryser ibland och det verkar vara när jag kör Media player classics,alltså spelar upp film.Musen slockar och hårddiskaktiviteten är lika med noll ! Dock vet jag inte om det har med själva videoprogrammet eller om det är en tillfällighet?

Kollar jag loggen så innan detta inträffar så har windows defender hittat något program som den inte känner till,Loggen efter det visar att Den senaste avstängningen av datorn skedde oväntat.

Jag har haft detta problem innan har jag för mig för länge sedan

Realtidsskyddet från Windows Defender upptäckte ändringar. Microsoft rekommenderar att du analyserar programvaran som utförde ändringarna med avseende på risker. Du kan använda informationen om hur de här programmen fungerar för att välja om du ska tillåta att de körs eller ta bort dem från datorn. Tillåt bara ändringarna om du litar på programmet eller programvaruutgivaren. Du kan inte ångra ändringar som du tidigare har tillåtit med Windows Defender. Mer information finns här: Saknas Sök-ID: Användare: xxxxxxxx Namn: Unknown ID: Allvarlighets-ID: Kategori-ID: Sökväg: driver:AIDA64Driver;file:C:\Program Files (x86)\Custom\Computer\AIDA64\kerneld.x64 Aviseringstyp: Oklassificerad programvara Identifieringstyp:

Och efter detta

Realtidsskyddet från Windows Defender upptäckte ändringar. Microsoft rekommenderar att du analyserar programvaran som utförde ändringarna med avseende på risker. Du kan använda informationen om hur de här programmen fungerar för att välja om du ska tillåta att de körs eller ta bort dem från datorn. Tillåt bara ändringarna om du litar på programmet eller programvaruutgivaren. Du kan inte ångra ändringar som du tidigare har tillåtit med Windows Defender. Mer information finns här: Saknas Sök-ID: Användare: xxxxxxxxxxxxxx Namn: Unknown ID: Allvarlighets-ID: Kategori-ID: Sökväg: regkey:HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce\\EasyTuneVI;runonce:HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce\\EasyTuneVI;file:C:\Program Files (x86)\GIGABYTE\ET6\ETCall.exe Aviseringstyp: Oklassificerad programvara

och efter det

Den senaste avstängningen av datorn vid 16:40:02 den 2011-02-28 skedde oväntat.

Hmm

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk

Om musen och hd:n slocknar så liknar det ett psu problem

Vad är det för burk du använder? Är det en köpt dator eller har du byggt den själv? Och, isåfall, vad är det för grejer i den?
Tycker det ser ut som en kortis eller ett nätaggregat som lagt av.

Visa signatur

BORT
- IT support för användaren

Permalänk
Avstängd

Den har jag byggt ihop själv,Dock började det efter jag bytt grafikkortet
Står iof i sign...

Core I7 920
Gigabyte GA EX58-UD5
Gigabyte GTX 580
12Gb Corsair XMS3 (6st 2gb stickor)
Corsair HX 850W (Spretans nytt)

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.