Permalänk
Medlem

@Dreamzane

Vart beställde du den ifrån? Skulle du ha möjlighet att testa lite mer krävande spel på den eller så o meddela hur dom flyter ?
Tack!

Visa signatur

Intel Core i7 6700K 4.0 GHz, Nvidia Titan X 12GB (Pascal), Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance, Samsung 750-Series EVO 500GB, Acer 28" Predator XB281HK G-Sync 4K,

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jebbster
@Dreamzane

Vart beställde du den ifrån? Skulle du ha möjlighet att testa lite mer krävande spel på den eller så o meddela hur dom flyter ?
Tack!

En kille ovan har skrivit att Dragon Age ska flyta bra på den. Det borde väl räcka? Jag har inte tid för ögonblicket att installera något större spel och testa. Laptopen är väl bland det snabbare som går att hitta nu så alla spel borde väl flyta godkännt. Jag förväntar mig i alla fall inget annat.

Permalänk
Medlem

Jag har en 5740g i3 och kan spela allt jag testat hittils i riktigt bra kvalla. BC2 är lite mysko ibland, men jag misstänker att jag inte är expert på det här med att optimera inställningar i spel/grafikkort. Ska se över det och förhoppningsvis märker jag ngt jag missat.

Permalänk
Medlem

Här är en Gameplay film med vad som ser ut att vara samma 5740 som iNet har.

http://www.youtube.com/watch?v=gnTBH6_cqTE

Verkar flyta ganska bra.

Visa signatur

[Antec P180B][Gigabyte GA-P35-DS3][Corsair VX550W][Intel 2500k][8GB OCz Vengeance][620GB Seagate Raid][1*DVD-RW][Gigabyte Geforce GTX 770]

Permalänk
Medlem

Drivers

Köpte en Acer Aspire 5740G (i5an) nyligen, och är myyycket nöjd.. som första notebookköp utklassar den min gamla stationära, som visserligen var några år gammal..

Något jag störde mig på var dock att det inte gick att uppdatera ATI drivrutinerna till grafikkortet, inte ens med driverheavens modtool.. MEN, såg just att en Catalyst 10.3 Preview släppts, och den har stöd för ATI mobility HD 5000 series - hurra. Har precis installerat det, ska testa lite imorn när klockan inte är så mycket.. se om det funkar bra eller inte.

för intresserade, länk för nedladdning: http://sites.amd.com/us/underground/tips/Pages/catalyst-10-3-...

EDIT: Märkbar förbättring, lirade några minuter BC2.. laggfritt på högsta upplösning och Low (medium på texture quality) settings. Det GÅR att spela på High, men onlinespel är inte att rekommendera då.

Permalänk
Medlem

Ni som vill ha en 5740G till ett bra pris! Lägg ett bud på min!
2 timmar och 40minuter kvar

Permalänk

Funderar på att köpa en sådan men fått en del varningar om att Acer brukar ha problem med värmen bl.a. Hur klarar den en svensk sommar på runt 30oC?

Permalänk
Medlem

Precis köpt en 5740G hos iNet och är än så länge väldigt nöjd! Den är väldigt tyst och sval och jag tror den klarar en sommar med lätthet.

Spelar Bad Company 2 i Medium utan problem, ska testa med high nu och återkommer senare.

Visa signatur

[Antec P180B][Gigabyte GA-P35-DS3][Corsair VX550W][Intel 2500k][8GB OCz Vengeance][620GB Seagate Raid][1*DVD-RW][Gigabyte Geforce GTX 770]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@mp@n
Precis köpt en 5740G hos iNet och är än så länge väldigt nöjd! Den är väldigt tyst och sval och jag tror den klarar en sommar med lätthet.

Spelar Bad Company 2 i Medium utan problem, ska testa med high nu och återkommer senare.

Du skriver att den är väldigt tyst och sval vilket låter bra! Hur arbetar fläkten när du bara surfar eller skriver i word tex? Är den helt tyst emellanåt då eller surrar den hela tiden?

Permalänk
Medlem

Flækten tycker jag inte hørs øverhuvudtaget nær man inte spelar spel. Spelar nu på high på Bad Company 2. Fungerar hur bra som helst och ær också hur nøjd som helst.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Såg en recension på laptopmagasines att skärmen var rätt dålig. Det var tydligen dålig kontrast, färgåtergivning och allt såg rätt "fuzzy" ut (det är en utländsk sida). Är det nåt ni tänkt på?

Permalänk

Bumpar upp denna lite.

Är det fler som har köpt denna nu?

Ni som har haft den ett tag, hur är den? Är den skön?
Hur ser enterknappen ut? Är den liten? :s

Permalänk
Medlem

Hej tänkte höra hur pass bra denna bärbara är idag om den är värd sitt pris hade tänkt beställa en så fort som möjligt men ville verkligen fråga en gång till just nu kör jag med en Dell inspiron 9300 men känns väldigt seg nu på senare tid så jag tänkte höra om denna flyter på bättre om man jobbar med datorn och och kollar på film ? och något enstaka spel ibland hur pass bra är denna dator isf ?

