Permalänk
Medlem

Ny telefon -3500

Hej alla!

Har nu bestämt mig för att skaffa en ny telefon, ska antagligen inhandlas i juni, orkar inte gå in på varför

Vad jag har tänkt använda telefonen till:
-Surf (WiFi)
-SMS
-Musik (ska kanske fixa spotify premium)

Har tittat på lite olika alternativ:

-Sony Ericsson X10 Mini
Verkar bra, billig dessutom. Dock lite liten skärm, räcker den? Android 1.6, kommer 2.1 komma inom en snar framtid?

-HTC Hero
Verkar riktigt bra, knappt något att säga. Dock har den Android 1.6 den också, men läste att 2.1 ska släppas "under våren" så det lär ju vara snart Sen börjar hårdvaran bli gammal också, funderade på en Legend först, men kom fram till att den är för dyr. Sjunker den i pris är den ju också ett alternativ.

-Random 500krs telefon + iPod Touch 8GB
Skulle inte störa mig att ha flera saker i fickan faktiskt. Just nu använder jag (nästan) bara telefonen till att smsa med, och vilken telefon som helst fyller ju den funktionen iPoden för att surfa, spela och allt annat. Ska tilläggas att jag har trådlöst nätverk i stort sett överallt jag är. Hemma, skolan, kompisar osv. iPoden ska självklart jailbreakas

Vad tycker ni? Gör det någon skillnad har jag Telenor Messa Mera atm. Bryr mig inte så mycket, kan byta till vadsomhelst, bara jag smsar gratis.

MVH
Adyzz

Permalänk
Medlem

Inte för att jag har en men kanske en Acer Liquid? Har android, en snabb cpu, och ser ok ut. Verkar som att den får 2.1 dessutom. Kostar runt 3300:- på expansys.

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem

Har inte kollat på den faktiskt, ska göra det Specsen ser fina ut iaf

Permalänk
Medlem

Acer Liquid eller HTC Legend.

Permalänk
Medlem

Legend är lite hetare men då Adyzz hade en budget satt på 3500:- så går ju Legend bort då den iaf rockar loss på ca 1000:- mer.

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem

Har tittat på Liquid, telefonen verkar finfin. Dock hamnar priset på knappt 4000 vilket är lite mer än jag kan lägga (vill inte handla från pixmania ). Vad säger ni grabbar om X10 mini? Vill helst inte lägga alla mina pengar på telefon ^^
Och iPod+mobil-kombinationen?

Permalänk
Medlem

Kollade precis på expansys.se och inkl. frakt så går den på nästan exakt 3500:-.

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem

Okej, expansys "seriös" sida? Har inte så stor erfarenhet, är 13

Verkligen ingen som har något att säga om X10 mini? Hero'n har jag i princip skippat nu.

EDIT: Har tänkt lite på att skaffa en Legend från halebop såhär:

Legend | 30 kr/mån
Halebop Hallå Surf Bas 24 mån | 109 kr/mån
Total månadsavgift | 139 kr
Ditt pris | 2 428 kr

Vad tror ni om det? Halebop har ju fria sms till ALLA + 0,5GB data vilket borde räcka då jag somsagt har WiFi både hemma och i skolan osv.

Permalänk
Medlem

Kör på en Legend från Halebop tycker jag.
Jag är då nöjd med min Legend iaf..

Permalänk
Medlem

Oke, får kanske spara ihop lite mer pengar då Den verkar fin ju

Permalänk
Medlem

Expansys är väldigt seriösa så det ska inte vara några problem att köpa från dem.

Permalänk
Medlem

Okej Dock tror jag att jag bestämt mig för en X10 mini efter att ha tittat på lite fler videor på den. Ingen verkar dock veta när den släpps, Q2 säger alla, men inget exakt datum :S Vill ha den NU ju

Köper jag en sån för knappa 3000 får jag ju lite pengar över också

EDIT: Om det inte framkom vill jag gärna veta exakt datum så jag får veta hur länge jag måste plågas

Permalänk

Annars så finns Samsung Galaxy Spica
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=526607
Har idag 1.5 men 2.1 kommer att komma (beta version finns).

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem

tänkt bara lämna ett förslag som ni kanske dissar, men SE c905, min farbror har denna och den har funkat väldigt bra för han. enda minuset är väl att den inte har touchscreeen om nu vill ha det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikatataku
Annars så finns Samsung Galaxy Spica
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=526607
Har idag 1.5 men 2.1 kommer att komma (beta version finns).

Den har jag inte tittat på alls, ska göras

När kommer Android 2.1 till den?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Terihan
tänkt bara lämna ett förslag som ni kanske dissar, men SE c905, min farbror har denna och den har funkat väldigt bra för han. enda minuset är väl att den inte har touchscreeen om nu vill ha det

Verkar fin, men vill gärna ha touch ja

EDIT: Samsung Galaxy Spica verkar ju grym Enda som saknas är android 2.1, kamera använder jag ändå inte så mkt. Sjunk i pris

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adyzz
Den har jag inte tittat på alls, ska göras

När kommer Android 2.1 till den?

Verkar fin, men vill gärna ha touch ja

EDIT: Samsung Galaxy Spica verkar ju grym Enda som saknas är android 2.1, kamera använder jag ändå inte så mkt. Sjunk i pris

Kolla upp Spican först bara. Har för mig att jag har läst att den har rätt många småbuggar. Som iofs kan fixas iomed 2.1.

Ett tips är att kolla forumet på http://www.swedroid.se/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murer
Kolla upp Spican först bara. Har för mig att jag har läst att den har rätt många småbuggar. Som iofs kan fixas iomed 2.1.

Ett tips är att kolla forumet på http://www.swedroid.se/

Ingen som säger något om det på prisjakt iaf, ska kolla swedroid också

När släpps 2.1 till Spica?

EDIT: Läste @ swedroid att det redan släppts 2.1 till Spican Lutar åt den just nu, då jag inte orkar vänta på X10 mini Vad tror ni?

EDIT2: Läste nu att man måste ha Windows XP för att uppdatera till 2.1 -.- fan va värdelöst gjort av samsung. Funkar kompatibilitetsläge kanske? Om inte detta funkar, betyder det att jag måste flasha för att få 2.1?

Permalänk
Medlem

Drar upp tråden igen då jag anser det onödigt att starta en ny

Btw, har bestämt mig för en spica nu om SE ger mig pengar tillbaka.

Har lämnat in min w890i på reklamation nu, vad "kan dom göra"?
Killen @ SE-shoppen sa att han inte visste riktigt, att jag kunde få en ny telefon eller pengar tillbaka. Vad tror ni? (missuppfatta inte: jag fick inte välja mellan dessa två, det var vad som KUNDE hända.)

Har haft telefonen i 8 månader (ca) och garanti på 2 år, reklamationsrätt 3 år. Telefonen är köpt på samma ställe som jag lämnat in den på alla 4 ggr.

EDIT: Kan jag kräva pengar tillbaka? Betala 1499:- kan jag kräva 1200 eller så?

MVH
Adyzz

Permalänk
Medlem

Jag hade en K850 som varit inne för lagning 2gånger och sen tredje gången gick reklamationen igenom och jag fick ett så kallat "Saleskit", en ny mobil och med tanke på att K850 inte säljs längre så fick jag en C902 istället, men har för mig man kan välja att få pengarna tillbaka också. Finns kanske någon här som kan bekräfta det?

Det som kommer hända med din telefon är ju att dom kommer ta en sista titt på den och kolla igenom dom äldre service rapporterna. Sen efter det får man ju se vad dom gör. Men kan nog garantera ett "saleskit" då du haft den på lagning så pass många gånger

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adyzz
Drar upp tråden igen då jag anser det onödigt att starta en ny

Btw, har bestämt mig för en spica nu om SE ger mig pengar tillbaka.

Har lämnat in min w890i på reklamation nu, vad "kan dom göra"?
Killen @ SE-shoppen sa att han inte visste riktigt, att jag kunde få en ny telefon eller pengar tillbaka. Vad tror ni? (missuppfatta inte: jag fick inte välja mellan dessa två, det var vad som KUNDE hända.)

Har haft telefonen i 8 månader (ca) och garanti på 2 år, reklamationsrätt 3 år. Telefonen är köpt på samma ställe som jag lämnat in den på alla 4 ggr.

EDIT: Kan jag kräva pengar tillbaka? Betala 1499:- kan jag kräva 1200 eller så?

MVH
Adyzz

Det har kommit 2.1 till spica:
http://www.swedroid.se/samsung-slappper-2-1-uppdatering-for-g...

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikatataku
Det har kommit 2.1 till spica:
http://www.swedroid.se/samsung-slappper-2-1-uppdatering-for-g...

Vet Dock får jag nog flasha med Odin, samsungprogrammet vill ju inte funka me W7 :S

Vad tror du om reklamationsgrejset då?

MVH
Adyzz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMadMax
*Massa text*

Oj, såg inte ditt inlägg innan C902 är ju mycket dyrare än K850 om jag inte är o cyklar Så, jag borde kunna få ALLA pengar jag lagt ut på telefonen tillbaka?

MVH
Adyzz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adyzz
Oj, såg inte ditt inlägg innan C902 är ju mycket dyrare än K850 om jag inte är o cyklar Så, jag borde kunna få ALLA pengar jag lagt ut på telefonen tillbaka?

MVH
Adyzz

Dom kosta ungefär lika mycket, jag fick ju en "motsvarande modell" med liknande specifikationer.

W890 tror jag inte iheller säljs längre så om dom inte har någon liggande skulle det isåfall betyda att du kommer få en motsvarande telefon som W890 , någon nyare Walkman skulle det vara hade du ju kunnat sälja det du får om det kanske hade gett dig mer pengar

Frågan är dock vad som är motsvarande W890 ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

W595 kanske? Hoppas dock innerligt att dom kan ge mig pengar tillbaka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Adyzz
W595 kanske? Hoppas dock innerligt att dom kan ge mig pengar tillbaka

W595 kan dom inte ge dig, det hade varit taskigt. Isåfall tror jag nog mer på W715 eller W902. Men gör som så att du ringer till dom där du lämna in och hör så du kan få pengarna tillbaka

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Får hoppas på att jag får pengar tbax iaf, kan inte göra så mkt mer vad jag har förstått.

Permalänk
Medlem

Tror Elgiganten säljer HTC Legend för 3990:- nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimjavel
Tror Elgiganten säljer HTC Legend för 3990:- nu.

Fortfarande för dyrt Köper somsagt en spica om jag får pengar tbax från SE

Permalänk
Medlem

vivaz finns la för 3500.....dock inte android

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobinCC
vivaz finns la för 3500.....dock inte android

Ska inte filma så... Känns verkligen inte lönt.

MVH
Adyzz