Corsair sätter världsrekord i PCMark Vantage

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Cleaner Swe
Mer minne = Sämre Resultat.

Tjena
Varför skulle mer minne ge sämre resultat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FANTEN
Tjena
Varför skulle mer minne ge sämre resultat?

För att det är ett syntetiskt benchmark?
Hastighet är allt, storlek är inget.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scanian
För att det är ett syntetiskt benchmark?
Hastighet är allt, storlek är inget.

hmm. okej. Jag köper att storleken inte har betydelse men jag tycker det i det fallet borde bli samma resultat, inte sämre, ifall man har mer minne. Det är det jag inte blir klok på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FANTEN
hmm. okej. Jag köper att storleken inte har betydelse men jag tycker det i det fallet borde bli samma resultat, inte sämre, ifall man har mer minne. Det är det jag inte blir klok på.

Det går inte att få sex minneskapslar att gå i samma hastighet och timings som tre. Alltså är mer minne sämre.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Avstängd

Inget dåligt resultat där inte, men det enda dom bevisar är ju att man måste ha fett med pengar för att få den prestandan!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InluZion
Inget dåligt resultat där inte, men det enda dom bevisar är ju att man måste ha fett med pengar för att få den prestandan!

Det är bevisat för länge sedan, så Corsair bevisar absolut ingenting...

Permalänk
Medlem

Nåt jag reagerade på var att om man kollar på bilden så ser man det näst snabbaste systemet till höger om Corsairs. Detta är också en i7 980X klockad till 35XX MHz. Jag trodde skillnaden skulle vara större mellan denna och Corsairs i7 980X klockad till 5362 MHz. Den har ju ändå minst 49% högre klockfrekvens. (beroende på vilka de sista siffrorna i 35XX är)
Synd att man inte kan se på den bilden vilka andra komponenter som ingår i det andra systemet.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944