Förslag på ändringar (Swec 5.0)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ala_95:

Mail-vid-svar funktionen fungerar uruselt sedan 5.0 kom.

Håller med. Jag blir flyförbannad för att trådbevakning är inställd som standard att bevaka med omedelbart mail. Vid snabbsvar blir tråden bevakad och det går inte att välja bort. Har jag missat något? Inte vill jag bevaka varje tråd jag svarar i.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Shimonu:

Håller med. Jag blir flyförbannad för att trådbevakning är inställd som standard att bevaka med omedelbart mail. Vid snabbsvar blir tråden bevakad och det går inte att välja bort. Har jag missat något? Inte vill jag bevaka varje tråd jag svarar i.

Provat välja "Bevaka inte"?
http://www.sweclockers.com/forum/profile.php?do=editoptions

Permalänk
Hedersmedlem

Tack så jättemycket Visste att jag missat något. Hittade bara inte inställningen där jag letade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Det ska vara fixat nu.

jag fick helt plötsligt 25 olästa nyheter igen, så nej det är inte fixat. Värt att nämnas är att alla nyheter "publicerades" inom 2 minuter...

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Legendarisk

Är det /feeds/nyheter som ger dig det problemet?

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

Är det /feeds/nyheter som ger dig det problemet?

Denna länk använder jag: http://www.sweclockers.com/feeds/news.xml

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Inaktiv

Jag har nämnt det förut, såg aldrig något svar och "problemet" är fortfarande kvar. Om man kollar på "Senaste nyheter" längst ner på exempelvis startsidan så listas alla nyheter i klockslag. Är inte det ganska ointressant med nyheter äldre än ett dygn då datum då borde vara relevantare?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av anders.149:

Jag har nämnt det förut, såg aldrig något svar och "problemet" är fortfarande kvar. Om man kollar på "Senaste nyheter" längst ner på exempelvis startsidan så listas alla nyheter i klockslag. Är inte det ganska ointressant med nyheter äldre än ett dygn då datum då borde vara relevantare?

Strecket markerar ett nytt dygn. Troligtvis kommer vi att göra om den rutan lite längre fram så att den även får en annan funktion, mer än så vågar jag inte lova i dagsläget.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Andreas D:

Strecket markerar ett nytt dygn. Troligtvis kommer vi att göra om den rutan lite längre fram så att den även får en annan funktion, mer än så vågar jag inte lova i dagsläget.

Tack för att ni tagit till er min synpunkt.

Permalänk

Skulle vilja ha en funktion att man kan 'tagga' en tråd som man gärna vill återkomma till långt senare. tex om någon skriver något bra och sen om ett halvår någon person frågar om något som är till nytta så är det snabbt och smidigt att bara gå till sina 'taggar' och sen länka därifrån.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Skulle vilja ha en funktion att man kan 'tagga' en tråd som man gärna vill återkomma till långt senare. tex om någon skriver något bra och sen om ett halvår någon person frågar om något som är till nytta så är det snabbt och smidigt att bara gå till sina 'taggar' och sen länka därifrån.

Bevakningsfunktionen (eventuellt inställd på att det inte ska vara något e-postutskick för den tråden) passar väl utmärkt för det?

Permalänk
Medlem

att ha samma teckenstorlek på inlägg o signatur va väl ingen höjdare direkt

förresten flytta upp "nytt i forumet" överst

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jaqx:

att ha samma teckenstorlek på inlägg o signatur va väl ingen höjdare direkt

Det är väl inte samma storlek?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GAPa:

Det är väl inte samma storlek?

visst är det väl härligt missförstånd

inlägget borde ha större teckenstorlek än signatur, lr

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jaqx:

visst är det väl härligt missförstånd

inlägget borde ha större teckenstorlek än signatur, lr

Ja, men så är det åtminstone för mig. Texten i inläggen är större än texten i signaturerna. Så här ser det ut:

Permalänk
Medlem

tycker nog att signaturen är mer framträdande o tom ser större ut än inlägget

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av jaqx:

http://pici.se/pictures/PBfynIypL.png

tycker nog att signaturen är mer framträdande o tom ser större ut än inlägget

Vad använder du för browser? Några addons?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

Vad använder du för browser? Några addons?

firefox 3.5.9
tilläggen är de självklara no script o adblock f att ej bli tokig av allt blippande på vissa sajter
här är samtliga

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte hållit mig uppdaterad i den här tråden men:

Jag vill ha tillbaka snabbcitatrutan. Alltså att bara bocka i en checkbox så hamnar det i "snabbsvar". Börjar se att det nya systemet har fått effekten att färre citerar tidigare inlägg, och det känns väldigt obra.

