Mer avstånd på Sidan och moderkortsplåten?

Permalänk

Mer avstånd på Sidan och moderkortsplåten?

Tjena! Jag har ett chassi där det är alldeles för lite avstånd mellan ena sidan och moderkortsplåten, så undrar om nån av er har något tips på hur man kan öka avståndet?

Permalänk
Hedersmedlem

Köp nytt chassi.

Att flytta antingen sidan eller moderkortsplåten kommer vara besvärligt, se fult ut och eventuellt inte ens gå.
Har du inte bra kunskaper i metall så bör du nog undvika det.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Är du bekväm med metall-arbete så kan du tillverka en ny sidoplåt som du bockar så den med flit får längre kanter. Går inte göra på annat sätt, kommer bli fel passformer.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Köp nytt chassi.

Att flytta antingen sidan eller moderkortsplåten kommer vara besvärligt, se fult ut och eventuellt inte ens gå.
Har du inte bra kunskaper i metall så bör du nog undvika det.

Skrivet av Typhonos:

Är du bekväm med metall-arbete så kan du tillverka en ny sidoplåt som du bockar så den med flit får längre kanter. Går inte göra på annat sätt, kommer bli fel passformer.

Jag tror jag köper ett nytt