Spelat runt 3 timmar och är mycket nöjd hittills.
Spelet har fått oförskämt mycket negativitet mot sig, om man bara ser bortom att det flyger lite saker i luften här och var.
Är 2 saker jag stör mig på:
1) HDR. Verkar knappt gå att få till vettigt? Bilden ser grådassig/urtvättad ut. Har försökt med HDR-settings men tycker den vanliga inställningen som man har utan HDR där man ska ställa in så att en viss del "knappt syns" ger betydligt bättre resultat.
Värre är att det inte ges någon rimlig förklaring kring _hur_ man ska ställa in dom 3 reglagen in-game, det hade dom kunnat bjuda på. @Laxpudding kanske har nån feedback här?
Maximum-brightness
Tone-mapping midpoint
Paper white
Det är dom 3 val man har, och medans man ställer in får man inte någon typ av färg-karta eller liknande, utan får bara se 2 screenshots från ingame.
Grejen är att det är ju extremt stora "range" på dessa 3 reglage, känns som man kan mixtra HUR mycket som helst, det måste ju finnas någon typ av "logik" kring vad man ska titta efter för att få det korrekt?
2) Tror någon annan var inne på det tidigare, och det är hur dialogen funkar. Jag gillar inte att man är "kvar" i samma "meny" tills man plockat det valet som gör att man tar sig vidare. Jag tycker alltid att man ska få nya val baserat på det valet man gjort.
Utöver det har jag redan hamnat i ett par dialoger där man frågar någon av "extravalen", så börjar dom diskutera något sidospår. Sen när man väljer "huvudspåret" och tar sig vidare, så kan dom prata om något som man redan pratat om i ett sidospår, men som om man inte hade pratat om det i sidospåret. EXTREMT störande för det förstör illusionen lite, men förstår att det förmodligen hade blivit för mycket dialog att skriva/spela in för att få det flawless.
Heavy rain / Detroit:Become Human sköter detta betydligt bättre, fast det är å andra sidan två spel där hela fokuset ligger på just det.