Så den vill jag (och jag skulle gissa på att andra vill det också) ha tillbaka. Det nya systemet fungerar, men det är inte särskilt optimalt.

Permalänk
Medlem

När man testar exempelvis CPU kylare skulle jag uppskatta om gör inspelningar så man får en ljudbild ungefär hur den låter.
En del sajter såsom silentpcreview och 3dgameman har det redan.

Mätning av dBA med fläktstyrning i låg, mellan och maxbelastning skulle också uppskattas.
De högpresterande kylarna kommer troligtvis prestera likvärdigt i temp medan "billigare" kylare såsom stock kylaren kommer att halka efter. Viktigaste är förhållandet temp och ljudnivå, i alla fall för mig.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Hedersmedlem

En sak som jag saknar och alltid har saknat här på SC är en direkt möjlighet att se sina besvarade trådar, alltså sedan man sist var på siten/forat.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av heande:

jag fick helt plötsligt 25 olästa nyheter igen, så nej det är inte fixat. Värt att nämnas är att alla nyheter "publicerades" inom 2 minuter...

Nu har det hänt en gång till 25 nyheter kom upp samtidigt och den äldsta "Video från 3DMark 11" är nästan 3 dagar gammal. Men jag kan ju i princip inte veta om det är hos er problemet ligger eller hos google reader.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av heande:

Nu har det hänt en gång till 25 nyheter kom upp samtidigt och den äldsta "Video från 3DMark 11" är nästan 3 dagar gammal. Men jag kan ju i princip inte veta om det är hos er problemet ligger eller hos google reader.

Google Reader verkar inte tycka om våra RSS-feeds och vi felsöker just nu.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

vi felsöker just nu.

Det låter bra för nu hände det igen med ett all-time high på 27 poster med den äldsta "Unigine Heaven får stöd för OpenGL 4.0" som var ifrån den 25:e maj.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Jag får också RSS som är gamla. Ramlar in 10-25st nästan vid varje refresh. Kör med Vienna på Mac OS X

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av niclasc:

Jag får också RSS som är gamla. Ramlar in 10-25st nästan vid varje refresh. Kör med Vienna på Mac OS X

Det ska vara fixat nu. Säg till om det krånglar igen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Det ska vara fixat nu. Säg till om det krånglar igen.

Nu hände det igen, 25 stycken trots att jag tittar på google reader ofta. Hela spannet från nyheten "Adobe Flash 10.1 i skarp version" till "SweClockers på Dreamhack Summer" som publicerades för 3 dagar sedan. Om ni inte kan sköta detta så får jag väl sluta använda rss feeden från sweclockers.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av heande:

Nu hände det igen, 25 stycken trots att jag tittar på google reader ofta. Hela spannet från nyheten "Adobe Flash 10.1 i skarp version" till "SweClockers på Dreamhack Summer" som publicerades för 3 dagar sedan. Om ni inte kan sköta detta så får jag väl sluta använda rss feeden från sweclockers.

Det var fortfarande ett par texter som stod som dubletter hos reader så vi gjorde en ändring i formatet för att försöka bli av med de sista. I och med det så känner den dessvärre inte igen de gamla texterna, vilket innebär att två uppdateringar av google kommer ge dubletter nu, men förhoppningsvis för sista gången. Vi ber så mycket om ursäkt för besväret.

Visa signatur

Permalänk

Hade velat ha mer nyheter om det mesta blandade ting. även från andra sidor som man ibland kan swappa in och läsa en intressant artikel eller så.

Tex varje dag så har ni ett par intressanta trådar i swec's forum om himmel och jord.
Lite småtävlingar om tex vinst om musmattor mm om folk som hjälper till i forumet / dagens ros eller något eller någon som skriver ihop en bra FAQ eller gör något prestation i bygglogg etc

Nu vet jag att det är svårt att ibland få in tips men sparkar man igång något och ligger i och dammsuger nätet så börjar folk tipsa mer och mer senare då de vet att det höjer standaden på forumet och kanske inbringar i en musmatta etc om det är något hett ämne.

Forumet och sidan känns väldigt folktom ibland även om det alltid är ett par hundra personer online så känns det som att det är 20talet samma personer som håller uppe forumet.

Vad har hänt här sedan Swec 2 och Swec 3? sattes i bruk? folket verkar försvinna och allt handlar nu visst mera om WOW, CD elelr om det maxar cyris. Visst det är lite semester och så men det är inte redigt försvarbart alltid kanske.

Så hitta på lite saker folk kan göra när de tråkar på kvällskvisten

//Martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Bra idéer där Fullmoon! Håller med om att det är lite smådött och det händer inte så mycket på nyhetssidan. Och folk som hjälper till mycket borde ju få något litet tack för det också, kan man ju tycka.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare