Förslag på ändringar (Swec 5.0)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Angående omdömessystemet är det något vi planerar att införa framöver, dock osäkert när. Det handlar om en funktion som skulle ta ganska mycket tid i anspråk att utveckla, och de resurserna behövs på andra håll i dagsläget.

Vilka håll?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Angående omdömessystemet är det något vi planerar att införa framöver, dock osäkert när. Det handlar om en funktion som skulle ta ganska mycket tid i anspråk att utveckla, och de resurserna behövs på andra håll i dagsläget.

Lite sent nu kanske men en "feedback tråd" räckt. Det vill säga, en underkategori i t.ex. Nyhetskommentarer bland Galleri- och Annonskommentarer där medlemmar skapar en tråd om en viss medlem man köpt ifrån och lämnar feedback. När man sen vill köpa något från en viss medlem kan man söka efter den i feedback-tråden och kanske hitta tidigare omdömen, annars skapar man en ny tråd för just den medlemmen (efter köp). Enkelt och smidigt.

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem

Detta måste väl ha påpekats tusen gånger, men jag frågar ändå. Precis när man lagom scrollat ner till "Nytt i forumen"-rutan så laddar reklamen och allt flyttas ned så man får scrolla på nytt. Detta är ju sinnessjukt irriterande. Kan ni inte ge den reklamplatsen en fast size så designen poppar på plats innan reklamen laddats klart!?!?!?!?! Händer flera gånger om dagen att man råkar klicka på reklamen när man menade att klicka på en forumlänk. Snälla fixa detta!

Jag vill helst inte blocka reklamen på Swec, men snart exploderar min frustrationsnerv. Bäst av allt vore ju om ni lade "Nytt i forumet" så man slapp scrolla till den som i gamla Swecversionen, då detta är absolut den ruta jag läser mest på hela sajten.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Nioreh83:

Detta måste väl ha påpekats tusen gånger, men jag frågar ändå. Precis när man lagom scrollat ner till "Nytt i forumen"-rutan så laddar reklamen och allt flyttas ned så man får scrolla på nytt. Detta är ju sinnessjukt irriterande. Kan ni inte ge den reklamplatsen en fast size så designen poppar på plats innan reklamen laddats klart!?!?!?!?! Händer flera gånger om dagen att man råkar klicka på reklamen när man menade att klicka på en forumlänk. Snälla fixa detta!

Jag vill helst inte blocka reklamen på Swec, men snart exploderar min frustrationsnerv. Bäst av allt vore ju om ni lade "Nytt i forumet" så man slapp scrolla till den som i gamla Swecversionen, då detta är absolut den ruta jag läser mest på hela sajten.

Mycket riktigt, men det hade tyvärr trillat bort iom andra ändringar.
Det ska vara tillbaks nu, tack för rapporten.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

När man skapar en tråd, kan ni inte göra så att det söks efter liknande trådar?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Orici:

När man skapar en tråd, kan ni inte göra så att det söks efter liknande trådar?

Tänker du månne på "speldator 10k, tips?" som det finns en miljard ex av?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Tänker du månne på "speldator 10k, tips?" som det finns en miljard ex av?

Bland annat, ja.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja ha tillbaka poängskalan på gallerierna som det var på förra sweC, med 1-5 tycker jag det kan vara väldigt svårt att sätta ett rättvist betyg, en 4a tycker man är för lite men en 5a är för mycket. Så jag skulle jätte gärna se en skala mellan 1-10 som det var på gamla sweC, då var det lättare att sätta ett betyg som man tycket är rättvist.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Möjlighet att dölja sektioner som man inte är intresserad av skulle vara bra

Visa signatur

Permalänk

Jag skulle vilja ha tillbaka de gamla smilegubbarna. dessa känns så vanliga då många sidor använder samma7väääldigt snarlika + att de är fula.

Om det inte går att byta tillbaka så kan vi inte åtminstone få en julklapp att man kan ställa in det för varje medlem om de vill köra på de gamla eller nya smiliserna?

Sen när man citerar folk så skulle jag gärna vilja att avatarer inte försvinner. oftast känner man igen någon på avataren och inte på namnet så jobbigt när det försvinner när det ändå finns plats i fältet för det.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

http://www.sweclockers.com/forum/faq.php är bara en vit sida. Finns inte ens en länk till??

http://www.sweclockers.com/forum/misc.php?action=showsmilies
Ligger gömd på sidan? hur hittar man hit ?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

[url]http://www.sweclockers.com/forum/misc.php?action=showsmiliesLigger gömd på sidan? hur hittar man hit ?

En sådan sida har jag letat efter....

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

http://www.sweclockers.com/forum/faq.php är bara en vit sida. Finns inte ens en länk till??

http://www.sweclockers.com/forum/misc.php?action=showsmilies
Ligger gömd på sidan? hur hittar man hit ?

Faq'en är avstängd för att undvika förvirring eftersom att den beskriver funktioner som vi har gjort om eller tagit bort, har du hittat någon länk dit? Listan över smilies har vi helt enkelt inte ansett viktig nog att länka till...

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Skrivet av Biberu:

Faq'en är avstängd för att undvika förvirring eftersom att den beskriver funktioner som vi har gjort om eller tagit bort, har du hittat någon länk dit? Listan över smilies har vi helt enkelt inte ansett viktig nog att länka till...

Jag har nog inte sett en länk dit utan bliit vidare länkad på något annat sätt.. satt och letade i gamla text dokument då jag hittade de bägge länkarna. kan nog ha funnits på sidan vid senaste uppdateringen / debuggen

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

Några funderingar från mig...

Jag kan förstå att Faq'en är avstängd om den är inte aktuell med nuvarande utformning av forumet men den kan kanske komma tillbaka igen? ...som kan komma till nytta i något sammanhang för någon eller några medlemmar.

Jag undrar om det är något fel med att använda "Smilies" på forumet (om det inte bl.a. missbrukas) med tanke på att listan har tagits bort? - medlemmar som önskar krydda sitt inlägg med en figur kanske inte kan koderna för dem och då är listan ett hjälpmedel för dem. Men jag kanske tänker fel...

/Saint25

Permalänk
Medlem

En möjlighet att markera en post som hjälpsam (bara trådskaparen kan göra det), vore väldigt bra.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Orici:

En möjlighet att markera en post som hjälpsam (bara trådskaparen kan göra det), vore väldigt bra.

Hellre ett system där man kan rösta på poster som hjälpsamma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Det resulterar bara i att folk röstar ner poster av folk dom inte gillar m.m.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Orici:

Det resulterar bara i att folk röstar ner poster av folk dom inte gillar m.m.

Därför får man rösta enbart upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Därför får man rösta enbart upp

Okej då

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fixa HTTPS

Visa signatur

Permalänk

hade varit kul med lite mer julstämmning.. vet flera sijter som lanserat massa roliga saker och även lagt till lite snöflingor och sånt onödigt.. hade varit kul om det hände något vid lite speciella datum.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Missat den vackra sweclockers loggan?

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Orici:

Fixa HTTPS

Varför vill du ha HTTPS?

Skrivet av -=FULLMOON=-:

hade varit kul med lite mer julstämmning.. vet flera sijter som lanserat massa roliga saker och även lagt till lite snöflingor och sånt onödigt.. hade varit kul om det hände något vid lite speciella datum.

Vi har haft mängder av tävlingar och dessutom en julkalender på Facebook, se länk i min signatur. (kräver ingen registrering)

Skrivet av anon42512:

Något i den stilen är inte så dumt. Vi får se vad vi kan hitta på.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Varför vill du ha HTTPS?

Därför jag har just gått 2 datasäkerhets kurser och började att gilla att köra allt genom https om det går. Men det kanske lägger för stor belastning på era servrar?

Visa signatur

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Orici:

Därför jag har just gått 2 datasäkerhets kurser och började att gilla att köra allt genom https om det går. Men det kanske lägger för stor belastning på era servrar?

Dels att det belastar servrarna och dels att det känns ganska meningslöst att upprätta säkra anslutningar för öppet innehåll av relativt okontroversiellt snitt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte om detta redan föreslagits, men ett sätt att se om man har nya citat vore väldigt uppskattat. Som det är nu går jag in massor gånger per dag för att se om någon citerat mig, något som skulle kunna undvikas om det såg ut exempelvis såhär:

Och såhär vid nya citat:

Bilderna ändrades under två minuter i paint men jag tycker att budskapet går fram ganska så bra.

PS: Klicka på bilderna för större versioner.

Och ja, jag förstår att det skulle kräva mer av servrarna men gissningsvis kräver det mindre eftersom man då inte behöver gå in på citat-sidan i "onödan" (om man nu inte vill se tidigare citat, dvs).

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

Jag skulle också vilja se ett system där man kan rösta på inlägg/poster.

Tror det har föreslagits förut någonstans, men även om "nya" designen på Sweclockers funnits ett tag nu så är det vissa småsaker jag skulle vilja ha ändrat, eller åtminstone få inställningar för - nämligen att kunna ställa in så att Verdana är standardtypsnittet för visning av trådar/inlägg istället för Tahoma (?).

Det skulle även vara trevligt om teckenstorleken var snäppet mindre i signaturen. Kanske man åtminstone skulle kunna få möjligheten att skriva en HTML-tagg så att man kan minska sin egna något (och på så vis göra den lite diskretare). Borde inte vara svårt att fixa, även om det kanske inte har hög prioritet för er just nu.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Nu vet jag inte om detta redan föreslagits, men ett sätt att se om man har nya citat vore väldigt uppskattat. Som det är nu går jag in massor gånger per dag för att se om någon citerat mig, något som skulle kunna undvikas om det såg ut exempelvis såhär:
http://farm6.static.flickr.com/5123/5301845446_caa8f4704b_o.p...

Och såhär vid nya citat:
http://farm6.static.flickr.com/5165/5301845554_f98654118a_o.p...

Bilderna ändrades under två minuter i paint men jag tycker att budskapet går fram ganska så bra.

PS: Klicka på bilderna för större versioner.

Och ja, jag förstår att det skulle kräva mer av servrarna men gissningsvis kräver det mindre eftersom man då inte behöver gå in på citat-sidan i "onödan" (om man nu inte vill se tidigare citat, dvs).

Bra förslag men jag skulle inte vilja ha denna hemska färg som du har valt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Bra förslag men jag skulle inte vilja ha denna hemska färg som du har valt.

Tänkte mest att det skulle stå ut lite men om det blir verklighet kommer det självklart se annorlunda ut.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.