Inlägg

Inlägg som railman har skrivit i forumet
Av railman

2100

Av railman

1900kr

Av railman

Spännande att inga artiklar nämner att det krävs uppdatering av webbservrar med detta stöd innan det kan utnyttjas. Så lär dröja ^^

Av railman

@Imaculent: I princip "alla" sidor använder komprimering, inget man märker som användare direkt

Av railman

Såld! Kanske dock får in en till inom kort, hör av mig isf.

Av railman

Fortfarande kvar

Av railman
Av railman

@joppenghk: nope, intresserad?

Av railman

NVIDIA Bullets or Blades code‏

Har en kod, man får välja mellan AC Syndicate / Rainbow 6 Siege

Aktiveras på: https://redeem.geforce.com/

300kr, swish är att föredra!

Läs hela annonsen här

Av railman
Skrivet av 288088:

@Lazidge: Ingen aning! Något språk som är väldigt standard som används i väldigt många saker, javascript något att satsa på? Som sagt jag är inte så insatt i det hela ännu.

Javascript är snabbast att komma igång med å funkar på allt.
Sen är det väl tycke och smak, men C# är ju alltid trevligt att kunna och är ganska enkelt att komma igång med Visual studio.

Av railman
Skrivet av fermia:

Varför namnet Dreamhack ??
Var det ett gäng hackers som hackade varandra sen började spela istället eller ??

Även om de flesta bara känner till den betydelsen av hacker så var det från början en benämning på någon som brann för programmering och teknik (kort. datorentusiast).

Av railman

@Daark: Jag skulle gissa att hela anledningen till ökade batteritiden är att det får plats ett större batteri när det är böjt. Det hjälper inte riktigt i en mobil

Av railman

50% ökning, så då dör den efter en å en halv dag istället.. utvecklingen av batterier går verkligen i snigelfart

Av railman

Hur ser färdiga html-koden för formuläret ut?

Av railman

Slänger in ett startbud på 500

Av railman

Något sånthär? Kan va något syntaxfel

UPDATE CustomerOrder
SET TotalPrice = TotalPrice + SUM(Article .Price * inserted.Amount)
FROM CustomerOrder
JOIN inserted ON OrderNr = CustomerOrder.Nr
JOIN Article ON inserted.ArtNr = Article.Nr

Av railman

Pentium

Overheat - Skadar fiender runt och sig själv
Underclock - Förlorar all skada men läker fort
Multicore - Har chans att vid attack generera en kortlivad klon
Hyperthreading - Hela laget får dubbel movementspeed och attackspeed

Av railman

Lite som Aftonbladet på 1800-talet, "Tidningen döptes om till Det femte Aftonbladet, Det sjätte Aftonbladet och så vidare. Under 1838 drogs Aftonbladet in tio gånger av hovkansler Hartmansdorff utan att utgivningen stoppades."

Om det inte funkade på 1800-talet så har jag svårt å se att det skulle funka bättre idag!

Av railman
Skrivet av xfade:

Gissar att de mäter när spelet är CPU cappat. (Som AMD med Mantle)
Om CPU får 50% mindre att göra så drar den även 50% mindre. Ja och så lite optimeringar på det såklart.

Systemet drar ju inte 50% mindre, GPU:n är den strömslukande delen och den lär inte sluka så mycket mindre ström.
Och i case där spel är CPU cappat så blir det inte 50% mindre belastning, utan kan fortfarnde ligga på 100%, bara att spelet inte längre laggar.

Känns som det är väldigt specifika artificiella case de lyckas uppnå dessa resultat och betvivlar att de i samma test kan få 50% mer prestanda OCH 50% mindre strömförbrukning. Utan det är nog helt olika test ^^

Av railman
Skrivet av anon78208:

Tillåt mig att använda en metafor.
Finns det något som säger att t.ex. Saab 9-5 årsmodell 07 måste vara bättre än en årsmodell 05? Nej. Tillverkaren har all rätt att göra modifikationer som gör produktionen bättre ur ekonomisk synpunkt. Förresten snålades det in ganska ordentligt hos just Saab när de hade det tufft ekonomiskt på senare år. Entusiasterna vet precis vad som skiljer. Vanliga Svensson's har lite sämre koll, men tillverkaren har ingen skyldighet att informera om vad som skiljer. Köper man en nollsjua så får man en nollsjua. Ibland kan det till och med vara så att man inte vill informera pga. sekretess, industrispionage etc...

Framgår ju dock vilken årsmodell du köper, revision på moderkort har du ingen aning