Förslag på ändringar (Swec 5.0)

Permalänk
Geeks
SweClockers

Sommarmånaderna är lågsäsong, det är inte så mycket vi kan göra något åt utan så det går till i branschen. Saker och ting bör dra igång nästa vecka. Sen att det är "dött" i forumet stämmer absolut inte, vi har slagit rekord flera veckor i streck nu. Vissa dagar är det över 3000 nya inlägg. Skulle tro att det är mer än vad någon orkar läsa.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk

Kanske bara är jag som upplevt det då

Blev ju lite mer nyheter i veckan efter mitt inlägg så kanske det bidrog till något iaf?

Dock så skulle jag vilja ha en funktion i galleriet att man kan rotera sina bilder och även kanske fixa ett fält under varje bild som anger position. har man kanske 40+ bilder och sen man kommer på att man glömt en bild så måste man sitta och flytta upp den steg för steg förbi en massa bilder istället för att man hade kunnat byta ut siffran. (Råkar man ange dubblett så skjuts allting ett steg nerdåt.)

Fast det där sista är kanske lite svår jobbat?

//Martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

http://www.sweclockers.com/info/adblock

Stör mig på att jag får ständiga påminnelser om att jag 'blockar reklam'
Jag blockar ingen reklam här på forumet förutom all skit på youtube. troligen det som det flaggar för.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av -=FULLMOON=-:

http://www.sweclockers.com/info/adblock

Stör mig på att jag får ständiga påminnelser om att jag 'blockar reklam'
Jag blockar ingen reklam här på forumet förutom all skit på youtube. troligen det som det flaggar för.

Hackar man om webbläsaren med diverse tillägg får man räkna med att vissa funktioner kan börja krångla. Det skulle vara omöjligt för oss att anpassa allt för ett mer eller mindre oändligt antal konfigurationer.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Skrivet av Andreas D:

Hackar man om webbläsaren med diverse tillägg får man räkna med att vissa funktioner kan börja krångla. Det skulle vara omöjligt för oss att anpassa allt för ett mer eller mindre oändligt antal konfigurationer.

Det jag mest syftar på att Swec som en bra sida använder sig av störande popup rutor. vem gillar det egentligen? Jag ser inget fel om det kommer en gång eller om ni har en text eller ett par nyhetstrådar om det. Nästa gång det kommer så börjar jag blocka det då det stör mer än gör nytta.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det här redan nämnts. Jag kör Adblock, men har den helst disabled här på Sweclockers för att kunna se eventuella erbjudanden och liknande. Men det stör mig väldigt mycket att man går in på sidan och hinner just så pass börja läsa under "Nytt i forumet" innan det kommer upp en banner precis där man läser och sedan hamnar "Nytt i forumet" så att man måste scrolla ned för att läsa. Så länge det är så kommer Adblock vara aktiverat för mig.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av altair4:

Vet inte om det här redan nämnts. Jag kör Adblock, men har den helst disabled här på Sweclockers för att kunna se eventuella erbjudanden och liknande. Men det stör mig väldigt mycket att man går in på sidan och hinner just så pass börja läsa under "Nytt i forumet" innan det kommer upp en banner precis där man läser och sedan hamnar "Nytt i forumet" så att man måste scrolla ned för att läsa. Så länge det är så kommer Adblock vara aktiverat för mig.

Jag har satt en minimihöjd på den bannerpositionen nu, normala banners ska inte knuffa runt nytt i forumet, det kan dock vara någon enstaka som är högre och den kommer isf ta mer plats.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

av någon anledning blir P D P (fast ihopskrivet) Pdp när jag postar, och inte PDP. Det är ju lite kass. vore bättre om initialismer kunde få vara just initialismer utan att forummotorn lägger sig i, kan jag tycka.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av kode:

av någon anledning blir P D P (fast ihopskrivet) Pdp när jag postar, och inte PDP. Det är ju lite kass. vore bättre om initialismer kunde få vara just initialismer utan att forummotorn lägger sig i, kan jag tycka.

Var inträffar detta? Forummjukvaran lägger sig i om inlägget/rubriken enbart består av stora bokstäver.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Var inträffar detta? Forummjukvaran lägger sig i om inlägget/rubriken enbart består av stora bokstäver.

så, jag antar att det är ett edge case.

Visa signatur

"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av kode:

så, jag antar att det är ett edge case.

Jepp, lägg till ett litet ord med små bokstäver om du får problem med det i framtiden.

Visa signatur

Permalänk

Nu kommer jag och tjatar igen

Ikonerna ner till vänster under varje användares inlägg.

Tex
online/offline
HWbot
Folding laget

Dessa bör kopplas till respektiva forum eller en tråd där det förklaras av det är för något. folk som kanske inte är så insatta vad ikonerna är för något blir kanske förvirrade att de finns där men de säger inget mer än att man är medlem i folding laget.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Nu kommer jag och tjatar igen

Ikonerna ner till vänster under varje användares inlägg.

