Förslag på ändringar (Swec 5.0)

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av ToJa92:

Nu vet jag inte om detta redan föreslagits, men ett sätt att se om man har nya citat vore väldigt uppskattat. Som det är nu går jag in massor gånger per dag för att se om någon citerat mig, något som skulle kunna undvikas om det såg ut exempelvis såhär:
http://farm6.static.flickr.com/5123/5301845446_caa8f4704b_o.p...

Och såhär vid nya citat:
http://farm6.static.flickr.com/5165/5301845554_f98654118a_o.p...

Bilderna ändrades under två minuter i paint men jag tycker att budskapet går fram ganska så bra.

PS: Klicka på bilderna för större versioner.

Och ja, jag förstår att det skulle kräva mer av servrarna men gissningsvis kräver det mindre eftersom man då inte behöver gå in på citat-sidan i "onödan" (om man nu inte vill se tidigare citat, dvs).

Det är ett bra förslag, vi ska undersöka möjligheten att implementera funktionen.

Skrivet av Ziegfried:

Jag skulle också vilja se ett system där man kan rösta på inlägg/poster.

Tror det har föreslagits förut någonstans, men även om "nya" designen på Sweclockers funnits ett tag nu så är det vissa småsaker jag skulle vilja ha ändrat, eller åtminstone få inställningar för - nämligen att kunna ställa in så att Verdana är standardtypsnittet för visning av trådar/inlägg istället för Tahoma (?).

Det skulle även vara trevligt om teckenstorleken var snäppet mindre i signaturen. Kanske man åtminstone skulle kunna få möjligheten att skriva en HTML-tagg så att man kan minska sin egna något (och på så vis göra den lite diskretare). Borde inte vara svårt att fixa, även om det kanske inte har hög prioritet för er just nu.

Betygsättning av trådar/inlägg är inga problem att implementera, vi behöver dock ha lite mer tid på oss att utvärdera alternativen och undersöka hur det skulle kunna användas på ett meningsfullt sätt. Det ligger således en bit fram i tiden.

Angående signaturerna är de redan mindre än brödtexten i övrigt. Börja med att ta bort bold om du vill göra den diskretare.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Skrivet av Andreas D:

Betygsättning av trådar/inlägg är inga problem att implementera, vi behöver dock ha lite mer tid på oss att utvärdera alternativen och undersöka hur det skulle kunna användas på ett meningsfullt sätt. Det ligger således en bit fram i tiden.

Angående signaturerna är de redan mindre än brödtexten i övrigt. Börja med att ta bort bold om du vill göra den diskretare.

Haha, visste att du skulle säga det.

Nu är det gjort i alla fall, men jag skulle ändå ha velat ha den snäppet mindre så att man slipper råka läsa signaturer istället för inlägg/trådar (men jag vill samtidigt inte stänga av signaturer). En [small][/small]-tagg kanske? Nåja, det är en petitess som sagt. Men kan det tänkas komma inställningar så småningom för att ändra hur forumet visa, till exempel möjligheten att välja typsnitt för brödtexten för visning? Saknar fortfarande Verdana från föregående sweclockers-versionen.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av ToJa92:

Nu vet jag inte om detta redan föreslagits, men ett sätt att se om man har nya citat vore väldigt uppskattat. Som det är nu går jag in massor gånger per dag för att se om någon citerat mig, något som skulle kunna undvikas om det såg ut exempelvis såhär:
http://farm6.static.flickr.com/5123/5301845446_caa8f4704b_o.png

Och såhär vid nya citat:
http://farm6.static.flickr.com/5165/5301845554_f98654118a_o.png

Bilderna ändrades under två minuter i paint men jag tycker att budskapet går fram ganska så bra.

PS: Klicka på bilderna för större versioner.

Och ja, jag förstår att det skulle kräva mer av servrarna men gissningsvis kräver det mindre eftersom man då inte behöver gå in på citat-sidan i "onödan" (om man nu inte vill se tidigare citat, dvs).

Det är ordnat. Tack för förslaget.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

Tack så mycket, såg det nyss. Riktigt skönt!

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av Biberu:

Även jag såg det nu, sjukt bra.

Tack!

Permalänk
Medlem

http://piclair.com/of84e

Det ser väldigt fel ut för mig.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

http://piclair.com/of84e

Det ser väldigt fel ut för mig.