Visa signatur

MIN DATOR ÄR SNABBARE ÄN DIN

Permalänk

5740G i3-330 med HD5650 för 5995:-

Tjena!
Jag står också och trampar framför datorn och vill köpa!
Hittade 5740G i3-330 med HD5650 för 5995:- vilket väl är mycket krut för pengarna.
Nu till min fråga, hur långt räcker processorn i spel, vill inte den ska vara svaga länken?
i5:an överklockar ju automatiskt 2.26->2.53 medans i3 ligger kvar på 2.13.

Hur är kvaliten på datorn, riktigt plastig eller helt ok?

Permalänk
Medlem

Jag undrar samma sak, tänkte köpa en bärbar i dagarna och den här verkar lovande.

Farsan sitter på en aspire 5738ZG och den verkar bra, men är det här det bästa man får för 7k för spel idag?

Permalänk

Vad jag sett så är det väl acer 3820TG Nästa steg med i5 prolle och hd5650 + rejält med batteritid men det är 3000:- i skillnad.

Permalänk
Medlem

Hej nu har jag beställt min ifrån komplett priset var för bra där 5995 typ vad ett grafikkort skulle kosta till min nuvarande dator men står inte ut på sommaren med 30c + förhoppnings viss blir det lite svalare nu med denna. om ni kollar på Benchmarks så är det inte så stor skillnad mellan i3 och i5 har för mig att i3 ligger på 7008 poäng och i5 på 7192 poäng inte ens 200 poängs skillnad

Visa signatur

Permalänk

Tjena! Jag är också väldigt sugen på att köpa den!

Gurreeb
-------------
Kan du skriva ett utlåtande om den såfort du får hem den,
1) hur bra den fungerar för BC2 och MW2 och vilka inställningar du kör då
2) och givetvis byggkvaliten och skärmen=)

Permalänk
Medlem

Kan prova så fort jag får hem den. Har tyvär inga av spelen du nämnde men kan prova med dom mest avancerade spelen jag har. Tyvär lär det dröja tills tidag innan jag får hem min för posten har tydligen ingen anning om vart den är just nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Som nån annan frågade, hur är skärmen?
Och varför är det inte bluetooth på den?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Helgonet76:

Tjena! Jag är också väldigt sugen på att köpa den!

Gurreeb
-------------
Kan du skriva ett utlåtande om den såfort du får hem den,
1) hur bra den fungerar för BC2 och MW2 och vilka inställningar du kör då
2) och givetvis byggkvaliten och skärmen=)

Du kan spela dom på medel inställningar utan AA, så flyter det på kanonbra. dom flesta nya spelen kommer bara gå att spela på medel om man alltid vill ha över 30fps. Vissa går på hög och givetvis alla äldre spel.

Skärmen fungerar utmärkt, ren o fin bild, enda nakdelen är att det är en gloss skärm, så sitter man ute har man svårt att se text m.m pga reflektion, men inomhus och kvällstid är den perfekt.

Skrivet av NAD:

Som nån annan frågade, hur är skärmen?
Och varför är det inte bluetooth på den?

Dom har helt enkelt snålat in på bluetooth, går ev o köpa till löst om man måste ha en..

Permalänk
Medlem

Hej Warrior28 hur pass bra flyter windows 7 på denna dator ? hur många program går det att använda samtidigt utan att datorn går segt ? flyter film på bra och kan man ha olika program uppna samtidigt om man tittar på film ? hoppas du har lust att svara på några av mina frågor är så nyfiken om detta är rätt dator eller ej för mina dator behov.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En polare ska uppgradera minnet på sin burk, och ville bara vara säker på att dom här minnena passar.

Komplett.se - Corsair Value DDR3 SO-DIMM 1066MHz 8GB

Jag är inte uppdaterad längre på datorfronten, så vet inte om vissa märken har kompatibilitetsproblem med varandra osv.

Visa signatur

Don't miss the donut by looking through the hole

Permalänk

Ljudnivå

Tack för det snabba svaret Warrior28!

Kom på ytterligare en riktigt viktig fråga....Hur mycket låter datorn vid ingen belastning, när man kör film och när man spelar spel?
Är alltid fläkten igång eller stänger den av sig ibland?

Dvs är den knäpptyst, är ljudet störande och när i så fall?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gurreeb:

Hej Warrior28 hur pass bra flyter windows 7 på denna dator ? hur många program går det att använda samtidigt utan att datorn går segt ? flyter film på bra och kan man ha olika program uppna samtidigt om man tittar på film ? hoppas du har lust att svara på några av mina frågor är så nyfiken om detta är rätt dator eller ej för mina dator behov.

