Förslag på ändringar (Swec 5.0)

Permalänk
Medlem

Under tävlingsflicken så skulle det vara bekvämt om man precis som med nyheterna kan komma direkt till kommentarerna.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Väldigt få Avatarer funkar..

Lite buggar upptäckte när man bytte sida.
Även lite förslag på små ändringar
ici.se/pictures/jiFOFQUqB.jpg[/img]

----------- En jävla massa jobbiga bilder -----------------------

Vad jag tycker iaf

Fula smilisar haha tycker inte om de där som alla andra forum kör ed gillade de gamla mer

Förlsag på ny forumsdel - Server hårdvara aka 19" porr rackstativ mm
Förslag på ny forumsdel - Övervakning allt ifrån att spela in vad som rör sig i camen och rediga övervaknigns kameror och tillbehör osv.

Du är ett enda stort hörn som skall avrundas! Räckte det inte att påpeka det en gång? Lol.

I övrigt borde textstyckena ute till höger, Externa nyheter osv, ha egna bakgrunder precis som senaste forummeddelanden och annonserna. Blir som många säger svårläst dels för att det hänger i luften, och dels för att kontrasten blir taskig när det är ljusgrått på vitt.

Permalänk

byt ut vita bakgrunden mot någon grå aktig färgton som finns i Avatarfälten osv.

Tror man vänjer sig men formuet känns ihoptryckt iaf. de får vila någon dag med jobbet och sen sätta igång och fixa lite småfixa allt ha omröstningar om vad som gillas och hatas

Broder Truck: hehe.. man måste visa alla ställen annars glöms något. vet att i V4 fick vi påpeka på flera ställen att specialtecken i topic blev massa strunt

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Btw, vad hände med att kommentera annonser under marknad?

Är jag blind?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

Någon annan som vill ha 5.0 funktionerna med 4.0 temat? Tycker 5.0 temat är ljust och jag har redan fått ont i ögonen.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gurreeb:

Har en fundering borde inte dom klistrade trådarna stå högst upp i Processorer, moderkort och minnen ?

Hur menar du?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kilroy:

Jag kanske är blind, men var klickar man för att gå till "första olästa inlägg" i en tråd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av A Sandberg:

Någon annan som vill ha 5.0 funktionerna med 4.0 temat? Tycker 5.0 temat är ljust och jag har redan fått ont i ögonen.

Jag tycker också att det är för ljust. Skulle vara bra med en mörkare bakgrund.

Visa signatur

Dator: Lian Li Lancool PC-K62|Fractal Design Tesla 550W|Asus M4A77TD PRO|Phenom2 X4 955|Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2|Corsair 4GB 1600MHz|PowerColor Radeon HD5850 PCS+ 1GB|500GB Samsung F3|DVD-brännare|Windows 7|
Kringutrustning: BenQ TFT 21.5"|Ace Keyboard KL300|Logitech MX518|Plantronics Gamecom 367|SteelSeries QcK Heavy|

Permalänk

en funktion för användaren att välja huruvida man ska kunna ge ett galleri betyg eller inte tror jag skulle uppskattas

Permalänk
Medlem

Jag känner mig helt lost ^^, tar väll nån dag att vänja sig.

Men för mycket vit, och texten på en del ställen ser otydligt ut. Vart man än kollar är det massa flikar?, men kanske är bra när man lärt sig använda allt ^^

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nietszche:

I marknadsdelen har jag hittat en bugg. Jag skulle svara på en annons, gick in i den och märkte att Namn- och mail-fälten man ska fylla i redan var ifyllda med någons namn/mail.

Det är inte helt enkelt så att du har fyllt i fel uppgifter på http://81.201.220.164/forum/profile.php?do=editprofile?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GAPa:

Det är inte helt enkelt så att du har fyllt i fel uppgifter på http://81.201.220.164/forum/profile.php?do=editprofile?

Jag får samma fel också, och mina inställningar är korrekta. Jag heter uppenbarligen inte Joakim:
http://www.sweclockers.com/annons/48474-moderkort-dual-socket...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GAPa:

Nä, jag har inte fyllt i min profil ens. Och det stod ett namn och en mailadress ifyllda som jag aldrig sett förut.

Permalänk
Medlem

Efter ha rotat runt nu så har man börjat vänja mig lite.
Men som många andra tycker, det är för vitt, och den lysande orange listen ser inte bra ut,
Sedan "Aktiva trådar", man ser inte till vad trådarna tillhör
samma med obesvarade trådar, mina trådar osv
Sen saknar jag "nya trådar" går knappt att använda forumet utan denna...

Kontrasten är i obalans, ömsom delar med ganska låg kontrast (för låg kanske) sedan stora delar med orange, kritvitt, svart. det hela är inte ögonvänligt, v4 hade bra balans kontrasmässigt, och sidan var ganska mjuk, v5 ger ett hårt intryck.

Men tror säkert att en del kommer bli bättre efter några dagar med lite putsning.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

En statiskt icke-scrollande vit till grå bakgrund, så kallad "gradient" (typ #FFFFFF -> #B7B7B7)
skulle nog bli rätt snyggt, jag vet dock inte hur bra det skulle funka med alla frames, annars tycker jag det nya är mycket snyggare än det gamla, fattar inte varför vissa verkar klaga xD

det är en klar förbättring! (Y)

Visa signatur

Fractal Design Define R3 ~ Asus M4A78-E ~ Powercolor HD5850 1Gb ~ AMD Phenom II 965 ~ Thermalright True Black ~ Corsair XMS2 @ 1066mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av GAPa:

Skrivet av anders.149:

Jag får samma fel också, och mina inställningar är korrekta. Jag heter uppenbarligen inte Joakim:
http://www.sweclockers.com/annons/48474-moderkort-dual-socket...

Jag heter inte Fabian Svensson med tillhörande e-postadress...

Helt klart en allvarlig bugg!

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av fog:

Jag heter inte Fabian Svensson med tillhörande e-postadress...

Helt klart en allvarlig bugg!

För mig står det rätt! båda namn och mail. kör firefox 3.6.3

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av arowe17:

Med länken jag hade i mitt förra inlägg får jag nu upp mina egna uppgifter denna gång. Kör även jag FF 3.6.3.

EDIT: Nu fungerar det helt för mig. Dubbelkollade med ett par annonser.

Rättelse
Permalänk
Medlem
Skrivet av arowe17:

För mig står det också rätt. Kör också FF.

Visa signatur

Dator: Lian Li Lancool PC-K62|Fractal Design Tesla 550W|Asus M4A77TD PRO|Phenom2 X4 955|Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2|Corsair 4GB 1600MHz|PowerColor Radeon HD5850 PCS+ 1GB|500GB Samsung F3|DVD-brännare|Windows 7|
Kringutrustning: BenQ TFT 21.5"|Ace Keyboard KL300|Logitech MX518|Plantronics Gamecom 367|SteelSeries QcK Heavy|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Framsidan eller vad man ska säga kändes väldigt smal tycker jag.

Mmm... iallafall platsen där huvudnyheterna ska synas är väldigt smal. Känns inte helt rätt, försök göra den större eller något.

Sen tycker jag sidan är för ljus som många redan påpekat. Brukar inte störas av detta skärskillt ofta men får faktiskt ont i ögonen av den.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Skrivet av Amuthir:

Centrera nyhetssidan och sätt reklam runtom istället

Kolla på dn.se gp.se, ser mycket bättre ut när man har en bred skärm

Håller helt med skulle också vilja ha en centrerad nyhets sida endast i forumet som det blir användbart att den stretchar.
plus att det känns lite som om det är för mycket mellanrum mellan allt.

och nu såg jag en liten bugg att när man ska svara på en tråd efter att ha klickat på citera
då mellanrummet helt försvinner.

Permalänk

Under rubriken i rutan som listar "Senaste Privatannonserna" står det "Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes".
Det vore väldigt praktiskt om orden säljes, köpes, bytes och skänkes länkade till respektive del av marknads-delen av hemsidan, så man lättare har tillgång till det när man ser texten och kommer på att det kan vara värt att kika.