Jag har med fått en hel del sånna fel.. även en del fel där forumet trycks ihop och inte laddar alla rutor ^^

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Jag skulle vilja ha en funktion så man kan spara gallerier man gillar. T ex en "Favorit-stjärna" bredvid galleriets namn, så om man klickar på den sparas galleriet, och sen kan man gå in på sin profil och klicka på "Sparade gallerier", "Favorit gallerier" eller whatever... så kommer man till en sida med alla sina sparade gallerier på.

Just nu använder jag bokmärken i webbläsaren, men det funkar inte lika smidigt.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk

Uppskattade eran prestanda per krona ni gjorde på "Grafikkort hösten 2010". Dels vore de nice om ni fortsatte med liknande tabeller, men jag fick även en idé. Hur skulle de va om man skulle göra ett mindre "program" (program som i web funktion antar jag) som var kopplat till prisjakt. Alltså samma princip som med den statiska tabellen men som uppdaterades vart efter priset förändras på prisjakt.

Skulle vara fruktansvärt användbart tror jag..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Biberu:

Jättebra att ni ordnat detta!^^ Känns smidigt och slippa leta i gamla trådar för och se om någon har citerat en!:)

Skrivet av Alexandberg:

Jag skulle vilja ha en funktion så man kan spara gallerier man gillar. T ex en "Favorit-stjärna" bredvid galleriets namn, så om man klickar på den sparas galleriet, och sen kan man gå in på sin profil och klicka på "Sparade gallerier", "Favorit gallerier" eller whatever... så kommer man till en sida med alla sina sparade gallerier på.

Just nu använder jag bokmärken i webbläsaren, men det funkar inte lika smidigt.

Jag håller med!^^ Skulle vara jättebra om detta kunde ordnas!:)

Ett förslag jag har är att man tar bort ihopblandningen som blir när man kollar sin Logg: som det är nu så blandas privata PM med övrig info som dyker upp i Loggen. Hade varit bättre om man kunde ha meddelandena separat som i den gamla Swec.-versionen!:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd

Ett annat förslag jag har är att man som skapare av en tråd ska kunna få ändra sin rubrik. Ibland händer det att man skriver fel i rubriken och inte uppmärksammar det genast, men när man väl skapat tråden går det inte och ändra på rubriken vilket är dumt tycker jag.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
iFamily Sweden!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MacEnkronan:

Ett annat förslag jag har är att man som skapare av en tråd ska kunna få ändra sin rubrik. Ibland händer det att man skriver fel i rubriken och inte uppmärksammar det genast, men när man väl skapat tråden går det inte och ändra på rubriken vilket är dumt tycker jag.:)

Det finns nog tyvärr en risk att det skulle missbrukas så att folk redigerar rubrikerna på förvirrande sätt, men det går alldeles utmärkt att anmäla inlägget med en kommentar om vilken rubrik man vill ha, så ordnar vi det. Dessutom kan man ändra rubriken själv inom en femminutersperiod från det att man skapade tråden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GAPa:

Det finns nog tyvärr en risk att det skulle missbrukas så att folk redigerar rubrikerna på förvirrande sätt, men det går alldeles utmärkt att anmäla inlägget med en kommentar om vilken rubrik man vill ha, så ordnar vi det. Dessutom kan man ändra rubriken själv inom en femminutersperiod från det att man skapade tråden.

Ok, synd att det ligger till så (detta J*VLA samhälle där alla ska missbruka:/) men tack för svar!:)

Visa signatur

iFamily Sweden!

Permalänk

tycker det är väldigt störande med att sidan delvis är i olika färg.

Kör med F.Lux som program som 'dimmar ner' skärmen framåt småtimmarna vilket blir att nyansen blir bra mycket större. vet inte om ni direkt ser det eller om det bara är min skärm som ändrar sig men iaf. ett ilandsproblem

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av -=FULLMOON=-:

tycker det är väldigt störande med att sidan delvis är i olika färg.

http://imbx.us/8UA.jpg

Kör med F.Lux som program som 'dimmar ner' skärmen framåt småtimmarna vilket blir att nyansen blir bra mycket större. vet inte om ni direkt ser det eller om det bara är min skärm som ändrar sig men iaf. ett ilandsproblem

Jag vet inte riktigt vad din skärmbild föreställer, antingen har sidan inte laddat klart eller så har du hackat om din webbläsare. I vilket fall som helst använder vi givetvis flera färger.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Skrivet av Andreas D:

Jag vet inte riktigt vad din skärmbild föreställer, antingen har sidan inte laddat klart eller så har du hackat om din webbläsare. I vilket fall som helst använder vi givetvis flera färger.

Som du ser i det övre fältet bla där jag ringat in så är det olika nyanser men väldigt snarlika färger. Det där över är lite mer grått och det under är mer vitt.

Jag har inga direkta plugin i FF.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Som du ser i det övre fältet bla där jag ringat in så är det olika nyanser men väldigt snarlika färger. Det där över är lite mer grått och det under är mer vitt.

Jag har inga direkta plugin i FF.

Dig det är fel på
Så här ser det ut för mig: http://loxus.thruhere.net/fullmoon.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Dig det är fel på

Precis så för mig också.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Dig det är fel på

Skrivet av Ala_95:

Precis så för mig också.

bääh känslig

Jag har då iaf varken den tjocka linjen som delar av området där uppe eller 'flinkarna' runt texten/länkaren.

FF version 3.6.13

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

bääh känslig

Jag har då iaf varken den tjocka linjen som delar av området där uppe eller 'flinkarna' runt texten/länkaren.

FF version 3.6.13

Jag har Chrome, ingen aning vilken version dock.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk

Verkar ju väldigt lustigt.. för enda pluginet jag använder direkt på Swec är fuxytunes (ett par extra knappar i fältet där nera bla) fast det har ju inget med sidan att göra?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Verkar ju väldigt lustigt.. för enda pluginet jag använder direkt på Swec är fuxytunes (ett par extra knappar i fältet där nera bla) fast det har ju inget med sidan att göra?

Provat rensa cachen och laddat om sidan?

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Skrivet av Biberu:

Provat rensa cachen och laddat om sidan?

Japp det är gjort.. Dock syns det som vanligt på laptopen.. fast känns lite lustigt att bara en rad skulle bli lustig på ena datorn

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Japp det är gjort.. Dock syns det som vanligt på laptopen.. fast känns lite lustigt att bara en rad skulle bli lustig på ena datorn

Det är långt ifrån en rad, hela sidan ser trasig ut i skärmdumpen.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Sweclockers-loggan är borta, fast det kanske är med flit.
Linjerna vid flikarna och där du markerat är borta.
Linje mellan ditt nick och din information (Namn/Plats/Yrke) saknas.
Linje runt där grupper och det synts finns inte, dessutom är inte hörnet avrundat.
Linjerna under rubrikerna till höger är borta (under kontakt och grupper)
Bilderna till meddelanden/inställningar/citat/logga ut syns inte.
Bilden i sökfältet syns inte.
Linjerna mellan dom olika elemnten uppe vid loggan är (eller ska vara) är borta.
Bilden vid annonserna i marknaden är borta.

Räcker det?

Permalänk
Medlem

Kan det inte vara typ något slags adblock eller så?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Kan det inte vara typ något slags adblock eller så?

kan vara, men om det är så skulle jag definitivt klassa den som värdelös.

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem

En YouTube-knapp i den avancerade editorn, jag visste inte ens att den fanns förrän jag såg att andra lagt in videos, och då testade jag mig fram. Kanske brevid länkarna, ni får väll offra lite whitespace för att lägga till knappen men det är kanske inte någon som dör för det.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Jag saknar möjlighhet att "gilla" eller "ogilla" inlägg, det skulle kunna ersätta de så (av moderatorer) förhatliga "+1" inläggen. T.ex när någon ställer en fråga; ska jag välja A eller B så slipper man flera inlägg som säger samma sak. Tråden blir kortare och lättare att överskåda. Trådskaparen kan snabbt se vart opinionen lutar.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av ToJa92:

En YouTube-knapp i den avancerade editorn, jag visste inte ens att den fanns förrän jag såg att andra lagt in videos, och då testade jag mig fram. Kanske brevid länkarna, ni får väll offra lite whitespace för att lägga till knappen men det är kanske inte någon som dör för det.

På todo!

Skrivet av Dr.Mabuse:

Jag saknar möjlighhet att "gilla" eller "ogilla" inlägg, det skulle kunna ersätta de så (av moderatorer) förhatliga "+1" inläggen. T.ex när någon ställer en fråga; ska jag välja A eller B så slipper man flera inlägg som säger samma sak. Tråden blir kortare och lättare att överskåda. Trådskaparen kan snabbt se vart opinionen lutar.

Visa signatur