Tex
online/offline
HWbot
Folding laget

Dessa bör kopplas till respektiva forum eller en tråd där det förklaras av det är för något. folk som kanske inte är så insatta vad ikonerna är för något blir kanske förvirrade att de finns där men de säger inget mer än att man är medlem i folding laget.

Jag håller med om detta, förvisso får man en mycket kort förklaring om man placerar musmarkören över ikonerna, men att kunna klicka på dessa för vidare information vore önskvärt.

Permalänk
Medlem

Då en av de mest intressanta funktionerna för mig i det dagliga "sweclockershängandet" är att hålla koll på nya trådar, så hade jag velat se att man t.ex i egna inställningar kunde öka (eller för all del, minska) antalet "nya trådar" som visas på framsidan av er eminenta sida.

/Apan

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MoNkeY-05:

Då en av de mest intressanta funktionerna för mig i det dagliga "sweclockershängandet" är att hålla koll på nya trådar, så hade jag velat se att man t.ex i egna inställningar kunde öka (eller för all del, minska) antalet "nya trådar" som visas på framsidan av er eminenta sida.

/Apan

Om du menar "Nytt i forumet" så finns det en RSS för den annars: http://www.sweclockers.com/forum/external.php?type=RSS2

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av MoNkeY-05:

/Apan

http://www.sweclockers.com/forum/heta

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Stiligt! Denna bookmarkas.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk

Vad inte hur jobbigt det är att fixa..
Men att kunna rotera sina bilder i galleriet hade varit suveränt!

Tack för en annars väldigt bra sida på det hära Internet'etz

//Martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Sommarmånaderna är lågsäsong, det är inte så mycket vi kan göra något åt utan så det går till i branschen. Saker och ting bör dra igång nästa vecka. Sen att det är "dött" i forumet stämmer absolut inte, vi har slagit rekord flera veckor i streck nu. Vissa dagar är det över 3000 nya inlägg. Skulle tro att det är mer än vad någon orkar läsa.

Hej.

Tack för en bra sida. Man hittar många intressant nyheter här.

Jag har tänkt på en sak jag skulle vilja ha, och det har med galleriet att göra.
När man är på sin profilsida, ser man ju hur mycket man har postat/skapat osv.
Man väljer t ex "(Xst) skapat galleri" så ser man hur många poäng man har.
Det jag saknar, är en räknare så man ser direkt hur många som har kikat på det.

Går det att ordna?

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk

Skulle det gå att öka galleri gränsen på 99 bilder? kanske att det blir fler sidor om man överskrider 100 bilder så det får man byta sida? Givetvis bör det stå klart och tydligt att det finns mer än en sida isf..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Jag skulle gärna vilja ha en tidstämpel på när nya annonser kommer in i marknaden och inte bara 'idag' igår' utan 12.33 etc. underlättar väldigt mycket om man letar efter någon annons man får för en stund sen.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Jag skulle gärna vilja ha en tidstämpel på när nya annonser kommer in i marknaden och inte bara 'idag' igår' utan 12.33 etc. underlättar väldigt mycket om man letar efter någon annons man får för en stund sen.

Satt och tänkte på det jag med idag, skulle vara väldigt bra.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk

När jag även tänkte på det så hade det varit bra om man kunde lägga in 4 bilder till varje annons. Visst det blir lite mer bandbredd men bör bli marginellt.

Jag skulle även vilja ha en flik i rullistan vad kategorin är.
Tex 19" prylar och Nätverksutrustning mm.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Kan man kanske tänka sig att folk man har på ignorelista inte heller dyker upp i listan när man vill se citeringar?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vet inte om detta varit uppe men ett ranking-system i Marknad hade varit toppen! Får ju folk att lita på andra på ett bättre sätt

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

Vet inte om detta varit uppe men ett ranking-system i Marknad hade varit toppen! Får ju folk att lita på andra på ett bättre sätt

/S

Har varit uppe för över ett år sedan, kanske ännu mer. Det är dock fortfarande en väldigt bra idé.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

problemet med ett rankningsystem i marknaden är att de kan skapa massa acc och sen plussa på sitt omdömme. går ju lösa men det kan missbrukas.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

problemet med ett rankningsystem i marknaden är att de kan skapa massa acc och sen plussa på sitt omdömme. går ju lösa men det kan missbrukas.

Måste vara reggad 3-5 månader för att ge omdömen?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Man får väl göra på samma sätt som Tradera och ebay gjort i så fall. Går visserligen missbruka det med men kräver en hel del jobb.

Visa signatur

Desktop - AMD Ryzen 5 7600X | Asrock B650 PG Lightning | 32 GB Corsair DDR5 6000MHz | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - HP Dragonfly Gen. 3 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Geeks
SweClockers

Angående omdömessystemet är det något vi planerar att införa framöver, dock osäkert när. Det handlar om en funktion som skulle ta ganska mycket tid i anspråk att utveckla, och de resurserna behövs på andra håll i dagsläget.

Visa signatur