Permalänk
Skrivet av embiroller:

Håller helt med skulle också vilja ha en centrerad nyhets sida endast i forumet som det blir användbart att den stretchar.
plus att det känns lite som om det är för mycket mellanrum mellan allt.

och nu såg jag en liten bugg att när man ska svara på en tråd efter att ha klickat på citera
då mellanrummet helt försvinner.

http://dominger.com/swec.jpg

Inga problem i Opera 10.51, ser rätt ut är. Testa kompatibilitetsläget, för att hjälpa programmerarna.

Tänkte på en till sak - kan man inte göra så bilder man quotar blir länkar automatiskt och att man själv får ändra till img-taggar om man nu vill att det ska vara en bild.

Permalänk
Skrivet av andnewman:

Inga problem i Opera 10.51, ser rätt ut är. Testa kompatibilitetsläget, för att hjälpa programmerarna.

Tänkte på en till sak - kan man inte göra så bilder man quotar blir länkar automatiskt och att man själv får ändra till img-taggar om man nu vill att det ska vara en bild.

jo det såg rätt ut i kompatibilitets läget har ie8 installerat. version 8.0.6001.18702
xp2002 sp3.

Permalänk

Jag saknar "nya inlägg" knappen den var juh underbar, fast den kanske kommer tillbaka igen när ni blivit klara med små fixen

Sen så tycker jag att de är lite för mycket vitt/ljus grått för min smak, när jag lånar brors bärbara så är det okej. Men när jag suttit en stund framför min egen dator med CRT skärm så mår ögonen inge bra :/
Tror att det skrevs tidigare i tråden, men ett val om 2-3 färg teman vore underbart, Det som används nu, ett mörkare, o ett svart vitt för dom som inte gillade dom orangea raderna

När man är inne på sidan efter man tryckt på "aktiva trådar" borde inte dom som de skrivits nått nytt i vara markerade med en annan färg eller vara i FET text? o på samma sida se vart tråden befinner sig, för de gör inte jag :/

Annars så tycker jag om SweClockers V5 gillar indelningarna av Galleriet.
Marknaden har fått en funktion så att man kan välja om man vill se SÄLJ, KÖP, SKÄNKES eller BYTES vilket är en funktion jag saknat SweClockers V4.

De var det jag hade o säga

Hejsvejs lingon fejs xD (nu ska jag nog sova)

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Inaktiv

Tack för Verdana kom tillbaka!!
Arial som var aktivt under kvällen var "olidligt" att ha som lästext i forumet!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av A Sandberg:

Samma här.

Jag har ställt ner contrast på skärmen för kunna surfa på siten.

Permalänk

Hoppas verkligen att sweclockers kommer att finjusteras dom kommande dagarna/veckan efter den feedback som skrivits hittills (och som kommer att skrivas)! Om man bestämmer sig för att fixa teman, typ "gamla" sweclockers 4.0 för oss som tycker det nya är aningen rörigt så kan man ju ta 3.0 också när man är i farten.

Nu när jag använt sajten i några timmar så tycker jag att smileysarna är lite sådär ärligt talat. Det är egentligen inget större fel på dom rent visuellt, men dom är inte "sweclockers" för mig. Dom förra har varit med hur länge som helst känns det som, och genom att bara se dom så förstod man att man var på sweclockers. Snälla byt tillbaka!

Skrivet av anon51600:

Tack för Verdana kom tillbaka!!
Arial som var aktivt under kvällen var "olidligt" att ha som lästext i forumet!

Faktum är att det är Tahoma, om mina ögon inte misstar sig.
Fast det skulle vara trevligt om Verdana faktiskt kom tillbaka.

EDIT: Även jag har dragit ner ljusstyrka/kontrast på skärmen för att kunna använda forumet...

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

Det kändes inte som en idé att ha det kvar i trådindexen också?

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk

Får instämma att ska ni ha de där nya fula smilisarna så får ni allt göra ett val om personer vill använda de gamla eller nya (en X-ruta i inställningar kaanske?) alt gå över till de gamla helt.

Sen sidan är för ljus. jobbigt att sitta på kvällen och nyvaken så sticker det något oerhört i ögonen hur ljust det är.

Tycker annars det fungerar fint med lite undantag och saker som känns att det hänger i luften

EDIT: Under sin profil där man ser händelser i trådarna man 'bevakar' så hade det varit grymt smidigt med datum och klockslag efter så man vet när det postades.

Visa signatur

I am Extrazz.