Apk backas upp av Alphabet Inc?

Permalänk
Avstängd

Apk backas upp av Alphabet Inc?

Hej,
Installerade en apk app från uptodown.com och appen fungerade inte som den skulle efteråt. Kom bara till någon startsida som laddade hela tiden typ. Så blev orolig att det är hackers som laddat upp appen och backade upp allt som gick till Alphabet Inc och då ingick apparna.

Betyder det att min Android lur backade upp apk appen också då eller bara de apparna från Google Play?

Permalänk

Varför tog du den bara inte från google play?
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.phanotek.wi...

Känns rätt meningslöst att ladda hem från nån okontrollerad obskyr hemsida i apk format som man inte vet hur mycket skit uppladdaren bakat in i filen.

Vi snackar ju ett gratis mobilspel...

Så ja finns väl viss risk att du fått skit i systemet och inte omöjligt att det hängt med i din backup inte bekant med din valda backuplösning.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd

Såg den inte på Google play. Hoppas vi svenskar får reda på om apk filer tas med i Alphabets Incs backups eller inte. För om det är så har hackare har åtkomst lättare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevLeader:

Såg den inte på Google play. Hoppas vi svenskar får reda på om apk filer tas med i Alphabets Incs backups eller inte. För om det är så har hackare har åtkomst lättare.

va djag vet backas inte den specifika .APK som är installerad upp. det som görs är att det noteras vilka appar du har installerade från google play, och dessa installeras om.

alltså senaste versionen som av appen installeras vi en återställning och du väljer att ladda backup från ditt google konto.
har du installerat en lös APK saknas den och du får installera den manuellt igen.

Jag har precis gått igenom det på ett par enheter. jag kör appar som Mihon och Neko för mangaläsning, de finns inte på play-store, och saknades efter återställning och dessutom direkt flytt med USB kabel.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Skrivet av DevLeader:

Såg den inte på Google play. Hoppas vi svenskar får reda på om apk filer tas med i Alphabets Incs backups eller inte. För om det är så har hackare har åtkomst lättare.

Förståeligt verkar inte längre heta wings of duty utan GUNSHIP SEQUEL : WW2 både på mina sökningar i play store och på deras hemsida.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows