Förslag på ändringar (Swec 5.0)

Permalänk
Medlem
Skrivet av GAPa:

Det finns en sådan sida på http://www.sweclockers.com/forum/misc.php?do=bbcode. En del av de funktioner som nämns där är dock inaktiverade och alla exempel verkar inte funka riktigt som de ska, men kanske kan den vara till någon hjälp. :)Den funktionen finns redan. Med hjälp av [strike]med lite text emellan[/strike] kan man stryka över sakar, såsom att plocka svenska jordgubbar utomhus i november.

Waaaiit a minute...

Jag kan nästan svära på att strike inte fungerade när jag skrev posten. Om man kikar på den ser man att jag faktiskt skrev [strike][/strike] som ett förslag! Bäst att för mig att kolla synen igen.

Tack för länken också!

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk

Gillar inte de nya ikonerna om vilka poster som har nya svar eller tillkommit. även dessa 'heta svar' ställer till med det. känns väldigt rörigt!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Man ser inte längre om användare har anmärkningar, återinför genast

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av drewi:

Man ser inte längre om användare har anmärkningar, återinför genast

Vi har ersatt anmärkningarna med korta avstängningar. Jag är säker på att du inte sörjer din anmärkning från den 21 juli 2004 som enligt våra bristfälliga anteckningar delades ut eftersom du var "mytoman _och_ fjortis".

Permalänk
Medlem

Har egentligen inte kollat av sidan för att hitta förbättringar, men det är några saker som magkänslan säger nej till

• Hela sidans tema behöver göras mörkare. Kanske inte i klass med 4.0 men helt klart mörkare!

• Varje nyhet måste få mer utrymme samtidigt som den blir avskärmad från annonser och andra nyheter med skarpare linjer

• Redaktionen tipsar bredvid nyheterna måste göras om. Antingen genom bättre uppdelning av nyheterna eller som en helt ny flik

• Notiser och pressmeddelanden, Nytt i forumet och Senaste privatannonserna ska självklart inte särskiljas med annonser. Jag tycker att alla tre borde ligga efter varandra så man ska kunna få en överblick av det senaste bara genom att gå in på förstasidan och från höger till vänster utan att behöva scrolla. Man ska självklart scrolla för att läsa alla nyheter men jag hoppas ni förstår tanken

• Detta är bara en tanke, men vore det inte möjligt att fylla RSS-feeden med färg i förhållande till hur aktiv forumdelen är? Dvs om grafikkortsdelen är mest aktiv på hela forumet så är hela dess RSS-knapp orange.

• På samma sätt visa hur aktiva enskilda trådar är genom t.ex. en liten eld-symbol (som prisjakt hade förut)

• Runda av menyer och skuggor (som tidigare nämnt)

Permalänk
Medlem

Bra tråd och jag har ännu inte sett så mycket av det "nya" forumet men även jag noterar en del saker redan som t.ex. färgval, ljushet/kontrast är inte helt optimalt och för personer med någon form av synfel blir det lätt lite ansträngande för ögonen att läsa under en längre stund med den blandningen som nu finns på forumet. Men då det är redan skrivet i tråden/forumet (om vikten av bl.a. god synergonomi) behöver jag inte gå in på det mer.

Som en del inlägg redan påpekar och som jag saknar från det gamla forumet är en hederlig "sökknapp" som visar de senaste inläggen efter man har loggat in på forumet.

Sedan tycker jag att man borde kunna se över nytta med information och annonser i högra delen av forumet/bildskärmen, att ha den så dominerande avseende i storlek och utformningen. Det blir litet ett störmoment istället för ögonen i nuvarande utformningen.

Som jag har tagit upp tidigare, skulle jag då uppskatta en funktion vid pilmarkörerna för sidoangivelserna, att man kan välja nästa sida/sista sidan, som ett inlägg togs upp i tråden om det men jag skulle också önska mig en möjlighet att klicka på en markör sidan om piltangenterna där man som besökare kan välja vilken sida man önskar besöka i fall det är en tråd med många sidor. Det finns många forums som har den funktionen t.ex. XtremeSystems Forums. Klickar man på nedpilen får man upp en ruta med "gå till sidan..." och ok. Jag vet inte om det finns ett intresse för en sådan funktion som underlättar för besökaren på forumet?

Man får nu hoppas att forumet med det nya temat blir bättre med tiden efter olika översyner görs.

/Saint25

Permalänk

Vill ha tillbaka nyhets rapporteringen som skedde någon gång i veckan innan om intressanta trådar i forumen.
Dock fortfarande saknar jag boxar runt vissa texter som ser ut att hänga i luften och sidan är allt för ljus. ska inte swec vara miljövänner och sänka energibehovet... sen ogillar jag verkligen smilgubbarna

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Kan ni inte ändra på citatsidan så att man ser namn och tid för den som citerade istället för på sitt eget inlägg? Ser lite konstigt ut med samma namn och tid flera gånger när jag har blivit citerad flera gånger på samma inlägg.

Visa signatur

MSI B850 Gaming Plus WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Be Quiet Dark Rock Pro 5 | PNY GeForce RTX 5070 Ti OC | Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Samsung 980 PRO 2TB | Corsair RM750x Shift 750W | Fractal Design Define 7

Permalänk

Jag vill ha en knapp jämte Anmäla - Citera flera -citera - snabbsvar. Nämligen PM! omständligt att gå in på personens 'sida' och sen välja privat medellande.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Jag vill ha en knapp jämte Anmäla - Citera flera -citera - snabbsvar. Nämligen PM! omständligt att gå in på personens 'sida' och sen välja privat medellande.

Det har du rätt i, har inte ens märkt att de tog bort den

Visa signatur

MSI B850 Gaming Plus WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Be Quiet Dark Rock Pro 5 | PNY GeForce RTX 5070 Ti OC | Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Samsung 980 PRO 2TB | Corsair RM750x Shift 750W | Fractal Design Define 7

Permalänk
Geeks
SweClockers

Tack alla som tipsar! Vi ser över allt som inkommer och justerar efter behov.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Sötast

Kör en quote angående fractal design artikeln.

Skrivet av znarkus-o:

@Sweclockers:

När jag läser denna (väldigt bra) artikel, blir jag lite irriterad att behöva scrolla ned varje gång jag byter sida. Det vore kanon om era navigerings-url:er kunde vara http://www.sweclockers.com/recension/11851-fractal-design-arr... istället för http://www.sweclockers.com/recension/11851-fractal-design-arr...

Tack!

Permalänk
Medlem

Mail-vid-svar funktionen fungerar uruselt sedan 5.0 kom.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

1000 tecken inklusive BB code i sin signatur är på tok för lite!!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag har fortfarande inte vant mig vid ikonerna för trådar. Jag tycker brevet är för otydligt. Heta ämnen och vanliga ämnen är bara rörigt. Jag vill fortfarande tro att orangea ikoner betyder nya inlägg. Jag måste vara trög.

Dessutom verkar ni ha lagt till så att trådar som han inte har läst någon gång har alltid ett brev. Personligen har jag aktivt valt att inte läsa just de trådarna och jag vill därför inte behöva sortera bort dem igen.

Lite klagomål kanske. Men i övrigt är jag nöjd.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Sök funktionen var bättre innan, då den sökte i delen man är i just då.
Jobbigt att gå in i avancerat hela tiden

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Hedersmedlem

någon kanske har nämnt det innan, men jag skulle vilja ha tid och datum i "logg" under profil för när man kollar där så står det tex "Nytt inlägg i Ditt senaste inköp (bilder)" men inte när, men skickar man meddelande där så står det: "Idag 17:01" i meddelandet, hoppas ni kan ordna detta...

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk

Måste säga att jag gillar eran funktion vid länkpost att man ser vad länker syftar/pekar på!!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är extremt svårt att överblicka karusellen i toppen av startsidan. Att se vilka datum de är ifrån och att sedan avgöra om det är nya eller gamla puffar, för att till sist kunna avgöra om jag läst dem eller inte, måste verkligen ses över.

För det första används ett datumformat som är främmande för de flesta svenskar. För det andra är datumet grå i en låg kontrast. Så man måste i så fall på något annat sätt lyfta fram hur besökaren kan avgöra om det är nya puffar sedan senaste besöket. Förslagsvis genom numrering eller att puffarna populeras så att puffen längst till vänster alltid är den senaste, och den ytterst till höger är den äldsta.

Länk till bild på puffkarusellen

Permalänk
Medlem

Jag irriterar mig på att man inte kan klicka på nyhetsflash länkarna med mittenknappen (scroll hjulet), man kanske har klickat på en intressant tråd och ser en intressant nyhet och vad gör man då....
Denna feature kan ni gärna få fixa.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av heande:

Jag irriterar mig på att man inte kan klicka på nyhetsflash länkarna med mittenknappen (scroll hjulet), man kanske har klickat på en intressant tråd och ser en intressant nyhet och vad gör man då....
Denna feature kan ni gärna få fixa.

Detta kommer att fixas inom kort - men tills dess kan du hålla inne CTRL alternativt SHIFT och klicka för att öppna i ny flik alternativt nytt fönster.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Vet inte om det har nämnts innan, men när man skriver ett svar (ej snabbsvar) så känns rutan väldigt liten. En ruta som växer i takt med att man skriver eller som man kan dra ut i höjdled vore kanon!

/W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wishie:

Vet inte om det har nämnts innan, men när man skriver ett svar (ej snabbsvar) så känns rutan väldigt liten. En ruta som växer i takt med att man skriver eller som man kan dra ut i höjdled vore kanon!

/W

Detta vill jag också se.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wishie:

/W

Skrivet av anders.149:

Detta vill jag också se.

Skaffa Chrome då

Permalänk
Medlem

Säkert någon annan som sagt det men ni borde lägga till "nytt i galleriet" där det låg innan på hemsidan och göra en rss till galleriet.

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk
Medlem

Jag får RSS-posts från sweclockers med saker jag redan läst (10-15 st per gång) lite då och då.

Visa signatur

/Cyberg

"To iterate is human, to recurse, divine."

Permalänk
Legendarisk

Vad använder du för läsare?

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Geeks
Säljchef
Skrivet av Kazen:

Sök funktionen var bättre innan, då den sökte i delen man är i just då.
Jobbigt att gå in i avancerat hela tiden

Det gör den nu med. Om du trycker på sök-knappen eller använder enter.. Största skillnaden är dock att den faktiskt hittar något nu..

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

Vad använder du för läsare?

jag får samma fel och använder google reader, det är smått irriterande

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av heande:

jag får samma fel och använder google reader, det är smått irriterande

Det ska vara fixat nu.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)