Tjena tjena.
Jo den flyter på lika bra som en stationär dator. jag är rätt så kräsen, har en snabb modern stationär dator och överlag märker jag ingen skilnad. förutom spel och bänkpress såklart.

i3 330 Prestandan är likvärdig en Desktop C2D cpu på ca 2400mhz, så den klarar av alla OS,program och spel.
Film flyter på bra, inga ryckningar. ja brukar ha lite internet sidor,Paint shop pro uppe samtidigt som tex serier eller filmer går i bakgrunden utan någon märkbar försegning

Hårddiken är inte den snabbaste, helt ok dock. ja ska stoppa i en ny Seagate Momentus 500GB 7200.4rpm Hårddik för lite snabbare laddning, men så är det med alla midrange laptop, 5400rpm är standard.

Minnena är helt ok,snabba standard samsung minnen, moderkortet/Processorn i 5740G laptopen stöder inte över 1066mhz,så man kan inte göra mycket åt det, det enda alternativet är o köpa 1066minnen med en lägre CL tex CL7 vilket gör laptopen lite snabbare mot standard CL9 som sitter i original.

Den klarar helt enkelt av allt + spel på bra inställningar..

Skrivet av Rava:

En polare ska uppgradera minnet på sin burk, och ville bara vara säker på att dom här minnena passar.

Komplett.se - Corsair Value DDR3 SO-DIMM 1066MHz 8GB

Jag är inte uppdaterad längre på datorfronten, så vet inte om vissa märken har kompatibilitetsproblem med varandra osv.

Om han äger en 5470G så ska det fungera utmärkt, Corsair Value är standard minnen, presis som original minnena.
5740G stöder enbart SO-DIM 204 pin upp till 8GB, så det finns ingen anledning till att dom inte ska fungera..

Skrivet av Helgonet76:

Tack för det snabba svaret Warrior28!

Kom på ytterligare en riktigt viktig fråga....Hur mycket låter datorn vid ingen belastning, när man kör film och när man spelar spel?
Är alltid fläkten igång eller stänger den av sig ibland?

Dvs är den knäpptyst, är ljudet störande och när i så fall?

Fläkten hörs knappt när man surfar,ser på film,fläkten snurrar alltid men inte mycket vid normal användning,knappt att man hör den.

när man har spelat ett tag så går fläkten upp, men jag har mitt grafikkort klockat till 670/1900 (högre än 5730) så då hörs den när man spelar, Vid 80c på grafikkortet som sällan händer så går fläkten upp i ett akut mode o då låter den mycket,högre än 80c har den aldrig kommit upp i.
men om du inte klockar så går den aldrig upp över 70c och fläkten låter normalt.

Och så beror det det på hur varmt det är där laptopen står, mitt pc rum är för varmt, så ni kanske får en lägre temp.

Permalänk
Medlem

Tack för svaret Warrior28 nu har jag ochså fått min dator. tänkter köppa en 7200 RPM disk det känns lite som det är här som datorn sakar mest. Den blir inte spec varm heller och fläkten låter inte mer än min dell inspiron 9300 dator så den är tyst. men tänkte ändå höra om det är någon som kan rekomenderar någon bra notbook cooler för denna dator ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurreeb:

Tack för svaret Warrior28 nu har jag ochså fått min dator. tänkter köppa en 7200 RPM disk det känns lite som det är här som datorn sakar mest. Den blir inte spec varm heller och fläkten låter inte mer än min dell inspiron 9300 dator så den är tyst. men tänkte ändå höra om det är någon som kan rekomenderar någon bra notbook cooler för denna dator ?

Men om man sätter in en HD med 7200rpm så kommer den å dra mer energi + utsöndrar mer värme.

Permalänk

Är sugen på att beställa en jag med.
Men jag redigerar en del film, mest på ungarna så inte super seriöst men jag behöver firewire ingångar.
Finns det plats att trycka in ett Komplett.se - SDM ExpressCard FireWire 800 2P i den?

edit: Det verkar inte funka, isf får det bli en Sony Vaio VPCEB1M1E/WI.EC1 Elegant laptop med Intel Core i3-processor och kraftfull grafik! - Dator - Laptop - Laptop 15 - 16 tum iaf. Elller är det någon som har tips på hur man kan få firewire ingångar på annat sätt?

Mvh Andreas

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av De_Angel:

Men om man sätter in en HD med 7200rpm så kommer den å dra mer energi + utsöndrar mer värme.

Stoppar man i en Seagate Momentus så drar den 0.5w mer vilket motavarar ett par minuter förkortad batteri drift, den utsöndrar knappt ingen mer värme, på sin höjd 0.5c mer.
allt som allt betyder det inget förutom att prestanda fick sig ett uppsving..

Permalänk
Medlem

Har beställt en sån här nu, kommer förmodligen på torsdag möjligen imon om man har tur. Har länge kollat på Sony Vaion för 7500, denna är ca 1500kr billigare och är nästan exakt samma i specsen. Skillnaden är ju mest designen enligt mig, där Vaion slår denna med hästlängder. Tycker dock inte att det är värt 1500 extra.

Visa signatur

eVett.se - Överlev på internet